Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:23:12
Slugs & Andere Rariteiten
door
RetroJack
Vandaag
om 15:21:16
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:17:14
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:10:44
Bf Kibronn
door
Erik_omBC
Vandaag
om 15:09:13
Ervaring 187-prestigemodels
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:41:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:39:00
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
bask185
Vandaag
om 14:24:45
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Alewijn
Vandaag
om 14:20:07
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
44er
Vandaag
om 14:08:44
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen.
door
Eelco Storm
Vandaag
om 14:07:07
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:06:04
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:50:28
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht
door
sncf231e
Vandaag
om 13:48:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:44:02
Pimp my Hippel 2.0
door
VAM65
Vandaag
om 13:20:41
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:16:23
Overstap naar HTM
door
eemstede
Vandaag
om 13:15:18
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
741230
Vandaag
om 13:14:59
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:12:07
NS 8100 in 0
door
roadster36
Vandaag
om 12:54:07
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:42
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
Ben
Vandaag
om 12:00:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Besselspoor
Vandaag
om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 11:51:33
Lima SBB etr610, probleem verlichting
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:38:17
printplaat roco sik stuk
door
VAM65
Vandaag
om 10:49:43
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:47:32
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats.
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:22:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Hans
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Hans (gelezen 3599 keer)
Hans Kl
Offline
Berichten: 657
Periode III - heden
Baanplan Hans
«
Gepost op:
14 January 2007, 21:22:40 »
Hoi,
Wanneer alles goed gaat, ga ik dit jaar verhuizen, en komt er een grotere ruimte voor de treinbaan dan die er nu is.
Beetje vooruit plannen kan geen kwaad.
Download wintrack7:
Hier
Tijdperk/land
:
Duitsland, TP3 tot nu, electrische hoofdlijn, enkel sporige diesel zijlijn.
Het idee
Een fictief IC-hoofdstation met aan beide kanten een keerlus waar in beide lussen een schaduwstation zich bevindt.
Onderste 2 niveau's zijn de lussen.
Overloopwissels bij de ingang van de schaduwstations zodat trekduwtreinen en treinstellen niet door de lus heen hoeven. Dit geeft een realistischere pendelmogelijkheid.
Goederentreinen en getrokken treinen gaan wel gewoon de lus door.
Om uit de schaduwstations genoeg hoogte te krijgen, maak ik gebruik van spiralen. Mijn huidige baan heeft er 2, en die wil ik gaan hergebruiken.
Het bouwen hiervan is mij allerszins meegevallen.
Aan de linkerkant van het station gaat de lijn onderzichzelf door.
Ook hier wordt hoogte gewonnen dmv een spiraal.
In het station bevind zich een perronnetje voor de zijlijn.
Deze is toegankelijk vanaf een kant van de hoofdlijn.
Doormiddel van een spiraal wint deze genoeg hoogte om over de hoofdlijn heen te gaan.
Het stationnetje is groot genoeg voor een railbus-stelletje, of een v100/v160 met 1 silberling (stuurstand).
Mogelijkheid voor omlopen is aanwezig.
De hoofdsporen zijn lang genoeg voor 6a7 rijtuigen met loc.
Bij het station bevindt zich een verlaagt locdepot met draaischijf.
Hier kan ook het eea aan los materieel opgesteld worden.
Techniek
Digitaal, 2 rail.
MRDirect icm Koploper.
Onzichtbare stralen zijn R3/R4 van Roco.
Zichtbaar hoofdzakelijk R5/R6, waar mogelijk ruimer.
Het wordt een leuk project, zal wel het eea bijgebouwt moeten worden aan electronica.
Scenery wordt hoofdzakelijk gemaakt door m'n vriendin, die vindt het geweldig, en heeft ook een vinger in de pap
Suggesties zijn welkom.
«
Laatst bewerkt op: 14 January 2007, 21:29:20 door CyberHanz
»
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
RJ
Offline
Berichten: 778
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #1 Gepost op:
15 January 2007, 11:21:56 »
Groot baanplan, mooie ruimte!
Je zijlijn heeft op het bergstationnetje wel een omloopmogelijkheid, maar op het centraal station niet. Misschien dat je dat nog even wil/kan aanpassen?
Veel ontwerpplezier!
Groetjes,
Robert-Jan
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 657
Periode III - heden
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #2 Gepost op:
15 January 2007, 11:53:14 »
Hoi,
Klopt, nu aangepast. (nog niet in plaatje).
Noordkant blokkeert echter nog de hoofdbaan bij het omlopen.
Verder kom ik er nu achter dat ik vanaf het depot niet goed de hoofdbaan op kan komen, trein blijft dan links.
Moeilijk, maar vast wel op telossen.
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2113
MSc Micro-Electronics
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #3 Gepost op:
15 January 2007, 15:35:04 »
Prachtig plan, maar er ist toch 1 ding..
waar zijn alle goederensporen. Ik weet dat vele modelspoorders personentreinfavorieten zijn, maar op bijna allle plannen zie ik geen goederenterrein.
Zeker een station van het formaat dat Hans plant, zou er minstens een goederenstation van ongeveer 4 sporen moeten zijn.
2 doorrijsporen, ook te gebruiken als opstelsporen.
1 laad-losstraatspoor
1 goederenloodsspoor met eventuele laad-losperrons
en dan heb ik het nog niet eens over industrieƫle aansluitingen.
Zeker in Tijdperk 3 kunnen die niet ontbreken.
maar ook even serieus: ik ben jaloers, heb zelf zeker niet zoveel ruimte.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
Dash 8
The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
Offline
Berichten: 154
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #4 Gepost op:
15 January 2007, 17:03:07 »
Fraai ontwerp, had ik maar zoveel ruimte.
Ik moet het met een boekenplank doen in N.
Groet,
John
Gelogd
Durksz
Offline
Berichten: 141
H0e - smalspoor
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #5 Gepost op:
15 January 2007, 17:16:11 »
waar wil jij eigenlijk gaan staan, en kun je overal nog wel bij?
verder mooi, en een giga grote ruimte wat mij betreft.
Hedzer
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 657
Periode III - heden
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #6 Gepost op:
15 January 2007, 17:41:06 »
Staan? Moet dat ook nog?
Dat gebeurt in de ruimte vanaf de deur.
Aan de achterkant van het station komt een luik oid, zodat ik er van die kant ook bij kan.
Wat betreft de goederensporen: geheel mee eens.
Wellicht ergens een klein losspoortje maken aan de noordkant van de baan.
De langere goederentreinen denderen lekker door het station heen, en mogen er ook niet stoppen.
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2113
MSc Micro-Electronics
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #7 Gepost op:
15 January 2007, 20:40:55 »
Citaat
Wellicht ergens een klein losspoortje maken aan de noordkant van de baan.
Ik heb nog eens goed gekeken en ik denk dat ik weet hoe je er nog een goederenspoor bijkrijgt.
1. Als je nog een doorgangsspoortje tussen de 2 perronsporen legt kan daar de goederentrein voorbijrijden (zonder klachten van de passagiers)
2. Het spoor naar het zijlijnstation kan ook van de andere kant worden aangesloten en dubbelen als buurtgoederentreinspoor (Ng-Gleis)
3. Als de Lokloods iets naar rechts verplaats kan worden, kunnen daarnaast nog 2 of 3 kopspoortjes komen voor een goederenloods enz.
4. Als je nog een extra wissel inbouwt in het spoor naar het Depot kan dat worden gebruik als uittrekspoor voor de kopgoederenspoortjes.
Al met al een goed plan, goed doordacht.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
Hans Kl
Offline
Berichten: 657
Periode III - heden
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #8 Gepost op:
16 January 2007, 14:21:29 »
Hier wat aanpassingen in het depot en de zijlijn gebeuren.
Let wel, het depot ligt een cm of 3 Ć 4 lager dan het station.
Hier een drieweg wissel ingestop om zo nog een extra spoortje te creeeren. (heb er toch 2 liggen, zonde om niet te gebruiken
) (don't flame...)
Klein goederenspoortje, en een overloopmogelijkheid voor de zijlijn.
Zijlijn is nu zuidelijk aangesloten ipv noordelijk.
Uithalen voor de goederentreinen gebeurt dan op het zijlijntje, de hoofdsporen hebben er dan geen last van.
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
RJ
Offline
Berichten: 778
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #9 Gepost op:
27 January 2007, 17:15:07 »
Leuk plan!
Hoe staan de zaken nu?
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 657
Periode III - heden
Re: Baanplan Hans
«
Reactie #10 Gepost op:
27 January 2007, 20:08:02 »
Qua plan ben ik nog niet veel verder op het moment.
Even laten bezinken.
Wel ga ik zo beginnen met de huidige baan af breken.
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Hans