Let opHelaas zijn nog niet alle digitale systemen vertegenwoordigd in deze groep. Voor HCCM, Edits-Pro en SRCP is aanmelden nog mogelijk (doch wel op korte termijn). Waarschuwing: als een digitaal systeem niet wordt getest in deze fase worden eventuele foutmeldingen van dit digitale systeem niet meer opgelost vanaf Koploper 7.2.
Waarom nog energie steken in een end-of-life product?
Toch jammer dat er zo gereageerd wordt op een product dat gratis ter beschikking wordt gesteld en waar door de maker een aantal personen in de gelegenheid wordt gesteld om zijn product verder te optimaliseren. Ik ben Paul nog steeds zeer dankbaar voor dit programma en heb veel respect voor hem. Ook ik ben zeer tevreden met dit programma en ik denk dat ik het ook nog lange tijd kan en zal gebruiken.
Mijn bezwaren beginnen als hij, wetende dat er een zeer grote gebruikers groep is, zijn programmeertoetsenbord aan de wilgen hangt en die hele gebruikersgroep laat barsten voor de toekomst, in plaats van op herhaaldelijk verzoek zijn programma in open source vrij te geven, of desnoods closed aan een ander te verkopen of over te dragen.
.... en die hele gebruikersgroep laat barsten voor de toekomst
Ik persoonlijk heb nog te weinig ervaring met koploper om nuttig te kunnen zijn, maar het lijkt me een waar gemis als bijvoorbeeld SRCP niet meer vertegenwoordigd zou zijn in nieuwe versies van koploper. wellicht zijn er hier nog mensen die het willen testen...?
Mijn bezwaren beginnen als hij, wetende dat er een zeer grote gebruikers groep is, zijn programmeertoetsenbord aan de wilgen hangt en die hele gebruikersgroep laat barsten voor de toekomst, in plaats van op herhaaldelijk verzoek zijn programma in open source vrij te geven, of desnoods closed aan een ander te verkopen of over te dragen.Hij heeft namelijk aangegeven dat dit de laatste publieke release wordt. Hierna wordt niet meer ontwikkeld.
waarom zou ik mijn levenswerk open source maken? Dat houd ik liever voor mezelf. Hoe jammer het ook is.
Goed lezen is ook een kunst.Paul schrijft dat er in de testgroep niemand aanwezig is met de beschreven systemen die de wijzigingen in versie 7.2 kan testen.Er staat nergens dat die systemen in de nieuwe versie niet meer aanwezig zijn. Alleen dat problemen die later opduiken met die systemen niet meer opgelost worden. Ze blijven dus gewoon aanwezig en werken.Gr,Eric
de maker besloot de sourcecode vrij te geven