Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Duikeend
Vandaag
om 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann)
door
hervé
Vandaag
om 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316
door
maartenvdb
Vandaag
om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:41:43
Opstelbaan
door
HenkN
Vandaag
om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Vroeger
Vandaag
om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
Vandaag
om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns
door
prutser
Vandaag
om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
AP3737
Vandaag
om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:49:05
Database software
door
AlbertG
Vandaag
om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paulus1201
Vandaag
om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:30:23
Witmoosdorf
door
Bert55
Vandaag
om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI
door
Joz
Vandaag
om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen
door
Wesley J
Vandaag
om 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Falkenberg
Vandaag
om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Jeronimos
Vandaag
om 15:29:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
kabels detectie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: kabels detectie (gelezen 976 keer)
dito
Offline
Berichten: 612
kabels detectie
«
Gepost op:
08 May 2012, 09:26:24 »
In het voorgaande draadje ging het over de lengte van de aansluitingen van servodecoders en dat dit beperkt is dat weet ik,maar geld dit ook voor aansluitingen van terugmelders naar de terugmelddecoders?
Herman
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2356
Bnlx treinendokter.
Re:kabels detectie
«
Reactie #1 Gepost op:
08 May 2012, 09:30:48 »
Herman,
Ja
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2356
Bnlx treinendokter.
Re:kabels detectie
«
Reactie #2 Gepost op:
08 May 2012, 09:51:28 »
Herman,
En dan de uitleg.
De standaard bekabeling van S88 systeem is 5 aderig parallel bandkabel. Dit is bij grotere afstanden storings gevoelig. De grootste maat die Matrix levert (-de) is 180cm. De max afstand tussen de eerste en de laatste S88 terugmelder was iets van 10 meter.
Twee limiterende factoren:
1: voedings spanning S88 bus centrale is slechts 5v
2: band kabel werkt als antenne.
De S88-N verhelpt gedeeltelijk het probleem 2, door UTP ('standaard netwerkkabel') of STP (afgeschermde versie) te gebruiken. Hierdoor wordt de beinvloeding door andere antennes onder de tafel (voedingsdraden, ringleiding) zoveel mogelijk voorkomen.
Er zijn modules die de voedingsspanning van de terugmeld modules naar 8-9V tillen, en op die mannier grotere afstanden en meer modules mogelijk maken.
Daarnaast kun je natuurlijk ook loconet en xpress-net gebruiken voor terug melding. Deze systemen gebruiken RS485/RS422 (twistedpair, zoals de netwerkkabels) als transport. Dit is een diferentiaal signaal. De data wordt twee keer naar de centrale gestuurd. Een keer als positief signaal, een keer als negatief signaal. In de centrale zit een comperator die beide ontvangen signalen vergelijkt en uitvoerd op een voor de microcontroler begrijpbaar signaal niveau (TTL)
Deze systemen kunnen apart gevoed worden en kunnen dus ook grotere afstanden overbruggen.
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Hans sprinter
Offline
Berichten: 1521
Vriend van vlaflip
Re:kabels detectie
«
Reactie #3 Gepost op:
08 May 2012, 10:06:16 »
Jan-Peter,
korte aanvulling:
Ook de bekabeling van melder naar baanvak kan problemen opleveren. Ik heb in het verre verleden voor een tijdelijke opstelling gebruik gemaakt van flatcable, waarbij er een duidelijke overspraak bleek te bestaan bij bezetmeldingen.
Met name de oude ongedempte S88SD16n melders (geen paralelweerstand, dus te gevoelige ingangen) hadden hier last van. 2 oplossingen heb ik al geidentificeerd: Geen flatcable gebruiken en ook paralel aan de melderingen een weerstand van 5 a 10k Ohm per ingang does the trick. Echter is wel duidelijk dat de ligging van de bekabeling mede de oorzaak is van de overspraak. Dus mooie gebonden kabel pakketten en goten, alsmede geordende bekabeling is niet aan te raden. Beter is het om een sterbekabeling te maken. Lekker chaotisch.... Verder een goede samenvatting btw.
Dit ter lering en vermaak van de bekabeling van je baan.
.
Greetz, Hans
Gelogd
dito
Offline
Berichten: 612
Re:kabels detectie
«
Reactie #4 Gepost op:
08 May 2012, 10:50:29 »
Dank voor de uitleg.Iets meer uitleg van mijnentwege:het is bij mij een loco net verbinding en niet met de s88 ,Maar de aansluitings draden van de ringleiding tot aan de decoder ,deze zijn de gewone draden en niet de zesaderige kabels welke de verbinding uitmaken van de decoders naar de centrale.
Herman
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
kabels detectie