Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door lrrw
Vandaag om 22:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 22:29:43
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 22:29:04
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:20:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:36
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 22:05:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:38:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:30:51
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:28:38
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:25:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:04:42
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
Vandaag om 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
Vandaag om 20:34:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 20:32:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 20:24:08
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
Vandaag om 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door aad52
Vandaag om 17:19:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23

Poll

Wat vind je van de tariefs a.s van 4% verhoging van de NS??

Viel te verwachten!!
35 (38.5%)
Knap....(negatief)
27 (29.7%)
Als de service er dan ook naar is....
24 (26.4%)
Had ik niet verwacht!!
5 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 65

  

Auteur Topic: Tarieven NS  (gelezen 12623 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1880
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Tarieven NS
« Reactie #75 Gepost op: 28 July 2008, 15:01:01 »
Met een kleine hand meter  ;D
Het Duitse betalingssysteem  lijkt me toch handiger en goedkoper voor de reizigert (vooral de kaart keuze).Trekt ook meer mensen in de trein!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Tarieven NS
« Reactie #76 Gepost op: 28 July 2008, 15:19:38 »
het verschil tussen rijk en arm is daar ook wat kleiner in de Oost landen van Eu...

Nou, dat valt wel mee. Hier in Malta ligt het gemiddelde maandloon onder de €1000 (en nee, het is niet veel goedkoper hier), maar de broer van een oude vriendin van mijn vrouw heeft een eigen chef-kok op zijn jacht. Ook heeft hij een tijdje geleden een palazzo in Rome gekocht.

Citaat
In NL zie je een dikke spekvarken met 100.000 eur per jaar die flink spekt en weinig hoeft te doen door veel geluk.
tegenover staat iemand die 20.000 eur verdient en keihard werkt en de kans niet krijgt om een betere baan te krijgen...hoewel ie wel MBO 4 diploma heeft...en qua loonsverhogingen de spekvarken krijgt uiteindelijk meer dan de hardewerker...4% van 1 ton is meer dan 4% van 20.000 eur...

Even afgezien van het feit dat dit generaliserend en volkomen niet onderbouwd is en al te veel riekt naar wat populistische politici je graag vertellen, is mijn persoonlijke ervaring dat je betaald krijgt naar hoe hard je werkt en hoeveel vraag er naar je specialisme is. En er zijn nu eenmaal minder mensen die een bedrijf van een paar honderduizend werknemers kunnen leiden dan degenen die, laten we zeggen, een pomp kunnen ontwerpen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22532
Re: Tarieven NS
« Reactie #77 Gepost op: 28 July 2008, 15:44:13 »
is mijn persoonlijke ervaring dat je betaald krijgt naar hoe hard je werkt en hoeveel vraag er naar je specialisme is. En er zijn nu eenmaal minder mensen die een bedrijf van een paar honderduizend werknemers kunnen leiden dan degenen die, laten we zeggen, een pomp kunnen ontwerpen.

- Peter

Dat laatste is helemaal waar. Alleen was dat pakweg 10 jaar geleden ook al zo. Sindsdien zijn pompenbouwers gemiddeld misschien 25 procent meer gaan verdienen en zijn de beloningen aan de top van grote bedrijven gemiddeld minstens een keer of 5 over de kop gegaan. Topmanagement is in die tijd niet 5 keer zo hard gaan werken en is ook niet een factor 5 schaarser geworden. Het eerder door mij genoemde kastegedrag kan dat verschijnsel beter verklaren dan de wet van vraag en aanbod.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Tarieven NS
« Reactie #78 Gepost op: 28 July 2008, 17:11:37 »
Ik ben zeker niet gelukkig met die torenhoge salarissen, maar al te veel overheidsbemoeienis over wat 'juist' en 'eerlijk' is, daar zit ik ook weer niet op te wachten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Kras

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re:Tarieven NS
« Reactie #79 Gepost op: 06 August 2009, 05:42:17 »
En dat de overheid er een vinger in heeft niet zo erg. Als je alle maal prive berdijven hebt die van alles kunnen doen is ook niet alles. De meeste openbaar vervoer bedrijven hier zijn prive. En zijn kunnen veel meer doen ( en dan ook in de slechte zin ) dan wanner de overheid er in zit.  Hier hebben nog wel een treinstaion maar geen pass trein meer die hier stopt. De eigen naar vond onze stad niet meer belangrijk. Zo hij stopt hier niet meer. En de helft van de bus stops zijn weg gehaald omdat het te veel geld kost. ik moet zo'n 20 min. lopen voor dat ik bij de eerste stop ben. Zo nederland is nog niet zo slecht in hun openbare vervoer.
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje