Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Rondom Charlois door 741230
Vandaag om 17:21:41
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
  

Auteur Topic: Ret duwags van skiptram  (gelezen 3171 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Ret duwags van skiptram
« Gepost op: 15 March 2012, 22:33:03 »
Net zitten kijken op de site van skiptram.
Fraaie modellen, vooral de ret duwag modellen.
Ik denk erover ook een tramlijn weer terug in te plannen in Groterdam. Jaren 70.

Wie heeft er ervaring met deze modellen ?
Kwaliteit ? Prijzen ? Op de site van skiptram vind ik die niet echt, en ik heb al een mail gestuurd, maar denk, wellicht is het leuk om hierover een topic te openen.

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 642
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2012, 22:38:10 »
Een goede vriend van mij heeft ervaring met deze modellen, Als ik hem de volgende keer zie vraag ik hem wel even of hij je wat info kan sturen  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #2 Gepost op: 15 March 2012, 22:39:31 »
 (y)

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #3 Gepost op: 16 March 2012, 09:00:53 »
Chris,

Ik heb een NOM 631 model in handen gehad van een vriend. Fraai model en rijd prima met de aanwezige Halling aandrijving.

Ook heeft Mark van Dijk van 'Marks Modeltrambaan' of 'Rheinberger Strassenbahn Betriebe' ooit zo'n Düwag gebouwd.

http://www.marks-modeltrambaan.nl/Verbouwing%20RET%20600.htm

De link toont op zijn website zijn bouwverslag/bouwervaring. Overigens heeft Mark destijds de bijgeleverde bodem met aandrijving gesplitst. Naar zijn mening was een bodem met 2 motoren overdreven voor dit model. Het gaat hier dan wel om een 6 asser uiteraard.
Meningen zullen verschillen over de noodzaak van 1 of 2 motoren in een dergelijk model, maar persoonlijk zeg ik: 'zit het erin? Laat ik het zitten!'.

Al met al zijn het leuke, fraaie modellen, wil er beslist te zijner tijd nog 1 of 2 van hebben (NOM versie en de oorspronkelijke versie)


Groeten,

Peter

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 970
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #4 Gepost op: 16 March 2012, 10:55:48 »
Het klopt dat ik een aantal jaren geleden dit model in elkaar heb gezet en het was een leuk projectje. Achteraf heb ik vernomen dat de kappen die ik via-via had gekocht niet uit de productie gietingen afkomstig waren en dat verklaarde de lagere kwaliteit. Daardoor kan ik nu geen uitspraken doen hoe de huidige bouwpakketten afgeleverd worden. Wat mij destijds wel stoorde is dat het model uit de verte op een RET 600 serie leek, maar dat er veel details niet klopte of aanwezig waren. In mijn bouwverslag heb ik laten zien dat dit met wat knutselwerk goed op te lossen is.

De aandrijving heb ik bewust aangepast, want ik zie geen nut om een model van nog geen 80 gram van 2 motoren te voorzien. Halling motoren met een kardanaandrijving zijn redelijk luidruchtig en 2 motoren zorgen niet altijd voor een rustig rijgedrag. Op 1 motor rijd hij perfect en je heb daardoor ruimte over om onder de 2 wagenbak een decoder weg te werken.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Patrick Sieders

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
    • www.sieders.com
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #5 Gepost op: 17 March 2012, 02:25:02 »
Chris,

ik heb de stoute schoenen aagetrokken en bij Paul (skiptram) twee trams besteld. Moet zeggen, tot nog toe niets in handen, alhoewel 1 model klaar staat maar ja door de afstand het het toch tere spul moet hij even wachten tot juni als ik in NL kom.

Foto van mijn eerste RET 6 asser ziet er enorm goed uit, en Paul heeft enorm geholpen met de planning. Een zeer goede ervaring. Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik het model door Paul laten bouwen. Gezien zijn ervaring, en alle inbouwvragen die ik had, vond ik dat het verstandigste. Vwb. kosten erg redelijk.

Zou zeggen, stuur Paul een email, hij is redelijk duidelijk over de mogelijkheden en kosten, en ik vond het een investering waard.

for what it's worth ;)
Patrick Sieders Nashville TN USA

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re:Ret duwags van skiptram
« Reactie #6 Gepost op: 17 March 2012, 09:02:49 »
Ik was gisteren toevallig nog even bij SKIPtram en heb daar een fraaie bruin/grijze RET 6 asser gezien, erg mooi model. Wellicht die van jou Patrick?

Er zat een decoder in die netjes uit het zicht was geplaatst.