Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:33:07
lange adressen met esu decoders. door prutser
Vandaag om 20:27:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:26:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:23:35
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
Vandaag om 20:16:43
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 20:01:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 19:58:25
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
Vandaag om 19:00:59
Stottering Piko 98551BD door Ben
Vandaag om 18:57:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
Vandaag om 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
Vandaag om 17:39:39
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 17:35:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10
  

Auteur Topic: Spoorstaven doorslijpen ?  (gelezen 2966 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Spoorstaven doorslijpen ?
« Reactie #15 Gepost op: 10 January 2011, 12:06:12 »
Als het goed aangesloten is voed de keerlusschakeling alleen het geisoleerde gedeelte in de keerlus. Die is dus volledig potentiaalvrij van de rest van de baan.
Voed die booster ook de omliggende railstukken van de keerlus dan moeten de verschillende boostersecties (IB en Power4/7) inderdaad van elkaar gescheiden worden.

Dan is dus inderdaad het antwoord JA. Waar de voedingen bij elkaar komen moet je ze van elkaar scheiden. Aangezien de boosters met het common ground systeem werken kan dat met 1 railstaaf te onderbreken. Zie ook de Uhlenbrock website en handleiding van de booster.

Maar dan had een duidelijker schema bij je vraag het ons een stuk gemakkelijker gemaakt en was deze hele discussie waarschijnlijk niet nodig geweest want het schematje wat je getekend hebt klopt echt niet.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26980
    • Pagina van klaas
Re:Spoorstaven doorslijpen ?
« Reactie #16 Gepost op: 10 January 2011, 12:07:05 »
Als het inderdaad twee bronnen zijn, dan moet er toch een onderbreking in.
Maar nogmaals, kom nou eens met het totaalplaatje. Het is al diverse keren gevraagd, maar als je daar geen zin in hebt, dan heb ik geen zin om me nog langer over dit probleem te buigen. Zoek het dan maar lekker zelf uit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fred

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
    • Mittelerstadt in N-Spoor
Re:Spoorstaven doorslijpen ?
« Reactie #17 Gepost op: 10 January 2011, 17:59:13 »
Jammer van je reactie Klaas. Lees even terug naar mijn eerdere postings (  specifiek aan jou gericht).

Je hoeft je niet meer hierover te buigen als je het goed gelezen hebt. Ook niet met tegenzin en ook zonder baanplan. Mede dank zij jou eerdere antwoordt heb ik het "zelf uitgezocht" zoals jij dat noemt, waarvoor nogmaals dank. We moeten het probleem niet groter maken dan het is.
Het probleem is opgelost en het rijdt foutloos, perfekt.

Blijf het toch wel jammer vinden van je reactie, maar daar kan ik niets aan doen verder.

Groetjes,
Fred.
N-spoor, IB + 2 Boosters, Koploper, Duitse baan, Periode III/IV, Mittelerstadt als N-spoor en ook digitaal ! Nu op mijn website.