Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 22:52:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:42:05
PPM kranen van Strukton
door
edwin1974
Vandaag
om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ronald A.
Vandaag
om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Daan!
Vandaag
om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Mcn1986
Vandaag
om 21:11:57
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
Vandaag
om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 20:51:24
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0.
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren
door
Freddy
Vandaag
om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
saskia
Vandaag
om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
RobbertJan
Vandaag
om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
Vandaag
om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
Vandaag
om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Silvolde
Vandaag
om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Michiel2
Vandaag
om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 14:23:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbesprekingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Materieelbesprekingen (gelezen 1342 keer)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
Materieelbesprekingen
«
Gepost op:
28 January 2012, 13:17:36 »
Vandaag fraai artikeltje gelezen in RH: Bespreking lok en beoordeling op punten.
Wat mij opviel is dat de normering een hoog cijfer kreeg terwijl een van de grote minpunten (top snelheid) wel even wordt aangestipt maar niet in de beoordeling tot uiting komt.
Top snelheid onbelast 160 km/u, met testtrein 140km/u terwijl de maximale snelheid van her voorbeeld toch echt maar 80 km/h is!
Waarom letten fabrikanten daar toch (bijna) nooit op?
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
RobbertJan
Offline
Berichten: 3536
Mcn NSR Groningen.
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #1 Gepost op:
28 January 2012, 13:30:42 »
Wellicht door het gebruik van de standaard onderdelen om een aandrijflijn
inelkander te zetten? daardoor zijn overbrengingsverhoudingen al snel gelijk
en zal een goederenloc de zelfde verhouding hebben als een sneltreinloc.
In ieder geval, zo zie ik het, maar wellicht zie ik het verkeerd of zit ik in de goede richting.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Bartje81
Offline
Berichten: 1232
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #2 Gepost op:
28 January 2012, 13:43:26 »
Ik vind een verhoudingsgewijze te hoge maximum snelheid niet zo'n item, je kunt toch de trein toch zelf langzamer laten rijden?
Gelogd
Petertrein81
Offline
Berichten: 2407
Taurus en Vectron fan!!
Re:Materieelbesprekingen
«
Reactie #3 Gepost op:
28 January 2012, 14:22:10 »
Sterker nog, het is zelfs beter voor het elektromotortje als deze niet altijd op het maximale toerental hoeft te draaien.
Denk alleen al maar eens aan de extra slijtage die dit veroorzaakt.
Groet Peter,
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Materieelbesprekingen