En weet je wat je ook voorkomt hiermee. De horizontale platen zakken op den duur ietsje door. Bij een koude overgang zonder railsje krijg je dan een knik tussen de ene rails op de ene module en de andere rails op de andere module.
Ik kan toch moeilijk de wissel in 2-en zagen?
Hallo Dirk,Het ligt er ook aan of je de baan vaak los haalt en verhuist.Bij module verenigingen gebruiken ze de bovenste tekening. De reden is, dat de kopse kant van het hout sterker is, als horizontaal.Tip voor de rails over gang op de modules.Laat de rails niet tot het uiteinde door lopen, maar stop een aantal cm er voor.Voor de overgangen maak je passende stukjes, die je op papier plakt.Je kan dan de rails gewoon ballasten en tevens op de onderkant schrijven voor welk spoor dat stukje is.Snij van het overgangs railsse van twee bielzen de railspijkers weg. Zo kan je de rail lasjes helemaal op de overgangs rails schuiven voor het wegnemen ervan en als ze op hun plek liggen, dan zorgen de over de andere rails , dus op hun normale plek half ene half andere rails, voor de stroom door voering. Dat scheelt weer extra aan sluit draden,die je dan minder hoeft aan te brengen.En weet je wat je ook voorkomt hiermee. De horizontale platen zakken op den duur ietsje door. Bij een koude overgang zonder railsje krijg je dan een knik tussen de ene rails op de ene module en de andere rails op de andere module. Met een overgangs railsje heb je dan geen knik, maar een mooi vloeind overgangs railse met een katteruggetje, maar dat vinden de treinen en wagons prettiger als een knik.Je bouwt toch een treinbaan om er lange tijd van te genieten.GroetjesWil