Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:53:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 00:40:53
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 00:07:29
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:02:02
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold door Luc2000
17 November 2025, 23:55:06
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
17 November 2025, 23:38:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 November 2025, 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
17 November 2025, 23:17:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Robkop
17 November 2025, 23:08:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Frits Westers
17 November 2025, 23:06:10
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
17 November 2025, 23:04:59
Raadplaatje door Klaas Zondervan
17 November 2025, 22:55:21
Bahnstrecke 5867 door RobVille
17 November 2025, 22:53:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
17 November 2025, 22:50:15
Aachenau West door Silvolde
17 November 2025, 22:44:43
20 jaar BNLS jubileum door Robkop
17 November 2025, 22:37:25
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door RobVille
17 November 2025, 22:27:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 November 2025, 22:06:59
Zee. Land. door Huup
17 November 2025, 22:02:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door gdh
17 November 2025, 21:38:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
17 November 2025, 21:33:04
KADEE Digitale koppeling door Mark D.
17 November 2025, 21:29:51
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
17 November 2025, 21:20:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Mark D.
17 November 2025, 21:18:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
17 November 2025, 21:02:03
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 November 2025, 20:55:58
Sluitseinen REEtitec 1300 door Blausee-Mitholz
17 November 2025, 20:22:52
Line-up foto's van modellen door defender
17 November 2025, 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
17 November 2025, 20:06:17
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
17 November 2025, 20:02:56
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 13021 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #30 Gepost op: 17 September 2009, 19:50:29 »
 :) Mooi verslag Chris op je site.

Albert.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #31 Gepost op: 17 September 2009, 19:57:56 »
Zeker,

Wat me opvalt is dat de minitrix versie's geen uitstekende delen heeft zoals die ventilatoren.
Passat driver:)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #32 Gepost op: 17 September 2009, 21:09:21 »
@Gert :Heb ik gefikst toen ik de kap weer terug plaatste, deurtje zat niet goed.
Ze sluiten keurig.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #33 Gepost op: 17 September 2009, 21:59:53 »
Mooi verslag Chris en ik vind die deurtjes wel iets extra's aan het model toevoegen. Jammer dat de zijramen zo diep liggen en die spijlen daar zo dik zijn......

Jeffrey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #34 Gepost op: 17 September 2009, 22:02:08 »
Yep, dat is jammer, dat heeft Roco beter voor elkaar.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #35 Gepost op: 17 September 2009, 22:03:46 »
Maar open deurtjes mag wel vaker zeker bij die rangeerdiesels voor een machinist in de deur dat is top (y)

De eerste en tot nu toe enige waar ik het zag was de Philo 1300 renov in H0.

Gr. Remco.

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #36 Gepost op: 19 September 2009, 13:18:16 »
Zeker leuk van die deurtjes die open kunnen, kan niet alleen bij rangeren, ik heb ook vaak genoeg een 232 op de gewone hoofdbaan zien rijden met een open deur. Datzelfde verschijnsel heb ik ook al vaak bij een Class 66 gezien. Misschien moet Mehano dat ook maar ooit aanpassen of iemand die een beetje handig is?

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #37 Gepost op: 19 September 2009, 13:33:05 »
Citaat
Is die net zo slecht als de vergelijkbare Fleischmann motor
Kort mijn mening hierover. Zowel de M* als de Fl* motor hebben zo hun voor en nadelen. Beide merken gebruiken 2 typen motoren. Type 1 is de (half) open motor. Deze hebben vervangbare koolborstels. Goed digitaal te regelen zijn ze vaak niet en tevens kan je problemen krijgen met stank. Ze zijn echter zo goed als onverwoestbaar.

Type 2 is de gesloten motor. Deze hebben als voordeel dat de rijvaardigheden beter zijn, maar als nadeel dat bij kapotte koolborstels dat je de motor moet vervangen.

Type 3 gebruikt alleen M* en T*, de koolborstelloze motor. De Sinus-motor. De rijeigenschappen zijn (als de overbrenging goed is) uitstekend. Echter ze zijn duur en hebben veel stuurelektronica nodig.

Natuurlijk ook mijn mening over deze lok. Het is een zware lok, en de M*-versie heeft al een ingebouwde decoder. Bij een bedrijf dat soms 400 euro voor een 'standaard' lok vraagt, vindt ik het niet vreemd dat ze een lok in de 'hobby' reeks voor 140 euro verkopen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit een afweging is tussen detailleering, handbaarheid en betrouwbaarheid. Bij sommige firma's pakt dit goedkoper uit (bijv Piko hobby-reeks), maar die zijn dan niet altijd zo betrouwbaar.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

ArtMan

  • Offline Offline
  • Berichten: 428
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #38 Gepost op: 21 September 2009, 07:44:41 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

Is de sluitverlichting zelf nog in te bouwen naderhand of bestaat de sluitverlichting uit geschilderde rode "puntjes" op metaal?

Persoonlijk vind ik die Brawa het mooiste door die open ventilatoren en de deurtjes die open kunnen.

mvg
Arthur
(3rail rijder)


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #39 Gepost op: 21 September 2009, 08:19:40 »
Hoe is de leverbaarheid van de Brawa uitvoering ?
Een model wat specifiek in Nederland rijdt zouden Nederlandse winkels toch op voorraad moeten nemen?
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #40 Gepost op: 14 November 2009, 14:55:04 »
In ieder geval is die Ludmilla een leuk model. Het zou goed zijn als de 3 loks eens met elkaar vergeleken zouden worden. B.v. door een professional als Chris ;). Toekomstige kopers kunnen dan zelf uitmaken voor welke versie/merk ze gaan.

in dit draadje kun je de Roco naast de Brawa zien
Vr. groeten,
Bob