Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Baklengte SLT, waarom korte bakken?  (gelezen 992 keer)

schaffie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Gepost op: 07 December 2011, 20:54:47 »
Waarom heeft de SLT korte bakken? Bij regionaal materiaal voor nevenlijnen, zoals de LINT kan ik op basis van de meestal geringe reizigersaantallen nog wel begrijpen, dat er voor korte bakken is gekozen. Bij de SLT zijn er zoveel bakken, dat er toch evengoed kan worden gekozen voor bakken met een "normale" lengte?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #1 Gepost op: 07 December 2011, 20:56:53 »
Een trein op jacobsdraaistellen blijkt dus minder lange bakken te kunnen hebben (logisch, het gewicht moet nu over netto 1 draaistel verdeeld worden in plaats van 2) dan een trein met losse draaistellen. Zie TGV. Zal, zoals ik net al zei, dus wel met gewicht te maken hebben.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #2 Gepost op: 07 December 2011, 21:10:58 »


Hoi

Mat 46 had anders wel bakken van normale lengte, was bovendien aan de onderzijde geheel dicht. Als er een hoogspanning zekering verwisseld moest worden waren ook de schotplaten loodzwaar. Dat van het gewicht gaat dus niet op.

Groet, Fred.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #3 Gepost op: 07 December 2011, 21:31:44 »
Het heeft te maken met het feit dat het treinstel open is van binnen en de jacobsdraaistellen:

http://www.treinenweb.nl/materieel/SLT of http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/SLT
Jeroen

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Baklengte SLT, waarom korte bakken?
« Reactie #4 Gepost op: 07 December 2011, 23:16:34 »
Mat'46 was ook maar 44 meter hoor, en een viertje 87 (en die had in het midden gewone draaistellen, dus daar moet je eigenlijk nog wel de nodige meters vanaf trekken!)