Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 16:30:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
Grootspoor in Frankrijk
door
martijnhaman
Vandaag
om 16:04:41
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Fleischmann Anna ombouw.
door
RetroJack
Vandaag
om 16:01:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 16:01:24
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:52:02
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 15:36:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:10:06
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
jerrytrein
Vandaag
om 13:39:06
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
Vitrinekast
door
741230
Vandaag
om 12:05:48
Artikelen "Het matblad"
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Thom
Vandaag
om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad
door
Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wissel Marklin K rail
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wissel Marklin K rail (gelezen 2976 keer)
BAMA
Offline
Berichten: 341
Bart
Wissel Marklin K rail
«
Gepost op:
07 December 2009, 23:47:57 »
Wie heeft er ervaring met slecht werkende electrische bediening van de Marklin K wissel
Op mijn spoorbaan met schaduw station heb ik een electrische wissel die bediend word door een locomotief die over een schakel rail rijd.
Tegelijkertijd worden 2 seinen bediend. 1 x rood en 1 x groen.
Als ik de wissel bekijk op het moment dat hij omgelegd moet worden zie je wel een kleine reactie maar hij word niet omgelegd.
Ik heb de aansluitdraden zorgvuldig gecontroleerd op draadbreuk maar dat is niet het geval.
Als ik met een vinger het palletje van de schakel rail bedien werkt het wissel perfect.
Wie weet er een oplossing
Met vriendelijke groet
Bama
Gelogd
Wim Ros
BHV
Offline
Berichten: 7820
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #1 Gepost op:
08 December 2009, 01:10:40 »
Bama? of wie je ook bent?
Hele volksstammen hebben daar last van. Oorzaak slechtwerkende eindafschakeling, oplossing deze buitenwerking stellen, dus overbruggen. Zoek maar eens op die items op dit forum, dan wordt er een behoorlijke beerput opengetrokken.
Mvg
Wim.
Gelogd
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n.
http://rosoft.boards.net
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2355
Bnlx treinendokter.
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #2 Gepost op:
08 December 2009, 01:19:03 »
Bama,
Drie electromagnetische verbruikers op een schakel rail is mischien wat veel van t goed.
Als je ruimte hebt kun je de boel opsplitsen met een tweede schakel rail, voor de enkele wissel.
Mocht je daar de ruimte niet voor hebben, kun je inplaats van een schakelrail een kontakt rail maken. Dit geeft langer een puls en zal dan eerst de lichte omschakeling doen (seinen) en dan al t vermogen aan wenden voor de wissel.
De bij de digitale rijders toegepaste verwijdering van de eindafschakeling, zou ik je hier niet aanraden. Mocht de trein perongeluk op t kontaktrail blijven staan, heb je kans dat de boel door brand.
Een voedings punt dicht bij de schakelrail wil soms ook helpen. Op die mannier heb je dan een groot gedeelte van t vermogen over om te schakellen, en kan de trein toch nog rijden.
In t kort drie opties;
Een extra schakelrail.
Een kontaktrail ipv schakelrail
Een extra voedingspunt in de buurt van de schakelrail (minst werkzame oplossing).
Vriendelijke groeten,
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Olav
Online
Berichten: 854
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #3 Gepost op:
08 December 2009, 08:01:09 »
Ik neem aan dat je bedoeld een schakelrail ipv een contactrail.
Groeten
Olav
Gelogd
Groeten
Olav
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2355
Bnlx treinendokter.
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #4 Gepost op:
08 December 2009, 19:25:19 »
Olav,
Nee, ik gebruik bewust beide termen.
Wissels schakellen door de blauwe draad aan de 'massa'/ bruine draad te koppellen via een moment kontakt. Door t gebruik van een kontakt rail (één zijdig geïsoleerd spoor) doe je dus t zelfde. De lengte van t kontakt rail in combinatie met de lengte van de trein en de snelheid geeft je een massa puls die je voor t omzetten van de wissel en seinen kan gebruiken.
Bij niet aangepaste wissels kan t geen kwaad, die hebben eind afschakeling, bij de seinen moet je even oppassen dat de treinen er niet op blijven stil staan. Want das niet cheot
voor de aandrijving van de seinen.
Schakelrail geeft een massa puls die een stuk korter is, doordat alleen de tijd die de sleper over de schakelrail gaat de massa puls genereerd.
Vriendelijke groeten,
Jan-Peter.
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Olav
Online
Berichten: 854
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #5 Gepost op:
08 December 2009, 21:26:43 »
Jan Peter,
Ik bedoel in het verhaal :
In t kort drie opties;
Een extra schakelrail.
Een kontaktrail ipv schakelrail
Een extra voedingspunt in de buurt van de schakelrail (minst werkzame oplossing).
.
Verder niets.
Groeten
Olav
Gelogd
Groeten
Olav
BAMA
Offline
Berichten: 341
Bart
Re:Wissel Marklin K rail
«
Reactie #6 Gepost op:
09 December 2009, 14:36:38 »
Jan Peter
Bedankt voor je tips
Ik wil nog wel weten als ik de schakelrail vervang door Reed contacten of ik dan de zelfde problemen heb.
Met vriendelijke groet
Bart Marklin (Bama)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wissel Marklin K rail