Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Peter J K
Vandaag
om 23:27:47
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 23:00:13
Stub switches
door
Hans1963
Vandaag
om 22:53:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
T.Spat
Vandaag
om 22:45:43
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
T.Spat
Vandaag
om 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 22:40:29
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026
door
ruben derks
Vandaag
om 22:34:25
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 22:33:15
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 22:23:19
Camp 3
door
Noordernet
Vandaag
om 22:22:04
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
Vandaag
om 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 22:09:18
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
Vandaag
om 21:43:51
Ontraxs 2026
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:19:43
Modelwensen 2026
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Menno
Vandaag
om 20:49:51
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:42:25
Yamorc 7001 dood
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
Vandaag
om 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
Vandaag
om 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Frank 123
Vandaag
om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
NS264
Vandaag
om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0
door
mikeya
Vandaag
om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:44:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bediening van industrielijntjes (gelezen 1082 keer)
RJ
Offline
Berichten: 778
Bediening van industrielijntjes
«
Gepost op:
17 August 2010, 11:11:52 »
Als voorbeeld neem ik het lijntje Enschede-Noord -> Lonneker in de jaren 60.
Hoe werden deze fabrieken bediend?
Werden de wagons 's avonds opgehaald en werden 's ochtends de nieuwe gebracht? (dus minstens 2 ritten op een dag)
Of werden de oude wagons omgewisseld wanneer de nieuwe gebracht werden? (minimaal 1 rit per dag)
Ik zie aan die lijn ook maar 1 omloopspoor
Link naar sporenplan
, dus ik neem aan dat de loc niet voorop liep maar wagens aan beide kanten had?
Alvast bedankt!
Gelogd
Lvdwerf
Gast
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #1 Gepost op:
17 August 2010, 12:08:44 »
Volgens mij is dit afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met de afnemers. Zo gaat er volgens mij (bijna) dagelijks een trein naar DuPont bij Dordrecht, deze brengt nieuwe wagens en haalt de doude wagens in 1 keer. Bij Van Leeuwen buizen in Zwijndrecht ging/gaat er 3 keer per week een trein die ook nieuwe wagens brengt en oude op haalt. Hoe het in de jaren 60 zat bij Enschede weet ik niet. Uiteraard zal er wel geprobeerd worden om te combineren.
Gelogd
RJ
Offline
Berichten: 778
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #2 Gepost op:
17 August 2010, 12:35:13 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb Enschede als voorbeeld genomen, het mag natuurlijk ook ergens anders in NL zijn in de tijd dat de losplaatsen nog bediend werden. De vraag slaat ook op de losplaatsen. Werd daar 1 keer per dag de oude wagens weggehaald en de nieuwe gelijk geplaatst of kwamen 's ochtends de nieuwe wagens en werden ze 's avonds weer opgehaald, zodat er 's nachts geen wagens op t emplacement achterbleven?
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes