Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 16:34:19
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:31:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door 1200blauw
Vandaag om 16:30:19
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 16:06:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:00:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
zoeken waar een draad zit op de baan door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:43:02
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
  

Auteur Topic: Perronwanden  (gelezen 5370 keer)

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Perronwanden
« Gepost op: 17 March 2007, 19:05:56 »
Hoi allemaal!
Een aparte vraag misschien, maar...
Ik vroeg me af of er ergens op internet wat informatie te vinden is over perronwanden in Nederland, over de verschillende afmetingen/hoogtes e.d. Op foto's is nogal veel verschil te zien, vandaar.
Ik hoor het graag.
Robert-Jan
« Laatst bewerkt op: 17 March 2007, 19:14:51 door RJ »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12505
    • sleutelspoor
Re: Perronwanden
« Reactie #1 Gepost op: 18 March 2007, 10:57:44 »
Hoi,

Ik heb hier de aanleg van een perron bij de RTM
SK




Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Perronwanden
« Reactie #2 Gepost op: 18 March 2007, 14:20:52 »
Hoi Robert-jan,

Momenteel worden er in Nederland twee typen perronkeerwandstukken toegepast. Dat zijn model Standaard en model 1980.

Standaard wordt voor het grootste deel alleen nog toegepast in geval van een perronverlenging. In nieuwbouw worden de keerwandstukken model 1980 toegepast.

Strukton betonbouw is onder andere leverancier van deze keerwandstukken en hebben een mooie productmap. Misschien kun je daar eens infomeren.

Groetjes,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

SporenplanOnline

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Perronwanden
« Reactie #3 Gepost op: 20 March 2007, 19:06:55 »
Standaard wordt voor het grootste deel alleen nog toegepast in geval van een perronverlenging. In nieuwbouw worden de keerwandstukken model 1980 toegepast.

Vergeet niet de piepschuimen perron-elementen, nu veel gebruikt bij perronverlengingen (o.a. Den Haag HS).

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Perronwanden
« Reactie #4 Gepost op: 20 March 2007, 19:32:18 »
Het volgende haal ik even van Wikipedia.
Dit is gevonden met het zoekwoord: Perron.  ;)

Treinperrons hebben in Nederland een standaardhoogte van 840 mm boven de kop van de spoorstaaf.....
......Vrijwel overal in Europa wordt tegenwoordig een standaardhoogte van 760 mm aangehouden, zoals ook bij oudere perrons in Nederland.


Het is niet zo veel, maar wel makkelijk te vinden  ;D

m.v.g.

Mark

love to build realistic     let's be kind.

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Perronwanden
« Reactie #5 Gepost op: 20 March 2007, 20:08:41 »
De piepschuimperrons worden alleen toegepast als er problemen te verwachten zijn met de ondergrond. Ik heb zelf in een project een dergelijke perronverlenging begeleid in Bodegraven.

@Mark
Ook in Nederland zullen nieuwe perrons volgens de Europese standaard op een hoogte van 760mm +BS worden aangebracht.

@Robert-jan
Misschien is het een idee om volgende week een bezoekje te brengen aan de Railtech beurs www.railtech.nl. Hier kun je veel info vinden over spoorbouw.

Groetjes,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Perronwanden
« Reactie #6 Gepost op: 20 March 2007, 20:58:47 »
Dankje Marc,

Betekend wel dat wikipedia niet klopt, want het was een citaat.  :-|

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

SporenplanOnline

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Perronwanden
« Reactie #7 Gepost op: 22 March 2007, 17:01:13 »
De piepschuimperrons worden alleen toegepast als er problemen te verwachten zijn met de ondergrond. Ik heb zelf in een project een dergelijke perronverlenging begeleid in Bodegraven.

Hmm ja dus zowat half Nederland :). Kan me op de RailTech nog een video van Naarden=B herinneren, ophogen/ vernieuwen perron. Ook Heemstede=A heeft ze.