Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 20:54:28
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door zofman
Vandaag om 20:33:38
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:31:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:31:16
wisselaandrijving MTB door Ronald Halma
Vandaag om 20:24:31
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
Vandaag om 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 19:26:58
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 18:58:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 18:28:25
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 16:19:33
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
  

Auteur Topic: Minder treinen op Betuweroute door ontsporing  (gelezen 1103 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Gepost op: 01 April 2010, 17:00:02 »
De Betuweroute kan de komende tijd minder treinen verwerken doordat een afvoerlijn via het Duitse Oberhausen grotendeels gestremd is. Daar vond vorige week donderdagavond een ontsporing plaats van een kolentrein van DB Schenker, waarbij het spoor over een grote lengte en een cruciale wissel vernield werden.
De kolentrein was afkomstig van de Maasvlakte. Dat vervoer wordt sinds afgelopen december afgewikkeld via de Betuweroute, omdat die sindsdien volledig is geëlektrificeerd en treinen in één keer door kunnen rijden. De treinen gaan nu tijdelijk weer over het oude traject, via de Brabantroute en dan bij Venlo de grens over. Keyrail verwacht dat die situatie in elk geval nog tot 10 april duurt. Tijdens de ochtend- en avondspits mogen er geen goederentreinen over het spoor naar Oberhausen en daarbuiten slechts één trein per uur. Keyrail probeert daarom zoveel mogelijk treinen 's nachts te laten rijden. Omdat dat onvoldoende soelaas biedt, wordt een deel van het vervoer via het gemengde net afgewikkeld. Het spoor in Duitsland is over een lengte van zo'n vijf kilometer zwaar beschadigd doordat een draaistel van de laatste wagen uit de rails was gelopen. Bovendien werd een wissel bij het rangeeremplacement Oberhausen-West vernield, waardoor dat tijdelijk niet meer bereikbaar is. Containertreinen kunnen nog wel via de Betuweroute omdat die worden afgewikkeld via het knooppunt Neuss. De ontsporing doet denken aan die bij Amsterdam-Muiderpoort in november 2008, toen eveneens een draaistel ontspoorde, die het spoor over een afstand van honderden meters vernielde. Toen de trein over een wissel reed, ontspoorden negen wagons. De gedeeltelijke stremming van het A15-tracé komt voor Keyrail op een ongelegen moment. Sinds de volledige elektrificatie van de lijn en de begin dit jaar geïntroduceerde kortingsregeling voor nieuw vervoer zit het aantal treinen fors in de lift. Begin maart registreerde de infrabeheerder nog een record van 333 treinen in één week op het A15-tracé, het traject tussen het rangeeremplacement Kijfhoek en de Duitse grens. Volgens een woordvoerster varieert het aantal treinen dat doorgelaten kan worden van dag tot dag.
aldus opgetekend door SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Reactie #1 Gepost op: 01 April 2010, 17:41:14 »
das geen goed nieuws voor keyrail.
Maar voor mij mag de reparatie nog een week langer duren. tot 17 april
Ga op 15 april naar köln west. Dan wordt het daar erg druk als zoiets is.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Reactie #2 Gepost op: 01 April 2010, 21:53:37 »
das geen goed nieuws voor keyrail.
Maar voor mij mag de reparatie nog een week langer duren. tot 17 april
Ga op 15 april naar köln west. Dan wordt het daar erg druk als zoiets is.

groeten, wesley

Aan die kolenboeren mis niet zo veel wel...
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/