Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door GerardH
Vandaag om 02:49:04
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 02:23:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:58:54
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door MOVisser
Vandaag om 00:25:52
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:41
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
22 December 2025, 23:53:34
Rondom Charlois door Alewijn
22 December 2025, 23:07:40
Goede wensen voor 2026 door Hans Reints
22 December 2025, 22:58:54
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
22 December 2025, 22:53:11
Roco 42616 door Ronald69
22 December 2025, 22:39:39
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
22 December 2025, 22:21:30
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door wob
22 December 2025, 22:11:59
Aachenau West door wob
22 December 2025, 22:00:45
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
22 December 2025, 21:45:50
Raadplaatje door Sikko
22 December 2025, 21:36:57
Au bord de la Cèze door Frank 123
22 December 2025, 21:17:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
22 December 2025, 19:35:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
22 December 2025, 19:00:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
22 December 2025, 18:57:14
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
22 December 2025, 18:55:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
22 December 2025, 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte door NS264
22 December 2025, 18:45:05
herrmann door Eric B
22 December 2025, 18:42:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
22 December 2025, 18:35:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
22 December 2025, 18:34:54
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door RdJ
22 December 2025, 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 December 2025, 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
22 December 2025, 15:52:51
Zee. Land. door Huup
22 December 2025, 15:46:46
Mijn geweatherde modellen door Paulus
22 December 2025, 15:43:44
  

Auteur Topic: Vuilverbrandingsoven  (gelezen 5457 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Vuilverbrandingsoven
« Gepost op: 17 November 2009, 19:01:08 »
Als ik het ergens goed gelezen heb dan hebben verschillende vuilverbrandingsovens ook een spoor aansluiting.
Vraag 1, is dit waar?
Vraag 2, als 1 waar is welke wagons worden hier voor gebruikt?
Vraag 3, is een vuilverbrandingsoven alleen voor tijdperk V of kan dit ook in tijdperk IV ?


J. Brans

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #1 Gepost op: 17 November 2009, 19:33:49 »
Volgens mij gaat er naar het AEB in de amsterdam westhavens een spoor.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.401758,4.798751&spn=0.002995,0.008583&t=k&z=18

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #2 Gepost op: 17 November 2009, 20:02:27 »
Dat klopt ja. Voor het vervoer worden ACTS wagens gebruikt. Of de oude VAM wagens al naar de verbrandingsovens reden of naar stortplaatsen weet ik niet, het kan best dat het makkelijk in TP IV bruikbaar is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #3 Gepost op: 17 November 2009, 20:14:18 »
http://www.afvalovennee.net/

hot discusie momenteel in friesland

MVG Fridzie

AEvolution

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #4 Gepost op: 17 November 2009, 20:30:08 »
De vuilverbrandingsoven aan de Gaslaan in Den Haag had een spooraansluiting. De oven bestaat niet meer, aangezien deze in 1993 is gesloten en inmiddels is gesloopt om plaats te maken voor stadspark de Verademing. Er is hier veel om te doen geweest, dus in het gemeente archief zal hier het nodige over terug te vinden zijn.
« Laatst bewerkt op: 17 November 2009, 20:33:52 door AEvolution »

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 835
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #5 Gepost op: 17 November 2009, 21:38:21 »
De oude VAM wagons reden naar Wijster en werden daar op een soort "pieren" gereden en dan leeg gekipt
http://vam.punt.nl/upload/VAM_Wijster_640_(13).JPG

groet,
Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #6 Gepost op: 17 November 2009, 22:57:00 »
iedereen bedankt  (y)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #7 Gepost op: 17 November 2009, 23:32:23 »
de Verbrandings ovens in de Amsterdamse houtrakpolder heeft spoor aansluiting:

Tegen woordig wordt deze trein gereden met G1206 of zoals op de foto G2000 + 14 Slps ACTS-1 wagons welke worden geladen in Haarlem bij de Spaarnelanden tegenover de werkplaats van nedtrain.
De vuilverbranding van Essent in wijster heeft een spoor aansluiting:
 
Hier komt de trein uit Noordwijkerhout en Crailoo, en de trein uit Apeldoorn.
De eerste wordt gecombineerd in Crailoo bestaat gemiddeld uit 10 tot 15 wagons type Slps ACTS-2.
en ook de Vuilverbranding van Essent in Moerdijk heeft een spoor aansluiting, helaas geen plaatje van.
Hier komen de treinen uit Acht, Tilburg industrie, Sloe en de Kragge. deze samenstellingen zijn mij echter onbekend.
GreetZ Arjen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

AEvolution

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #8 Gepost op: 17 November 2009, 23:45:06 »
Ik heb even zitten speuren in het gemeentearchief. Er zijn daar aardig wat foto's van vroegah terug te vinden  (y) Hier de zoekresultaten Klik

En gelijk wat voorbeeldjes. Zelfs in het stoomtijdperk had deze vuilverbranding al een aansluiting op het spoor ;)















Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #9 Gepost op: 17 November 2009, 23:49:34 »
Super !  :D

chris83

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #10 Gepost op: 28 November 2009, 17:06:17 »
Volgens mij worden hier de wagons geladen, maar zou denk ik ook mooi in dit draadje passen.

In de beatrixhaven te Maastricht zie ik dagelijks(door de week) zo een trein smorgens tussen 7.50 en 8.15 komt ie bij de spoorovergang te limmel voorbij en achteruit terug tussen 16.45 en 17.10 ongeveer.

Ze gaan denk ik leeg naar essent en komen vol terug en word kop gemaakt bij maastricht CS tenminste af en toe als ik rond 5 uur naar huis fiets stinkt het wel eens daar.

Dat zijn dan essent wagens of de blauwe wagens ervan met een acts 6400 type of een zwarte G2000

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1498
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #11 Gepost op: 29 November 2009, 18:50:38 »
De afvalwagons van haanrade worden gecombineerd met die van maastricht beatrixhaven voordat ze naar wijster gaan.
Van haanrade zijn  het meestal 10 wagons.Worden bij avm geladen in eygelshoven/haanrade,
s ochtends worden de wagons leeg geleverd rond de klok van half 9.of 9 uur.en s ,middag komt de losse loc rond 13 uur naar haanrade koppelt aan en trekt naar de  wagons de uitwijkspoor.Ik kan helaas niet zeggen station  haanrade want dat is het al jaren niet meer en emplacement is het nou ook weer niet echt met net 2 zijsporen en +1 hoofdspoor.
De loc loopt om en moet dan wachten tot meestal 14.50 uur.(ligt aan prorail en aan treinverkeer op baanvak heerlen landgraaf en herzogenrath) sukkelt dan eigenlijk  achter de euregiobahn aan richting heerlen, de reis gaat dan naar maastricht beatrixhaven.
Meestal wordt de g2000 ingezet en soms nog de 7100 serie.