Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:16:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Pauldg
Vandaag
om 21:15:09
Omgeving Frankfurt am Main
door
CHH
Vandaag
om 21:14:37
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:09:49
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 20:58:41
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 20:50:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Tom Z.
Vandaag
om 20:41:05
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:35:06
Raadplaatje
door
Rick
Vandaag
om 20:35:04
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
D_Loc
Vandaag
om 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:15:34
Eurostar Celestia
door
kar
Vandaag
om 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
MOVisser
Vandaag
om 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
Vandaag
om 20:02:35
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Dirk J
Vandaag
om 19:00:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
741230
Vandaag
om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
741230
Vandaag
om 17:11:00
Stroomdetectie issues.
door
flyerman
Vandaag
om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen
door
ca.gorter
Vandaag
om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
Vandaag
om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:56:29
ik mis al een poos
door
Ronald69
Vandaag
om 16:50:29
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:48:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:24:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie (gelezen 851 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12514
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie
«
Gepost op:
03 January 2009, 15:18:47 »
2 januari 2009
De Franse staatsspoorwegmaatschappij, SNCF, dreigt de divisie goederenvervoer, Fret SNCF, op afstand te zetten. De vakbonden zijn tegen een reorganisatie bij dit slecht draaiende concernonderdelen. Als dat zo blijft, waarschuwt SNCF-topman Guillaume Pepy, dan wordt het vrachtvervoer over het spoor wel bij een ander dochterbedrijf of bij een partner ondergebracht. Hij deed zijn uitspraken in enkele Franse media. De resultaten van Fret SNCF worden steeds slechter.
De SNCF-top probeerde vorig jaar vergeefs met de bonden tot een vergelijk te komen over maatregelen om de resultaten van de goederenpoot op te krikken. In mei wilde het concern de dagelijkse effectieve rijtijd van machinisten te verlengen. Machinisten bij particuliere concurrenten rijden veel langer dan die in staatsdienst. Voor Fret SNCF werken tweeduizend machinisten, van wie er volgens het bedrijf zo'n 800 best genegen waren hun effectieve rijtijd wat op te rekken.
Maar de vakbonden, de machtige CGT voorop, gingen dwarsliggen en organiseerden zelfs stakingen tegen het plan. Er rolde nog wel een compromis uit dat voorzag in een rijtijdverlenging van een halfuur. Zolang met de bonden niet te praten valt over een serieuze wijziging van de arbeidsorganisatie, zo heeft Pepy nu in de krant Libération laten weten, zou Fret SNCF misschien beter apart kunnen worden gezet. Hij zegt tegen 'sociale dumping' te zijn, zoals hem door de bonden wordt voorgeworpen. 'Maar we kunnen niet stilstaan, we moeten ons ontwikkelen.'
Heel SNCF voerde de omzet in het voorbije jaar 7,5 procent op tot 22,5 miljard euro. Maar het bedrijfsresultaat daalde juist van één miljard euro in 2007 tot 689 miljoen euro, wat voor een belangrijk deel aan de slechte gang van zaken bij Fret te wijten was.
bron transport/SNCF
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SNCF dreigt met 'ontkoppelen' vrachtdivisie