Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:35:19
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door edwin1974
Vandaag om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
  

Auteur Topic: Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?  (gelezen 1722 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Gepost op: 12 March 2010, 23:27:45 »
Ik was mijn foto's van Rail 2010 op mijn zoveelste website aan het zetten en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn foto's van het, naar mijn weten, grootste modelspoorevenement van Groot-Brittanië on-line te zetten. Voor degenen die het leuk vinden om het te zien.

Het is in feite één hele grote hal formaat hoofdhal Eurospoor (maar ik ben erg slecht in schatten, dus als ie groter zou zijn, dan zou dat zomaar kunnen). Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D Een Engelse deelnemer vandaag op Rail 2010 vertelde dat ook voor hen continentale banen op hun evenementen "exotisch" zijn, omdat die anders zijn dan wat ze normaal zien. Maar afgezien daarvan heb ik heel veel leuke en andere dingen gezien dan dat we normaal in NL zien. Sfeervolle en golvende landschapjes. Die Engelse hebben toch maar mazzel met zo'n groot en zeer gevarieerd land.

Nettlecomb zal de Ontraxs bezoekers bekend voorkomen, die was ook in Birmingham. Was voor mij wel een van de hoogtepunten. Ballyconnell Road (de ronde Britse baan) zal de bezoekers van Rail 2010 ook bekend voorkomen. Leuk waren ook de vele "trade" standjes, die hadden veel dingen die ik helemaal nog niet eerder gezien had. Voor een Duitse rijder als ik is er aan materiaal niets te krijgen, daarvoor moet ik toch bij Rail of Eurospoor zijn. Een goede reden o.m. om weer de overtocht naar NL voor te maken (ik woon nl in Engeland). De trein erheen was overigens wel belachelijk duur. £81 voor een retourtje en een reis van 1 uur. Met de auto en twee personen waren we er met een volle tank (25 liter) heen en weer voor gereden. Daar gaan mijn principes.

Foto's staan HIER
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17865
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2010, 23:39:11 »
Sven, bedankt voor de foto's. Ik ben er ook geweest met mijn OntraXS maatje Henk. Vond het een erg leuke show die de echte Engelse manier van modelbouwen laat zien. Was er persoonlijk erg van onder de indruk.

Citaat
De trein erheen was overigens wel belachelijk duur.

Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2010, 01:04:51 »
Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)
Touché! LOL  :D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22513
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2010, 08:59:16 »
Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D

Als ze naar Nederland komen heb ik dat getut met al die countryside baantjes eigenlijk ook wel gezien. Ik heb er ook een tijdje gewoond, Oxford nota bene niet de lelijkste plek van Engeland, maar toch is mijn beeld heel anders. Zoveel voorbeelden van ruige industrie en grimmige steden met het spoor vlak langs de huizen die om nabouwen vragen. Was er zoiets?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2010, 09:38:34 »
Ik kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben. In ieder geval is het me niet opgevallen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22513
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2010, 10:09:26 »
Het lijkt wel of modelspoor in Engeland nog veel meer een vorm van escapisme is dan hier. Veel verlangen naar het platteland en terugkijken op de roemruchte oorlogsjaren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2010, 10:22:45 »
Dat is de leeftijd van de bouwers op zo'n expo. Hornby heeft toch een groot assortiment van de moderne treinen en erg goedkoop. Ik denk dat de rijders daarvan nog te jong zijn om serieus met modelbouwen bezig te zijn.

Maar het klopt wel dat men zich meer dan in NL bezig houdt met oude dingen en iedereen houdt zich ermee bezig. Kinderen van 14 kopen een klassieke Mini om deze op te knappen. Vrouwen hebben een klassieke auto en gaan naar evenementen. Ik denk niet dat het een vlucht is, ik denk dat ze het gewoon leuk vinden om met het culturele erfgoed bezig te zijn. In Nederland is de gemiddelde mens meer met het kopen van moderne dingen bezig en geen "oude zooi". Alleen als ze er aan kunnen verdienen. Handelsgeest vs traditiegezind, lijken me de spijker-op-de-kop kernwoorden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.