Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Diesel Deja-vu?  (gelezen 2191 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Diesel Deja-vu?
« Gepost op: 02 March 2007, 14:53:53 »
Ik zag zojuist in Spoorwegjournaal 155 op pagina 12 een ontwerptekening van de Siemens Eurorunner ER27/30, potentiele nieuwe diesellok voor de NMBS. 6-assige diesellok met hoog 'voorhoofd' en rolluik aan zijkant achter 1 van de cabines. Doet me erg denken aan een moderne uitvoering van de NS 2600 'Beel'. Waren ze indertijd bij Werkspoor zo gek nog niet ;D (alleen jammer van de toenmalige keuze voor die langzaam lopende dieselmotor).

Albert
« Laatst bewerkt op: 03 March 2007, 15:49:20 door Albert.H0. Reden: spelfoutje »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Diesel Deja-vu?
« Reactie #1 Gepost op: 03 March 2007, 01:06:14 »
en je deja vu zal nog sneller werkelijk worden dan je misschien denkt. Over een maand of wat zal de eerste machine, het zij in statig rood voor de dag komen in Munchen, uit de Siemens fabrieken. Deze ER20CF zal in Litouwen dienst gaan doen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Diesel Deja-vu?
« Reactie #2 Gepost op: 03 March 2007, 13:29:36 »
Op breedspoor of normaalspoor?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Diesel Deja-vu?
« Reactie #3 Gepost op: 03 March 2007, 15:51:25 »
Tekeningen die ik gezien heb van de ER20 wijken wel af van die van de ER27/30, waardoor die eerst minder 'Beel' lijkt. Wachten maar op de foto's van 't echie.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Diesel Deja-vu?
« Reactie #4 Gepost op: 10 March 2007, 02:02:19 »
de machines voor Litouwen zijn breedspoor, 1524 mm geloof ik

en idd is het ontwerp inmiddels wat afwijkend van de in het spoorwegjournaal geshowde cat-tekening. Het beste idee krijg je door het model van de lok voor Litouwen (ER20CF) te aanschouwen:



die heb ik momenteel online staan. Het gaat hierbij om een doorontwikkels zwaarder platform waarmee men ook diesels in de hogere klassen kan bouwen. De 'oude' of klassieke EuroSprinter (nu ER20BU/BF) blijft er overigens voorlopig gewoon naast bestaan.



Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Diesel Deja-vu?
« Reactie #5 Gepost op: 10 March 2007, 21:28:05 »
Ah, de vraag over breed- en normaalspoor was omdat de EU kennelijk geld vrijmaakt om de Baltische staten te helpen over te gaan op normaalspoor. Maar aangezien ze daar met oude Amerikaanse diesels rijden die naar breedspoor zijn omgebouwd, zal het omgekeerde ook wel lukken.

Stoere lok trouwens. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40