Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:49:45
Kleinspoor NS450 kitje door roco
Vandaag om 21:48:54
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Michiel2
Vandaag om 21:48:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 21:41:51
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 21:14:04
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 21:07:55
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 21:03:01
Albert's fantasie in schaal 0e door defender
Vandaag om 20:38:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 20:34:19
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 20:19:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:38:25
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:28:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 19:14:12
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frank 123
Vandaag om 18:49:04
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Jeronimos
Vandaag om 18:45:24
zoeken waar een draad zit op de baan door Ronald Halma
Vandaag om 18:13:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 17:40:43
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:33:23
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:32:37
Multimaus Error 13 door Ronald Halma
Vandaag om 17:31:44
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Joz
Vandaag om 16:43:15
Raadplaatje door Whis
Vandaag om 16:30:59
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:24:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:37
Baan in Los Angeles door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:38
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 14:16:40
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 13:52:12
C12c rijtuig door spoorijzer
Vandaag om 12:31:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:49:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 11:42:01
  

Auteur Topic: Overwegbomen en aandrijving  (gelezen 5823 keer)

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #15 Gepost op: 22 October 2009, 21:55:12 »
Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.

Groeten Hans

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #16 Gepost op: 22 October 2009, 23:14:25 »
Sherlock Dilz...... 8)

Da's volgens mij een andere Floris...

Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.


Ik wil niet vervelend doen, maar die Y-steun op de foto is toch echt kleiner dan standaard. En verder snap ik de uitleg eigenlijk niet zo. Als er een hoogtransport over moet, dan past het wel of het past niet. Ik zie niet hoe die borden dat personeel kunnen vervangen...
Reinier

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1570
    • sleutelspoor
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #17 Gepost op: 22 October 2009, 23:21:25 »
Zal ik jullie dan maar gelijk uit de droom helpen? Deze overweg is zo gemaakt en gebleven omdat AKZO voormalig Sikkens nog wel eens een hoogtransport hebben/hadden. De rijdraad hangt (5.50) hier op normale hoogte, en de hangsteun is van het normale formaat niets afwijkends dus. De borden hebben enkel en alleen een beschermde werking zodat er geen EV-personeel tp hoeft te zijn als er een hoogtransport over de ovw moet, scheelt een hoop euroooooooos.

Groeten Hans

Geweldig hij doet het weer  (y) blijft jeuken he Hans al die treintjes.

gr. Gerco

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #18 Gepost op: 23 October 2009, 18:36:25 »
De bovenleiding hangt standaard op 5.50 mtr, wegvoertuigen worden geacht niet hoger te zijn dan 4.00 mtr. Je moet 1.50 meter uit de bvl vandaan blijven anders gebeuren er zeer vervelende dingen. Die waarschuwingbalk zal dus op 4.00 mtr hoogte moeten hangen, anders moeten er dus andere maatregelen getroffen worden. Zo kan men dus zonder dat EV personeel tp is veilig de ovw passeren. Is het transport te hoog dan loopt het vast onder de waarschuwingsbalk. En de Y-hngst is een HE 160B, hangt overal, pl is een HO 242, ook niets bijzonders, op de ldbvl staan geen markeringen aangegeven dat de rdr daar lager zou hangen. Dus meer weet ik niet voor je te voorschijn te toveren ja dat het geo 085 en de palen de nummers 40/21 en 40/19 hebben en op het spoor Ledn-Lis (MG) staan en dat de palen 40/20 en 40/22 op het spoor Lis-Ledn (LG) staan. H ja draad 1 zit op Lg en 2 op MG. meer kon ik niet vinden ook niet op de dwarsprofielen.

Groeten Hans

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8833
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #19 Gepost op: 24 October 2009, 00:58:15 »
Da's volgens mij een andere Floris...


Ik wil niet vervelend doen, maar die Y-steun op de foto is toch echt kleiner dan standaard. En verder snap ik de uitleg eigenlijk niet zo. Als er een hoogtransport over moet, dan past het wel of het past niet. Ik zie niet hoe die borden dat personeel kunnen vervangen...
Da's niet vervelend, hoor. Waar is gewoon waar....:)

Enne Hans, welkom terug!

Groet,

Huibert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4061
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #20 Gepost op: 24 October 2009, 15:36:30 »
Kan iemand mij vertellen waar ik een betrouwbare overwegboomaandrijving kan vinden?

Hallo Huibert,

Ik laat je van de week wel wat servoaandrijvingen zien.

Groet,

Dirkjan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8833
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Overwegbomen en aandrijving
« Reactie #21 Gepost op: 25 October 2009, 10:49:05 »
 (y)