Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
henk
Vandaag
om 22:19:48
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:16:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Erwin 054
Vandaag
om 22:12:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 22:09:43
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm)
door
frederik19630
Vandaag
om 21:59:16
Mijn-bouw Indonesie
door
NS264
Vandaag
om 21:48:29
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:46:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:33:04
Au bord de la Cèze
door
Syb030
Vandaag
om 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
Vandaag
om 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
einte
Vandaag
om 19:38:57
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 19:37:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
GD
Vandaag
om 18:14:51
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Mispoes
Vandaag
om 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
henk
Vandaag
om 16:26:56
Welke winkel voert deze merken?
door
Wim1969
Vandaag
om 15:51:58
44 Roco vs 44 Brawa
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 13:23:27
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 11:33:42
Minder wissels
door
Eric B
Vandaag
om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
Vandaag
om 08:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:18:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Forse investering in goederenspoornet
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Forse investering in goederenspoornet (gelezen 750 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12480
Forse investering in goederenspoornet
«
Gepost op:
10 June 2010, 15:57:02 »
Het kabinet heeft op 7 juni besloten tot extra investeringen in het goederenspoornet om het gebruik van de Betuweroute te bevorderen. Die beslissing maakt deel uit van het kabinetakkoord om de komende jaren in totaal 4,6 miljard euro in het Nederlandse spoornet te investeren. Het grootste deel van dat budget gaat op aan investeringen om in de Randstad 'spoorboekloos rijden' mogelijk te maken (6 sprinters + 6 intercities per uur) en aan de SAAL-corridor, de as Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad. Maar ook het goederenvervoer krijgt een impuls met de uitvoering van een aantal projecten, die hoog op de prioriteitenlijst van de goederenvervoerders staan. Het demissionaire kabinet wil het goederenvervoer ten noorden van de Betuweroute beter spreiden. Zo hoeft het vervoer tussen Rotterdam en Noord-Duitsland straks niet meer via Amsterdam, maar wordt dat via de Betuweroute en Arnhem en de IJssellijn geleid. Vanaf Rotterdam gaan treinen in zuidoostelijke richting over de Betuweroute en via de nieuw te bouwen 'Zuidwestboog bij Meteren' naar Den Bosch en Eindhoven en verder. Behalve bij Meteren wordt er bij Deventer een nieuwe spoorboog aangelegd en komen er op diverse plaatsen inhaalsporen, extra perrons en vrije kruisingen. Deze 'voorkeursvariant' waar het kabinet nu voor gekozen heeft, kan rekenen op brede steun van de provincies en stadsregio's en is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met ProRail, NS en KNV Spoorgoederenvervoer, meldt het ministerie van Verkeer en Waterstaat in een persbericht.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Erwin Schuurman
Offline
Berichten: 641
Jaah Mevrouw....Scheurgras..
Re:Forse investering in goederenspoornet
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2010, 16:14:33 »
Ha! dus toch een soort noordtak die aangelegd wordt
Gelogd
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"
Arjan6511
Offline
Berichten: 4741
Re:Forse investering in goederenspoornet
«
Reactie #2 Gepost op:
10 June 2010, 16:22:20 »
Eerst maar eens zien en dan geloven. Wordt jarenlag over gepraat en ondertussen gaat de prijs meerdere malen over de kop.
En Prorail, ach als die al tegenstribbelt als verladers de lijn Boxtel-Veghel weer in gebruik willen nemen hoef je daar ook niet al te veel van te verwachten.
En dan heb je ook nog die gemeenten met allerlei inspraak. Die doen al moeilijk als er bier vervoerd moet worden vanaf Heineken in Den Bosch. Dan toch liever een complete verkeersopstopping in de binnenstad en je dan afvragen waar dat fijnstof vandaan komt...
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Forse investering in goederenspoornet