Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Dick55
Vandaag om 20:01:23
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:56:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
Vandaag om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:53:39
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:49:05
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 19:36:54
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 19:29:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:26:59
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
Vandaag om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
Vandaag om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
Vandaag om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:17:17
Goede wensen voor 2026 door gdh
Vandaag om 17:55:50
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door AlbertG
Vandaag om 17:42:55
Sankt Georgen. door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 17:25:27
herrmann door henk
Vandaag om 17:00:53
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:36:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:20:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 16:11:25
Kerstwensen 2025 door Keska
Vandaag om 15:59:13
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 15:49:01
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Zoedelaar
Vandaag om 14:42:30
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 14:38:02
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 13:41:55
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door willyTEE
Vandaag om 13:40:16
US diorama in H0 door william_2
Vandaag om 13:06:36
Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 13:03:17
  

Auteur Topic: Koppelen flexrails  (gelezen 7307 keer)

Aspelix

  • Gast
Re:Koppelen flexrails
« Reactie #15 Gepost op: 04 June 2009, 12:32:59 »
Ik heb flexrails van Roco en Piko in handen gehad.
Die van Roco gebruik ik nauwelijks, die van Piko heel veel.
Het moet gezegd: Die van Piko ziijn bijna elastisch. Een boog met een diameter van 45 cm zou je er mee kunnen leggen; dat is de helft van de straal die ik standaard toepas.
Ook dan is de Piko-rail behoorlijk goed vast te zetten. Je zou deze rail kunnen toepassen voor stadstrams.

Zo'n straal is met de Roco-flex niet te doen.
Ook niet verwonderlijk, omdat de voetbreedte van Roco groter is dan van Piko.
Van beide is de hoogte code 100, van Piko is de breedte echter code 83.

Groet, Ruurd

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Koppelen flexrails
« Reactie #16 Gepost op: 04 June 2009, 14:09:31 »
Citaat
Een boog met een diameter van 45 cm zou je er mee kunnen leggen; dat is de helft van de straal die ik standaard toepas.

Ruurd, beter is toch te spreken van "straal" in het 1e geval. Dat doe je namelijk in het 2e deel wel.

Citaat
Zo'n straal is met de Roco-flex niet te doen.
Ook niet verwonderlijk, omdat de voetbreedte van Roco groter is dan van Piko.

Door de stukjes weg te halen tussen de bielzen zal ook de stuggere variant wat soepeler worden.

Citaat
Van beide is de hoogte code 100, van Piko is de breedte echter code 83.

Je bedoeld dat de breedte van de staaf gelijk is aan de code 83 staaf? De code geeft namelijk alleen de hoogte aan. Waarschijnlijk bedoel je dat de staaf smaller is aan de voet.

Ik weet, miere-geklungel...... ;)



Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule