... en op de club ben ik het lachertje van de avond en verdenken ze me ervan met goedkope zooi aan te komen...Was ist los?
zo belangrijk is dat ijken toch niet.en of die decoder op 28 of 128 staat, koploper doet het met 28 en die esu's luisteren wel.volgens mij word je in de maling genomen, is het die club in Wageningen?
Gewoon stoppen met de hobby, als nare mensen je beginnen uit te lachen. En dan mij je SS 755 geven. Ben je ook van dat onding af...
Je zit bij een verkeerde club. Als ze je uitlachen en je niet vertrouwen, dass ist wass ist loss!
Wat bij ons op de club gebruikt wordt is JMRI.
IJken over een stuk van 5 meter is wat veel van het goed. Dan duurt het op de lage snelheden een eeuwigheid voor je klaar bent.1-2 meter is ruim voldoende.
Goed, het gedeelte waar de meting gedaan wordt op de club is zo'n 4 meter lang en gaat tussen ik dacht 3 bezetmelders (dat zou ik maandag nog eens moeten navragen). 1 aan het begin, 1 halverwege en 1 aan het eind (is dat dan goed of 1 bezetmelder te weinig?). Verder zit het ingebouwd op een recht stuk van de baan, dus de uitloopmogelijkheden zijn onbeperkt.
Dan die 'luxe' dingen zoals remdetectie en analoog rijden uitschakelen, staan dat soort dingen in het boekje van de desbetreffende decoder?