Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:15:52
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje
door
Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
defender
16 December 2025, 23:04:19
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting
door
NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling
door
Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land.
door
Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor
door
FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G
door
MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje
door
008200
16 December 2025, 14:32:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Combinant wil toegang tot Nederlands spoor (gelezen 891 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12568
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
«
Gepost op:
11 May 2010, 15:24:16 »
De onlangs geopende spoor/wegterminal Combinant in Antwerpen moet worden aangesloten op het Nederlandse spoornet. Dat althans, bepleit Combinant, de joint venture van chemiereus BASF (45 procent), de Zwitserse operator Hupac (35 procent) en de Belgische NMBS-dochter IFB (20 procent).
De Combinant-terminal ligt op het terrein van BASF, in het noorden van de Antwerpse haven, en is voor iedereen toegankelijk. De terminal beslaat een oppervlakte van 12,5 hectare, beschikt over vijf treinsporen van 680 meter, vijf rangeersporen en drie protaalkranen. Er kunnen 10 tot 12 treinen per dag worden behandeld, waardoor tot 150.000 ITU's (intermodal transportunits) van de weg worden gehaald. Dit levert een CO2-reductie op van 30.000 ton en een besparing van het aantal vrachtwagens van totaal zo'n 10 kilometer lengte. De investering bedroeg 29 miljoen euro. Vlaanderen subsidieerde 5 miljoen, de EU 4,3 miljoen. Inmiddels rijden er diverse treinen tussen de Combinant-terminal en de Franse steden Hendaye en Perpignan en het Luxemburgse Bettembourg. De komende maanden komen daar Verona, Novara, Duisburg, Ludwigshafen en Wenen bij. In de tweede jaarhelft wordt het netwerk uitgebreid naar Schwarzheide in Duitsland en Busto in Italië.
Tijdens de officiële openingsceremonie pleitten Wouter De Geest, voorzitter van Combinant NV, en Ben Beirnaert, general manager, voor de aanleg van het ontbrekende stuk van 5 kilometer om de havenspoorlijn (lijn 11) aan te sluiten op het Nederlandse spoornetwerk ter hoogte van het voormalige station van Woensdrecht en zo toegang te krijgen tot de ‘Zeeuws-Brabantse lijn' en de stations van Bergen op Zoom en Roosendaal. Dit zou de bestaande spoorlijn Antwerpen-Rotterdam ontlasten
.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor