Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 23:56:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:26:16
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
Vandaag om 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
Vandaag om 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
  

Auteur Topic: r.hoolsema baanplan h0  (gelezen 4804 keer)

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
r.hoolsema baanplan h0
« Gepost op: 07 September 2010, 18:25:21 »
Hallo allemaal

Zoals jullie weten heb ik hier me baanplan laten zien en de 1ste vorderingen. Maar ik kan toch niet zeggen dat ik helemaal tevreden ben over mijn baanplan.



en de wisselstraat uitgelicht


zoals je ziet gaat het spoor dubbelsporig de bocht om nou is de bedoeling dat het spoor daar zakt. Dan komt ie dus op min 1.
Nou komt het idee hier vandaan


op deze baan van tante m is er beneden een rond rijdende baan. Nou heb ik nu dit


en dat is dus een keerlus. dat houd in de trein komt beneden komt tot stop andere trein naar boven. Nou zou ik beneden toch graag een rondje beneden hebben met een stukkie parade baan aan de voorkant. Nou heb ik nog max 20 cm onder basis nivo beschikbaar. om die sporen te plaatsen. Als iemand een idee heeft is dat erg welkom. ik heb me al heel wat avondjes over gebroken.

voor het geval wat info
nl/duits limburg landschap
afmetingen baan is 2.70 bij 1.10
ruimte onder basis hoogte is max 20 cm
hoogte maakt niet uit
marklin c-rails

ik hoop dat iemand een idee heeft

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #1 Gepost op: 07 September 2010, 19:23:31 »
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22566
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #2 Gepost op: 07 September 2010, 19:28:23 »
Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.

Dat lijkt me sterk, maar als je bedoelt dat er bij drierail geen keerluskortsluitprobleem is, dan heb je gelijk.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #3 Gepost op: 07 September 2010, 19:41:02 »
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.

lekker antw

bij marklin heb je wel degelijk een keerlus je hebt alleen die kortsluiting niet. Voor de rest blijft het gewoon een keerlus. Tevens gaat dit topic over mijn baanplan en niet over het marklin systeem. dus geliefde geen touwtrekkerij hier

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #4 Gepost op: 07 September 2010, 20:27:06 »
Hum, het lijkt er op dat je te weinig ruimte hebt om een extra rondje c.q. rails aan de voorkant te neer te leggen. Je kan nog wel een extra "lus" maken waarbij er alleen naar beneden gereden wordt. Dan is dat je paradebaanvak en je schaduwstation een niveau lager leggen...

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #5 Gepost op: 07 September 2010, 21:29:53 »
hmm dat zou inderdaad kunnen. Zou ik alleen moeten kijken hoe ik dat mooi toepas

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #6 Gepost op: 09 September 2010, 15:58:17 »
Zo daar was ik weer. Ik zat gister efkes te bladeren in de piko catalogus. En daar stond een mooie fabriek in die ik misschien wil toepassen als deels hoofdthema. Nou wil ik mijn baan als in limburg plaatsen inv hoogte verschillen. Nou was ik benieuwt of je egenlijk zandbedrijven had in limburg omstreeks 1980? Het moet natuurlijk wel te verantwoorden zijn. Of moet ik misschien een andere fabriek plaatsen die bij limburg hoort?

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #7 Gepost op: 10 September 2010, 22:04:20 »
Het bedrijf "Wessem BV" (zand, grind enz) is al sinds 1968 in bedrijf en wordt bevoorraad via scheepsvaart, spoor en over de weg!
http://www.wessem.com/nl/

Marco
« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 22:06:29 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #8 Gepost op: 11 September 2010, 00:15:51 »
dank u wel voor de info. Morge is effe me kopstation
 Nog een keer onder de loep nemen. Misschien dat die fabriek dan wel het hoofdthema wordt.


Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers