Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:44:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:39:08
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
Vandaag
om 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
Vandaag
om 19:23:22
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Mark D.
Vandaag
om 19:16:54
Tapatalk
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:16:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Gerrit H
Vandaag
om 19:11:18
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:04:21
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:04:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:51:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 18:44:21
BLS Vectron ( LS Models) Function Mapping
door
erwin janssens
Vandaag
om 18:41:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:26:32
Jacquelinger Lokalbahn goes DCC-EX (met wired throttle !)
door
Marijn
Vandaag
om 18:18:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:11:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 17:57:28
Bahnstrecke 5867
door
DJV
Vandaag
om 17:55:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 17:35:16
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:27:52
Acme nieuwe ICNG
door
Huup
Vandaag
om 17:21:10
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:20:38
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
william_2
Vandaag
om 17:20:23
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5
door
ruudns
Vandaag
om 17:19:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:16:58
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:06:11
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
AB 7216
Vandaag
om 16:51:46
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:50:36
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
R1954
Vandaag
om 16:24:22
Roco 2025
door
IJmc
Vandaag
om 16:20:32
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:11:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kalktreinen (gelezen 24400 keer)
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #60 Gepost op:
13 October 2011, 19:54:27 »
Ik denk dat ze toen nog wel normaal reden, in 2007 in ieder geval wel.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8246
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #61 Gepost op:
13 October 2011, 19:58:30 »
Ik heb net wat beter in mijn digitale archief gekeken, en het was 2007*.
Dan zullen ze dat wel zijn
*
(Wat vliegt de tijd
)
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #62 Gepost op:
13 October 2011, 20:03:01 »
De tijd vliegt zeker ja
.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8246
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #63 Gepost op:
13 October 2011, 20:08:53 »
Uh, waarom "
" ...
ik dacht eerst 2008 omdat de Stoomstichting toen ook die grensovergang genomen had, vandaar mijn vergissing.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #64 Gepost op:
13 October 2011, 20:13:23 »
Sorry Bob, die
was omdat de tijd zo vliegt. Dan heb je zo weinig tijd voor de hobby
. Niks tegen jou natuurlijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8246
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #65 Gepost op:
13 October 2011, 20:16:47 »
Ik Schrok al
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:Kalktreinen
«
Reactie #66 Gepost op:
13 October 2011, 22:47:34 »
Zelfs deze combinatie is realistisch
Gelogd
Zsjoske
Offline
Berichten: 160
n spoorder
Re:Kalktreinen
«
Reactie #67 Gepost op:
14 October 2011, 00:46:53 »
Pff.. Lang verhaal. Mijn herinnering/beleving 3 producten trein.
Zo werd ‘in de goede tijd’ de 3 producten trein 30/32 wagons vanuit Vise/Lixe altijd door de zwaarste Belgische 6 assige diesel machines – soms zelfs in dubbel tractie - naar Maastricht gebracht en gestald op een van de -toen nog niet geëlektrificeerde- aan de oost zijde gelegen opstelsporen.(hoogstwaarschijnlijk iets met omlopen v.d. Belgische lok)
De 3 producten trein was niet geliefd zowel bij het spoorpersoneel evenals de bevolking.
Voor de Belgen was een wagon pas vol als ie vol was en vaak veel te zwaar beladen (zakte zelfs herhaald door zijn assen,
zie ongelukken op het spoor
) de kalk kwam dan ook regelmatig boven de wagons uit en veel inwoners van Maastricht klaagden over stof/kalk overlast welke uit de wagons waaide.
Waar weet ik dit van, nou heb een ver familie lid ‘gehad’ welke machinist was op een rangeerlok en deze vertelde vaak wat verhalen. O.a. meerder al of niet geschakelde 2200 of 2400 kregen deze trein niet van zijn/haar plaats. De wagons/trein moest dan in meerde delen worden gesplitst om klaar gezet te worden op een wel geëlektrificeerd opstelspoor, zodat er elektrische lok voor kon. Dat had nog al wat haken en ogen, zoals veel loop/steekwerk om de wagons weer in een juiste volgorde klaar te zetten. Zijn destijds heel wat Heiligen wakker geworden.
Zover ik me kan herinneren, van zijn verhalen, was alleen een 1300 is staat om deze zware trein de lange helling Bunde – Elsloo op te trekken. Toen de vraag wat minder werd en de treinen korter misschien een 1200 of zelfs een 1000 ?? maar nooit een of meerdere 2200 of 2400.
Gr. Jos
Gelogd
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen