Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

trein of metro naar Hoek van Holland door Rick
Vandaag om 11:59:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:08:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:13
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 10:58:21
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:35
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:36:55
Fleischmann Anna ombouw. door orientexpress
Vandaag om 10:29:03
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
  

Auteur Topic: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)  (gelezen 2855 keer)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Gepost op: 13 May 2009, 16:49:20 »
Bij deze dan  mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:

Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:


klik hier voor een grotere afbeelding

Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:


klik hier voor een grotere afbeelding

De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,

Jeffrey
« Laatst bewerkt op: 13 May 2009, 23:44:44 door Hans van de Burgt »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #1 Gepost op: 14 May 2009, 17:48:30 »
waarom enkelsporig??

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #2 Gepost op: 14 May 2009, 18:19:48 »
hallo,

Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.

voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....

Groet Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2009, 12:01:43 »
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 25 May 2009, 09:48:13 »
Bedankt voor de reakties.....

Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.

De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....

Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.

Jeffrey

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 25 May 2009, 11:39:19 »
En zo'n schaduwstation als dit:


Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.

mvg,

Matthijs

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #6 Gepost op: 25 May 2009, 11:44:45 »
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....

Jeffrey

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2009, 14:07:31 »
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:

Het schaduw station:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Zichtbare sporen:

klik hier voor een vergrote afbeelding

Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.

Jeffrey