Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 19:13:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 18:53:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
  

Auteur Topic: r.hoolsema baanplan h0  (gelezen 4768 keer)

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
r.hoolsema baanplan h0
« Gepost op: 07 September 2010, 18:25:21 »
Hallo allemaal

Zoals jullie weten heb ik hier me baanplan laten zien en de 1ste vorderingen. Maar ik kan toch niet zeggen dat ik helemaal tevreden ben over mijn baanplan.



en de wisselstraat uitgelicht


zoals je ziet gaat het spoor dubbelsporig de bocht om nou is de bedoeling dat het spoor daar zakt. Dan komt ie dus op min 1.
Nou komt het idee hier vandaan


op deze baan van tante m is er beneden een rond rijdende baan. Nou heb ik nu dit


en dat is dus een keerlus. dat houd in de trein komt beneden komt tot stop andere trein naar boven. Nou zou ik beneden toch graag een rondje beneden hebben met een stukkie parade baan aan de voorkant. Nou heb ik nog max 20 cm onder basis nivo beschikbaar. om die sporen te plaatsen. Als iemand een idee heeft is dat erg welkom. ik heb me al heel wat avondjes over gebroken.

voor het geval wat info
nl/duits limburg landschap
afmetingen baan is 2.70 bij 1.10
ruimte onder basis hoogte is max 20 cm
hoogte maakt niet uit
marklin c-rails

ik hoop dat iemand een idee heeft

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #1 Gepost op: 07 September 2010, 19:23:31 »
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22517
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #2 Gepost op: 07 September 2010, 19:28:23 »
Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.

Dat lijkt me sterk, maar als je bedoelt dat er bij drierail geen keerluskortsluitprobleem is, dan heb je gelijk.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #3 Gepost op: 07 September 2010, 19:41:02 »
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.

lekker antw

bij marklin heb je wel degelijk een keerlus je hebt alleen die kortsluiting niet. Voor de rest blijft het gewoon een keerlus. Tevens gaat dit topic over mijn baanplan en niet over het marklin systeem. dus geliefde geen touwtrekkerij hier

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #4 Gepost op: 07 September 2010, 20:27:06 »
Hum, het lijkt er op dat je te weinig ruimte hebt om een extra rondje c.q. rails aan de voorkant te neer te leggen. Je kan nog wel een extra "lus" maken waarbij er alleen naar beneden gereden wordt. Dan is dat je paradebaanvak en je schaduwstation een niveau lager leggen...

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #5 Gepost op: 07 September 2010, 21:29:53 »
hmm dat zou inderdaad kunnen. Zou ik alleen moeten kijken hoe ik dat mooi toepas

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #6 Gepost op: 09 September 2010, 15:58:17 »
Zo daar was ik weer. Ik zat gister efkes te bladeren in de piko catalogus. En daar stond een mooie fabriek in die ik misschien wil toepassen als deels hoofdthema. Nou wil ik mijn baan als in limburg plaatsen inv hoogte verschillen. Nou was ik benieuwt of je egenlijk zandbedrijven had in limburg omstreeks 1980? Het moet natuurlijk wel te verantwoorden zijn. Of moet ik misschien een andere fabriek plaatsen die bij limburg hoort?

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #7 Gepost op: 10 September 2010, 22:04:20 »
Het bedrijf "Wessem BV" (zand, grind enz) is al sinds 1968 in bedrijf en wordt bevoorraad via scheepsvaart, spoor en over de weg!
http://www.wessem.com/nl/

Marco
« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 22:06:29 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:r.hoolsema baanplan h0
« Reactie #8 Gepost op: 11 September 2010, 00:15:51 »
dank u wel voor de info. Morge is effe me kopstation
 Nog een keer onder de loep nemen. Misschien dat die fabriek dan wel het hoofdthema wordt.


Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers