Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat te doen met oude catalogi
door
Karben
Vandaag
om 19:59:23
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 19:58:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 19:53:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:27:03
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
wob
Vandaag
om 19:14:18
Wat was jullie allereerste loc?
door
Biesje
Vandaag
om 19:05:02
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
H0eGenaamd
Vandaag
om 18:45:37
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 18:44:53
booster vraag
door
Dirk
Vandaag
om 17:58:30
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
Vandaag
om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
Vandaag
om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
Vandaag
om 17:26:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:03:47
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Molenbaan (werktitel)
door
ruudns
Vandaag
om 12:13:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:13:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kalktreinen (gelezen 23722 keer)
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #60 Gepost op:
13 October 2011, 19:54:27 »
Ik denk dat ze toen nog wel normaal reden, in 2007 in ieder geval wel.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8241
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #61 Gepost op:
13 October 2011, 19:58:30 »
Ik heb net wat beter in mijn digitale archief gekeken, en het was 2007*.
Dan zullen ze dat wel zijn
*
(Wat vliegt de tijd
)
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #62 Gepost op:
13 October 2011, 20:03:01 »
De tijd vliegt zeker ja
.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8241
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #63 Gepost op:
13 October 2011, 20:08:53 »
Uh, waarom "
" ...
ik dacht eerst 2008 omdat de Stoomstichting toen ook die grensovergang genomen had, vandaar mijn vergissing.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Kalktreinen
«
Reactie #64 Gepost op:
13 October 2011, 20:13:23 »
Sorry Bob, die
was omdat de tijd zo vliegt. Dan heb je zo weinig tijd voor de hobby
. Niks tegen jou natuurlijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8241
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Kalktreinen
«
Reactie #65 Gepost op:
13 October 2011, 20:16:47 »
Ik Schrok al
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re:Kalktreinen
«
Reactie #66 Gepost op:
13 October 2011, 22:47:34 »
Zelfs deze combinatie is realistisch
Gelogd
Zsjoske
Offline
Berichten: 160
n spoorder
Re:Kalktreinen
«
Reactie #67 Gepost op:
14 October 2011, 00:46:53 »
Pff.. Lang verhaal. Mijn herinnering/beleving 3 producten trein.
Zo werd ‘in de goede tijd’ de 3 producten trein 30/32 wagons vanuit Vise/Lixe altijd door de zwaarste Belgische 6 assige diesel machines – soms zelfs in dubbel tractie - naar Maastricht gebracht en gestald op een van de -toen nog niet geëlektrificeerde- aan de oost zijde gelegen opstelsporen.(hoogstwaarschijnlijk iets met omlopen v.d. Belgische lok)
De 3 producten trein was niet geliefd zowel bij het spoorpersoneel evenals de bevolking.
Voor de Belgen was een wagon pas vol als ie vol was en vaak veel te zwaar beladen (zakte zelfs herhaald door zijn assen,
zie ongelukken op het spoor
) de kalk kwam dan ook regelmatig boven de wagons uit en veel inwoners van Maastricht klaagden over stof/kalk overlast welke uit de wagons waaide.
Waar weet ik dit van, nou heb een ver familie lid ‘gehad’ welke machinist was op een rangeerlok en deze vertelde vaak wat verhalen. O.a. meerder al of niet geschakelde 2200 of 2400 kregen deze trein niet van zijn/haar plaats. De wagons/trein moest dan in meerde delen worden gesplitst om klaar gezet te worden op een wel geëlektrificeerd opstelspoor, zodat er elektrische lok voor kon. Dat had nog al wat haken en ogen, zoals veel loop/steekwerk om de wagons weer in een juiste volgorde klaar te zetten. Zijn destijds heel wat Heiligen wakker geworden.
Zover ik me kan herinneren, van zijn verhalen, was alleen een 1300 is staat om deze zware trein de lange helling Bunde – Elsloo op te trekken. Toen de vraag wat minder werd en de treinen korter misschien een 1200 of zelfs een 1000 ?? maar nooit een of meerdere 2200 of 2400.
Gr. Jos
Gelogd
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Kalktreinen