Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Omgeving Frankfurt am Main
door
NS264
Vandaag
om 00:57:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:21:10
Pendel module Viessmann 5214
door
Pieter Bregman
22 October 2025, 23:31:07
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
sncf231e
22 October 2025, 22:36:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
JoostJ
22 October 2025, 22:31:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Besselspoor
22 October 2025, 22:17:35
Wohnzimmer Rbf materieelshow
door
Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
Raadplaatje
door
eemstede
22 October 2025, 21:56:15
Loksound downloads
door
D_Loc
22 October 2025, 21:37:32
Stroomdetectie issues.
door
flyerman
22 October 2025, 21:20:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
22 October 2025, 21:09:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Tom Z.
22 October 2025, 20:41:05
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
Eurostar Celestia
door
kar
22 October 2025, 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
MOVisser
22 October 2025, 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
22 October 2025, 20:02:35
Bauarbeiten im gange
door
741230
22 October 2025, 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Dirk J
22 October 2025, 19:00:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
22 October 2025, 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
22 October 2025, 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
22 October 2025, 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
741230
22 October 2025, 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
741230
22 October 2025, 17:11:00
Modeltreinenbeurzen
door
ca.gorter
22 October 2025, 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
22 October 2025, 16:57:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Amsterdamse vrachttram failliet
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdamse vrachttram failliet (gelezen 1247 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12514
Amsterdamse vrachttram failliet
«
Gepost op:
03 January 2009, 15:15:03 »
2 januari 2009
Het project met een vrachttram, die in de binnenstad van Amsterdam goederen zou leveren, gaat niet door. City Cargo, het bedrijf dat het goederenvervoer zou verzorgen en dat alleen al voor het concept verschillende internationale prijzen ontving en reeds succesvolle proefritten door de stad maakte, kreeg afgelopen week al uitstel van betaling en vraagt nu zelf het faillissement aan.
City Cargo komt 5,6 miljoen euro te kort voor de aanleg van een overslagstation en tramrails. Geen enkele private partij wil in de aanleg van rails investeren, omdat het railnetwerk in handen is van de gemeente, aldus de woordvoerder. Die geeft het Amsterdamse stadsbestuur de schuld van het faillissement, dat twaalf mensen hun baan kost.
Het idee van een vrachttram was verrassend eenvoudig. Op vier plekken rond Amsterdam zouden distributiecentra komen, waar de vrachtwagens hun lading kunnen opslaan. De handel zou vervolgens in een vrachttram worden geladen, die het over verscheidene plekken in de binnenstad moest verspreiden. Vervolgens moesten kleine elektrisch aangedreven bestelbusjes in actie komen, die de goederen afleveren bij de detaillist. De vrachttrams zouden rijden tussen zeven uur 's ochtends en elf uur 's avonds.
City Cargo maakte zich sterk dat het de helft van het vrachtwagenverkeer uit de Amsterdamse binnenstad kon bannen. Het bedrijf had ook al plannen gemaakt voor andere steden zoals Rotterdam, Praag, Riga, Tokyo en Brussel. In Dresden (CarGoTram) en Wenen bestaan soortgelijke initiatieven wel.
bron transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Amsterdamse vrachttram failliet