Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

The Summer of 69 door Huup
Vandaag om 10:18:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:14:26
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:10:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Sikko
Vandaag om 10:10:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Ronald Halma
Vandaag om 10:04:52
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:54:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:49:37
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:32:30
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 09:28:48
Da's Daz 2 door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:22:03
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Jelmer
Vandaag om 09:00:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:37:47
Modelspoorbaan van Einte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:16:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:54:57
Acme nieuwe ICNG door Blausee-Mitholz
15 September 2025, 23:26:31
Minibaan Visserskaai H0 door MOVisser
15 September 2025, 23:14:26
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Ronald A.
15 September 2025, 22:59:08
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
15 September 2025, 22:45:43
Veevervoer ss/ ns door klusser
15 September 2025, 22:23:06
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
15 September 2025, 21:24:36
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Gouda
15 September 2025, 20:23:34
Aachenau West door einte
15 September 2025, 20:11:21
Exact-Train 2025 door ModelWessel
15 September 2025, 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
15 September 2025, 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
15 September 2025, 18:49:39
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
15 September 2025, 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
15 September 2025, 18:21:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
15 September 2025, 17:09:16
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
15 September 2025, 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
15 September 2025, 16:37:31
  

Auteur Topic: Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?  (gelezen 1757 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Gepost op: 12 March 2010, 23:27:45 »
Ik was mijn foto's van Rail 2010 op mijn zoveelste website aan het zetten en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn foto's van het, naar mijn weten, grootste modelspoorevenement van Groot-Brittanië on-line te zetten. Voor degenen die het leuk vinden om het te zien.

Het is in feite één hele grote hal formaat hoofdhal Eurospoor (maar ik ben erg slecht in schatten, dus als ie groter zou zijn, dan zou dat zomaar kunnen). Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D Een Engelse deelnemer vandaag op Rail 2010 vertelde dat ook voor hen continentale banen op hun evenementen "exotisch" zijn, omdat die anders zijn dan wat ze normaal zien. Maar afgezien daarvan heb ik heel veel leuke en andere dingen gezien dan dat we normaal in NL zien. Sfeervolle en golvende landschapjes. Die Engelse hebben toch maar mazzel met zo'n groot en zeer gevarieerd land.

Nettlecomb zal de Ontraxs bezoekers bekend voorkomen, die was ook in Birmingham. Was voor mij wel een van de hoogtepunten. Ballyconnell Road (de ronde Britse baan) zal de bezoekers van Rail 2010 ook bekend voorkomen. Leuk waren ook de vele "trade" standjes, die hadden veel dingen die ik helemaal nog niet eerder gezien had. Voor een Duitse rijder als ik is er aan materiaal niets te krijgen, daarvoor moet ik toch bij Rail of Eurospoor zijn. Een goede reden o.m. om weer de overtocht naar NL voor te maken (ik woon nl in Engeland). De trein erheen was overigens wel belachelijk duur. £81 voor een retourtje en een reis van 1 uur. Met de auto en twee personen waren we er met een volle tank (25 liter) heen en weer voor gereden. Daar gaan mijn principes.

Foto's staan HIER
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18039
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2010, 23:39:11 »
Sven, bedankt voor de foto's. Ik ben er ook geweest met mijn OntraXS maatje Henk. Vond het een erg leuke show die de echte Engelse manier van modelbouwen laat zien. Was er persoonlijk erg van onder de indruk.

Citaat
De trein erheen was overigens wel belachelijk duur.

Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2010, 01:04:51 »
Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)
Touché! LOL  :D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22540
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2010, 08:59:16 »
Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D

Als ze naar Nederland komen heb ik dat getut met al die countryside baantjes eigenlijk ook wel gezien. Ik heb er ook een tijdje gewoond, Oxford nota bene niet de lelijkste plek van Engeland, maar toch is mijn beeld heel anders. Zoveel voorbeelden van ruige industrie en grimmige steden met het spoor vlak langs de huizen die om nabouwen vragen. Was er zoiets?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2010, 09:38:34 »
Ik kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben. In ieder geval is het me niet opgevallen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22540
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2010, 10:09:26 »
Het lijkt wel of modelspoor in Engeland nog veel meer een vorm van escapisme is dan hier. Veel verlangen naar het platteland en terugkijken op de roemruchte oorlogsjaren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2010, 10:22:45 »
Dat is de leeftijd van de bouwers op zo'n expo. Hornby heeft toch een groot assortiment van de moderne treinen en erg goedkoop. Ik denk dat de rijders daarvan nog te jong zijn om serieus met modelbouwen bezig te zijn.

Maar het klopt wel dat men zich meer dan in NL bezig houdt met oude dingen en iedereen houdt zich ermee bezig. Kinderen van 14 kopen een klassieke Mini om deze op te knappen. Vrouwen hebben een klassieke auto en gaan naar evenementen. Ik denk niet dat het een vlucht is, ik denk dat ze het gewoon leuk vinden om met het culturele erfgoed bezig te zijn. In Nederland is de gemiddelde mens meer met het kopen van moderne dingen bezig en geen "oude zooi". Alleen als ze er aan kunnen verdienen. Handelsgeest vs traditiegezind, lijken me de spijker-op-de-kop kernwoorden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.