Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door roderickvdvaart
Vandaag om 15:22:56
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 15:22:30
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 15:08:24
20 jaar BNLS jubileum door Miniature Holland
Vandaag om 15:07:46
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:11:43
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronaldk
Vandaag om 13:55:49
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 13:27:00
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
  

Auteur Topic: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?  (gelezen 1608 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Gepost op: 20 March 2009, 12:45:31 »
Het is vast wel eens vermeld, maar ik heb het niet terug kunnen vinden en daarom stel ik de vraag nog maar eens:

Tot wanneer kan je - ongeveer - verantwoord onberemd goederenmaterieel inzetten? En dan bedoel ik geen hele treinen, maar hier en daar een afgeragd karretje op een raccordement of emplacement..

met vriendelijke groet,

Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

guest7823

  • Gast
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 20 March 2009, 14:55:20 »
Als je erop zet "mag niet worden vervoerd" onbeperkt.

Met alle afgelopen saneringen zullen er weinig van over zijn, maar waarschijnlijk zijn er her en der nog wel een paar te vinden.

De praktijk wijst uit dat dit soort wagens op het emplacement waar ze staan nog wel eens verplaatst willen worden over korte afstanden.

Het waren andere wagens, maar in Zaandam hebben in de oude vG&L loods nog een tweetal wagens gestaan terwijl het spoor erom heen al weg was. Werden pas zichtbaar toen de loods gesloopt werd, maar hebben nog wel een tijdje in de open ruimte gestaan.

Op de grotere emplacementen (zoals Utrecht, Amersfoort, Amsterdam) hebben her en der ook nog lange tijd dergelijke wagens gestaan. Ik dacht niet dat er in Hoorn (op het NS emplacement) in de NS/SHM collectie nog dergelijke wagens staan maar ik kan wel eens voor je kijken.

Ik weet niet of er op dit moment nog ex Dg-tjes zijn met pantografen voor treinverwarming. Ook deze zullen nog in de categorie "mag niet worden vervoerd" zitten

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 20 March 2009, 23:30:18 »
Wagens zoals de Gls in Geldermalsen hebben er nog tot diep in de jaren '90 gestaan.

Dat is trouwens niet "inzetten". Maar ik denk dat er nog tot in de jaren '70 en misschien wel '80 wel een enkele leidingwagen werd gebruikt, herkomst zal dan wel een of ander Oostblokland zijn

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7771
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #3 Gepost op: 22 March 2009, 12:34:35 »
Beide heren bedankt! Mijn thema speelt zich af rond 1965 met uitstapjes naar een decennium daarvoor. Niets aan de hand dus.  :)

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #4 Gepost op: 22 March 2009, 15:15:44 »
Zoiets als dit moet er dan opstaan.



Deze wagen heeft jaren op Leeuwarden gestaan.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Onberemd materieel TP III aanvaardbaar?
« Reactie #5 Gepost op: 22 March 2009, 16:16:32 »
Er staat ook al tijden een platte wagen (met een opslagtank er op)
op zwolle naast de nedtrain vestiging.
deze is in de laatste maanden wel verplaatst en staat nu dacht ik tussen
de loods en aangrenzende bebouwing aan de linkerzijde.

Deze wagen was ook onberemd en dat stond er ook met grote letters op.

Ik heb van Fleischmann de 2 setjes met wagens gekocht en daar zitten ook
2 onberemde TP III varianten in (de beide bakwagens)
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5