Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 17:38:42
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
Dennis1984
Vandaag
om 17:37:27
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
Vandaag
om 17:33:34
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:30:13
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 17:17:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 17:15:21
US diorama in H0
door
defender
Vandaag
om 17:09:21
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:59:39
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
Vandaag
om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:45:47
website Uhlenbrock onbereikbaar
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 16:33:07
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
orientexpress
Vandaag
om 16:11:44
3d printen van ns daglichtseinen
door
borotof
Vandaag
om 15:30:17
W.V. Kalender 2026
door
Frank 123
Vandaag
om 15:25:25
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
Vandaag
om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:43:11
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 12:46:53
Stroomdetectie issues.
door
guy1846
Vandaag
om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:46:48
Treinen willen niet meer rijden
door
juffrouwjannie
Vandaag
om 12:28:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:17:05
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht
door
stoombr38
Vandaag
om 12:03:17
LS Models 2025
door
Dennis1984
Vandaag
om 11:44:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 10:04:59
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:20:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bediening van industrielijntjes (gelezen 1055 keer)
RJ
Offline
Berichten: 778
Bediening van industrielijntjes
«
Gepost op:
17 August 2010, 11:11:52 »
Als voorbeeld neem ik het lijntje Enschede-Noord -> Lonneker in de jaren 60.
Hoe werden deze fabrieken bediend?
Werden de wagons 's avonds opgehaald en werden 's ochtends de nieuwe gebracht? (dus minstens 2 ritten op een dag)
Of werden de oude wagons omgewisseld wanneer de nieuwe gebracht werden? (minimaal 1 rit per dag)
Ik zie aan die lijn ook maar 1 omloopspoor
Link naar sporenplan
, dus ik neem aan dat de loc niet voorop liep maar wagens aan beide kanten had?
Alvast bedankt!
Gelogd
Lvdwerf
Gast
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #1 Gepost op:
17 August 2010, 12:08:44 »
Volgens mij is dit afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met de afnemers. Zo gaat er volgens mij (bijna) dagelijks een trein naar DuPont bij Dordrecht, deze brengt nieuwe wagens en haalt de doude wagens in 1 keer. Bij Van Leeuwen buizen in Zwijndrecht ging/gaat er 3 keer per week een trein die ook nieuwe wagens brengt en oude op haalt. Hoe het in de jaren 60 zat bij Enschede weet ik niet. Uiteraard zal er wel geprobeerd worden om te combineren.
Gelogd
RJ
Offline
Berichten: 778
Re:Bediening van industrielijntjes
«
Reactie #2 Gepost op:
17 August 2010, 12:35:13 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb Enschede als voorbeeld genomen, het mag natuurlijk ook ergens anders in NL zijn in de tijd dat de losplaatsen nog bediend werden. De vraag slaat ook op de losplaatsen. Werd daar 1 keer per dag de oude wagens weggehaald en de nieuwe gelijk geplaatst of kwamen 's ochtends de nieuwe wagens en werden ze 's avonds weer opgehaald, zodat er 's nachts geen wagens op t emplacement achterbleven?
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Bediening van industrielijntjes