Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:52:11
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 00:08:59
Show je realistische treinsamenstelling
door
laurent
09 November 2025, 23:59:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
Killswitch
door
Menno
09 November 2025, 23:42:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
prutser
09 November 2025, 23:27:51
Bahnstrecke 5867
door
Dennis1984
09 November 2025, 23:03:35
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5)
door
Rob Ellerman
09 November 2025, 23:01:51
Roco 2025
door
Dennis1984
09 November 2025, 22:31:50
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
09 November 2025, 22:24:29
Aachenau West
door
wob
09 November 2025, 22:19:59
Palisade Canyon
door
RobVille
09 November 2025, 22:12:26
Station Roodeschool
door
Torikoos
09 November 2025, 21:10:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
09 November 2025, 20:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
09 November 2025, 20:26:23
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
09 November 2025, 19:56:02
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
09 November 2025, 19:51:16
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
09 November 2025, 19:39:08
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
09 November 2025, 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
09 November 2025, 19:23:22
Tapatalk
door
Hasenwald
09 November 2025, 19:16:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Gerrit H
09 November 2025, 19:11:18
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
09 November 2025, 19:04:21
Halte Assel, een nieuw baantje in H0
door
Klaas Zondervan
09 November 2025, 19:04:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
09 November 2025, 18:51:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
09 November 2025, 18:44:21
BLS Vectron ( LS Models) Function Mapping
door
erwin janssens
09 November 2025, 18:41:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
09 November 2025, 18:26:32
Jacquelinger Lokalbahn goes DCC-EX (met wired throttle !)
door
Marijn
09 November 2025, 18:18:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
09 November 2025, 18:11:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
TGV gaat voor nieuw wereldrecord
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: TGV gaat voor nieuw wereldrecord (gelezen 1743 keer)
Victor
Offline
Berichten: 45
Frans is voor verraders
TGV gaat voor nieuw wereldrecord
«
Gepost op:
19 January 2007, 16:57:02 »
Zou het volgende haalbaar zijn?
Nieuwe recordpoging TGV 21/12/2006
Door: Erik Kruithof
In het voorjaar van 2007 wil men in Frankrijk een nieuw record vestigen met de TGV. Het huidige record van 515,3 km/u uit 1990 wil men verhogen tot een snelheid tussen de 550 en 570 km/u.
Bron:
http://www.trainmagazine.nl/tm_v2/index.php?sec=55&grp=2888&ond=4774
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2932
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
«
Reactie #1 Gepost op:
19 January 2007, 17:46:28 »
Als ze dat denken te kunnen halen dan zal dat ook wel lukken gezien de ervaring van de Fransen met hoge snelheden en het breken van recorts.
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Anoniem
Gast
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
«
Reactie #2 Gepost op:
19 January 2007, 17:51:44 »
De officiële doelstelling is 540 km/h (operatie 'TGV150', waarbij 150 natuurlijk staat voor 150 m/s) en geen 550 of 570. In het verleden is de doelstelling echter altijd ruimschoots gepasseerd (operatie TGV100 werd een record van 381 km/h, operatie TGV117 leverde 482,4 km/h op en operatie TGV140 515,3).
Momenteel wordt een combinatie geprepareerd die bestaat uit de motorwagens van POS-stel 4402 (met grotere wielen, andere overbrenging, twee stroomafnemers minder en stroomlijnbeplating in de plaats, enzovoort) en drie Duplexrijtuigen omdat die een betere stroomlijn hebben dan de enkeldeksrijtuigen. Waarschijnlijk zal ook de spanning op de bovenleiding weer opgevoerd worden, die lag bij de vorige recordritten rond de 28 kV.
Verder is het nieuws al een tijdje bekend
en zou het een en ander in de maand april moeten plaatsvinden.
Gelogd
Victor
Offline
Berichten: 45
Frans is voor verraders
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
«
Reactie #3 Gepost op:
19 January 2007, 18:09:25 »
Gaat dit op de lijn tussen Parijs en Lyon gebeuren?
Want op dat hele stuk zijn er geen stations.
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: TGV gaat voor nieuw wereldrecord
«
Reactie #4 Gepost op:
19 January 2007, 18:19:29 »
Natuurlijk niet
. Het gaat gebeuren op de LGV-Est, recordpogingen worden sinds 1981 altijd (op zijn minst ten dele) gedaan op het nieuwste stuk infrastructuur dat Frankrijk op dat moment kent. Bijkomend voordeel is dat je de lijn niet hoeft af te sluiten voor het overige verkeer, omdat-ie nog niet open is. Op de LGV-SE is een afsluiting van een halve dag of langer voor welke testrit dan ook ab-so-luut onbespreekbaar
.
Overigens: tussen Parijs en Lyon liggen heul veul stations hoor, om alleen de grootste te noemen: Melun, Fontainebleau, Moret, Montereau, Sens, Laroche-Migennes, Tonnerre, Montbard, Les Laumes-Alésia, Dijon Ville, Nuits St. Georges, Beaune, Chagny, Chalon-sur-Saône, Tournus, Mâcon, Villefranche-sur-Saône, St. Germain au Mont d'Or, Collonges-Fontaines en eventueel Vaise. Oh u bedoelde de LGV
? In dat geval toch nog twee: Le Creusot TGV (officiële naam Le Creusot-Montchanin-Montceau les Mines TGV) en Mâcon Loché TGV.
De LGV-SE is ook niet de meest geschikte hogesnelheidslijn ter wereld voor dergelijke ultrahoge snelheden...t is net een achtbaan in de Morvan, met hellingen van maar liefst 35‰ (steilste normaalspoorlijn van Frankrijk).
«
Laatst bewerkt op: 19 January 2007, 18:22:27 door Wesley
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
TGV gaat voor nieuw wereldrecord