Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door meino
Vandaag om 16:00:56
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Martijn193
Vandaag om 15:42:14
Sfeer op je modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 15:39:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 15:34:50
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 15:17:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 12:38:57
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52

Auteur Topic: Aanval op de NS?? Begin van het einde van de NS??  (gelezen 5568 keer)

W. Thomas

• Offline Offline
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Aanval op de NS?? Begin van het einde van de NS??
« Reactie #30 Gepost op: 17 February 2011, 17:36:28 »
als git gebeurd zullen nog meer mensen de auto pakken.
En dat terwijl de trein het alternatief moet zijn voor auto rijden.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

sik250

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 17 February 2011, 17:58:32 »
Je zult mij nooit horen zeggen dat de NS (mijn eigen werkgever) het foutloos doet. Misschien is NS niet de goedkoopste maar wel de veiligste, meest service gerichte en meest ervaren vervoerder.
Ik heb gesproken.  ;D (y)

Dennis dit meen je toch niet echt he. Het woordje "service" komt echt niet in het woordenboekje van NS voor. Let wel ik praat hier niet over de goedwillende machinisten en conductuers, maar over het bedrijf NS. Letterlijk NoService wat ze heel hoog in het vaandel hebben staan. Of vindt jij het normaal dat je als sardientjes in blik wordt vervoert. Ook de prijs is absurt hoog. Jaren is voorgehouden dat als je met de auto met meer dan 3 personen ergens naar toe gaat de auto goedkoper is. In een trein kunnen heel wat meer mensen, maar de prijs voor een kaartje kunje vergelijken met 1 persoon in een auto. Kortom wederom geven onze Zwitser het goede voorbeeld. Heel veel maatschappijen en heel veel service.
Laat maar komen dus of en dat zou ik nog harder toejuichen.... terugdraaien van de privatisering en weer een staatsbedrijf. Plichten naar de reiziger op de allerhoogste prioriteit.
Johan

Dennis83

• Offline Offline
    • DPhoto
« Reactie #32 Gepost op: 17 February 2011, 17:59:08 »
Waar baseer je deze stelling op?
Ik voel me veel beter op m'n gemak in het boemeltje op de betuwelijn, waar ik bij iedere halte een conducteur of machinist zie dan in het boemeltje naar Utrecht, waar ik helemaal niemand zie. ::)
Mijn beperkte ervaring zegt wel dat de treinen van de andere vervoerders netter en schoner zijn, en dat vaker alles gewoon meteen werkt.

Groet,
Tjalling

Meest ervaren: Lijkt me logisch, ik denk niet dat ik dat hoef uit te leggen.

Meest service gericht: Kijk alleen al eens op de perrons van bijvoorbeeld station Leeuwarden. Het enige wat ik daar aan Arriva personeel zie lopen zijn de machinisten.
Aangezien ik zelf bij NSR werk weet ik wat er allemaal aangedaan word qua service en dan niet alleen voor de schermen.

Meest veilige: Oke, je ziet misschien niet altijd een conducteur, maar hij/zij is er altijd. Minimaal 1. Dat is al heel anders dan bij Arriva en Syntus, waar alleen maar een machinist op zit. En wat dacht je tegenwoordig van de Service en veiligheid teams, ook NSR. Machinisten moeten tegenwoordig elk jaar naar het simulatorcentrum in Amersfoort, daar worden diverse situaties gesimuleerd om Machinisten te trainen op de meest gekke situaties. (jaja, zelfs een zwevende 1700  ;D, maar ook serieuzere dingen zoals een (tunnel)brand, aanrijdingen, gestrande treinen, seinstoringen, overwegstoringen enz enz enz enz.

En zo zijn er voorbeelden zat die ik nog niet eens opgenoemd heb.

Dat de andere treinen netter en schoner zijn wil je nog wel gelijk in geven. Kijk bijvoorbeeld alleen al eens naar de graffity. Maar aan de andere kant. De andere vervoerders hebben kleinere materieelparken wat het al een stuk overzichtelijker maakt om een schoonmaakbeurt te plannen. Ook rijden ze vaak in de regio's waar aanzienlijk minder sprake is van o.a graffity. Dat verschil merk je ook gewoon aan het materieel van NSR. Vergelijk de VIRM's (die toch veel in het westen rijden) eens met bijvoorbeeld DM90 of de mat64 op de Emmerlijn en dus ook met de stellen van Arriva in het noorden en Syntus in het oosten.

Dit is geen aanval naar jou Tjalling maar gewoon een onderbouwing van mijn verhaal.  ;)

Henk Uijterwaal

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 17 February 2011, 18:05:32 »
Eerlijk gezegd vind ik het een prima plan. Er zijn al jaren problemen met de NS (NSR, of hoe het dan ook precies heet). Wat ze ook doen, ze kunnen de problemen niet structureel oplossen. Dan worden er weer treinen gekocht die niet geleverd kunnen worden, dan kopen ze weer treinen die niet tegen sneeuw kunnen, dan is er weer iets anders mis. Het lijkt mij dus tijd om een ander het maar eens te laten proberen.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 17 February 2011, 18:27:12 »
Een prima plan op 2 A4tjes. laat mij niet lachen.

Henk Uijterwaal

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 17 February 2011, 19:08:50 »
Ja, 2 kantjes is inderdaad wat lang.  Als het principe niet op een vel papier kan uitleggen, dan is er iets mis.

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #36 Gepost op: 17 February 2011, 19:58:00 »
Dennis, bedankt voor je antwoord.
Achter de schermen gebeurd er blijkbaar een hoop om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Het punt is dat die inspanning pas meetelt op het moment dat er resultaten zijn.  ::) Die resultaten worden niet echt gezien ::)
En dat is erg jammer voor iedereen die vreselijk zijn best doet zijn (of haar) werk goed te doen.

Als we even kijken naar wat de NS gezegd heeft (niet volledig, uitsluitend van het afgelopen half jaar ofzo):
- We houden een test om te kijken of we klaar zijn voor de winter
- De test is een groot succes!
- Wij zullen geen last van vallende blaadjes hebben (zoals de voorgaande jaren)
- En toen vielen de blaadjes.... (en het aantal treinen dat op tijd reed viel ook dramatisch...)
- En toen ging het vriezen en reden de treinen niet
- Nieuwe treinen kunnen niet rijden wegens vorst/ dooi/ winterweer
en zo verder en zo verder.

Ondanks alle inspanningen (die voor een deel ook uit bovenstaande opsomming blijkt) zijn er nog steeds heel erg veel problemen.
Dat de concurrentie denkt dat dit een goed moment is om met een tegenvoorstel te komen lijkt me niet meer dan logisch.
De NS heeft alle mogelijkheden en kansen gehad om dit soort problemen te boven te komen, waar zijn de resultaten?
Het gaat er niet om hoeveel maatregelen genomen worden, of hoe hard iedereen zijn best doet, het gaat juist om die resultaten. En de concurrentie denkt dat ze die wel kunnen leveren. In het debat daarover heb ik nog geen tegengeluid gehoord dat men denkt dat de concurrentie dat niet kan.

Dus laat maar komen, dat plan van 1 A4tje.
modulebaan.nl

erik1

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 17 February 2011, 20:14:12 »
waarom niet alles weer bij de staat. zo wel het onderhoud aan het spoor en het bouwen er van. kun je de mensen in den haag de schult geven.

M.v.g erik

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #38 Gepost op: 17 February 2011, 20:24:44 »
Erik,

De concurrentie heeft met dezelfde zaken te maken, daar zit niet het verschil. Wat ik probeer aan te geven is dat de NS (in de ogen van de reiziger dan toch) niet goed functioneert. De NS heeft een aantal zaken beloofd, en kon die niet waarmaken. Probleem van de NS.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #39 Gepost op: 17 February 2011, 20:50:16 »
Als we daardoor weer koffie e.d. kunnen kopen in grafiti-vrije treinen
en lagere tarieven,ben ik voor (y) (y)

gr Ed.