Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:00:00
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 17:51:47
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:26:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:25:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door grossraumwagen
Vandaag om 17:06:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 16:57:18
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 16:38:11
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30

Auteur Topic: Aanval op de NS?? Begin van het einde van de NS??  (gelezen 5575 keer)

GD

• Offline Offline
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re:Aanval op de NS?? Begin van het einde van de NS??
« Reactie #15 Gepost op: 17 February 2011, 14:04:19 »
Ik snap de argumentatie niet. Door de verschillende soorten treinen uit een concern te halen ga je vertraging tegen. Maar, stoptreinen rijden op hetzelfde spoor als intercitytreinen. Dus, als bij wijze van spreken stoptrein van maatschappij x vertraging heeft, of defect raakt, heeft dat geen invloed op de treinenloop van maatschappij y die op hetzelfde spoor rijdt? En inderdaad, hoe vaak moet je straks overstappen? Stel, ik wil van Geldermalsen naar Delfzijl. Met mijn chipkaart blieb inchecken en in de stoptrein van maatschappij x naar Utrecht. Blieb blieb uitchecken bij maatschappij x en blieb inchecken bij maatschappij y voor de intercity van Utrecht naar Zwolle. Blieb blieb uitchecken in Zwolle en blieb inchecken bij maatschappij z voor de intercity naar Groningen. Blieb blieb uitchecken en blieb weer inchecken voor de stoptrein naar Delfzijl bij misschien wel weer maatschappij x of y. En je zult zien dat je ergens een keer vergeet te blieben. Leg mij maar eens uit wat hier beter aan is. En kan dat dan allemaal met 1 OV-chip of moet ik dan ook meerdere kaarten hebben?

Groeten,

Gerard

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 17 February 2011, 14:09:50 »
Volgens mij hebben ze de capaciteit niet omdat het bedrijven zijn die alleen in een bepaalde regio opereren.

Ik zou me eens verdiepen in het hele concessie gebeuren... en lees dit eens over Veolia.
NS zelf voert, middels Abellio, veel openbaar vervoer aan de andere zijde van de Noordzee uit. Waaronder grote concessies in Londen: KLIK. Bij dit soort aanbestedingen volgen de mensen het werk, ze gaan dus gewoon mee naar de nieuwe concessiehouder,.
No dress rehearsel, this is our life.

Dennis83

• Offline Offline
    • DPhoto
« Reactie #17 Gepost op: 17 February 2011, 15:30:13 »
Citaat
Bij dit soort aanbestedingen volgen de mensen het werk, ze gaan dus gewoon mee naar de nieuwe concessiehouder,.

Ja maar dus wel onder diens voorwaarden. En daar zit ik persoonlijk als machinist bij NSR niet op te wachten.  :-X

Laten we van harte hopen dat dit plan er niet door komt. Misschien dat het inderdaad goedkoper is maar dat gaat zeker weten ten koste van de (sociale)veiligheid op het spoorwegnet en wat dachten jullie van service. Ik verwacht dat die dan zeer ver te zoeken valt. Voor de reiziger zal het er allemaal niet duidelijker op worden met zoals hier boven bijvoorbeeld al genoemd wordt, het telkens weer in en uit checken.

Tevens vind ik het al heel appart dat deze bedrijven samen een front vormen tegen de NS. Je zou bijna gaan denken aan onderlinge afspraken die niet ten goede van ons (de reiziger) zullen komen en ons alleen maar geld kosten en de hoge juppen een dikkere portemonnee bezorgen. Want zo zit helaas de huidige economie in elkaar. Hoe kunnen we zoveel mogelijk geld in onze eigen zakken stoppen terwijl we de klant zo min mogelijk bieden. En inderdaad Arriva is een onderdeel van de DB, en Veolia, is ook niets Nederlands aan. Kijk nou eens naar het Nederlandse bedrijfsleven, hoeveel "echte" grote Nederlandse bedrijven bestaan er nu eigenlijk nog, alles verdwijnt in buitenlandse handen waar de Nederlander geen haar beter van wordt.

Je zult mij nooit horen zeggen dat de NS (mijn eigen werkgever) het foutloos doet. Maar ik wil als al die plannen door gaan wel eens zien hoe de andere vervoerders het er vanaf brengen. Ik denk dat de Nederlandse treinreiziger maar wat graag de NS terug wilt. Misschien is NS niet de goedkoopste maar wel de veiligste, meest service gerichte en meest ervaren vervoerder.

Ik heb gesproken.  ;D (y)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 17 February 2011, 16:08:12 »
Hierbij een artikel met daarin de link naar Het Nieuwe Spoorplan : http://www.treinreiziger.nl/actueel/vaknieuws/regionale_vervoerders_komen_met_landelijk_spoorplan-143387

Dat een dochterbedrijf van de NS hier aan meedoet laat wel zien dat de NS wel een graantje meepikt.

Waar ik bang voor ben is dat de regering dit goed gaat keuren omdat, als men deze plannen doorrekent, het uiteindelijk blijkt dat het goedkoop is. En dat de reiziger hier bijna niets over te zeggen heeft. Er is nu weliswaar een vakbond die ook nee zegt, maar of daar iets van wordt aangetrokken?

En hoe zal het overstappen gaan? Heb je voldoende tijd? Is de overstaptijd krap of relatief ruim? Waar komt de trein binnen op het station  en waar staat de vertrekkende trein? Aan hetzelfde perron of moet ik vliegen van de ene kant naar de andere kant van het station?
Ongetwijfeld wordt hier aan gedacht maar dat kan middels de planning van de spoorbeheerder?

Zo maar wat vragen.
Jeroen

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #19 Gepost op: 17 February 2011, 16:22:45 »
dus dan krijgen we tig vervoerders moet ik tig keer overstappen om van Arnhem in Den Haag te komen en ben ik totaal niet blij met het ov en ga ik als ik 18 ben een auto kopen omdat ik dan tenminste wel in een keer op mijn bestemming kom.

Het voordeel is wel als de concessie veranderd komen er regelmatig (omde 7 jaar ongeveer) nieuwe treinen en dat is dus geen gezeik over oud materieel. (y)
« Laatst bewerkt op: 17 February 2011, 19:58:05 door martijn v m »
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

NS2465

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 17 February 2011, 16:24:33 »
Nou eerst maar eens een andere auto kopen  ;D

Rob

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #21 Gepost op: 17 February 2011, 16:38:25 »
De vrije marktwerking schiet duidelijk te ver door. Inderdaad wel heel leuk voor de modelspoorbouw en de modelspoorbouwFABRIKANTEN. En dus voor ons allemaal. Vertragingen niet alleen meer op de weg maar nemen ook verder toe op het spoornetwerk in de toekomst. Allemaal op de electrische fiets naar het werk!  (y)
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
    • sleutelspoor
« Reactie #22 Gepost op: 17 February 2011, 16:43:57 »
Nou eerst maar eens een andere auto kopen  ;D

Rob

Dat heb ik ook gedaan. Het hele reizigersvervoer kan mij gestolen worden. Ik moet er dik voor betalen maar ziet er niets voor terug. Heb ooit eens geprobeert om met het openbaarvervoer naar mijn werk te gaan. Ben niet eens mijn dorp uit gekomen. :-\
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

2010

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 17 February 2011, 16:51:22 »
bulachuluk :o

Volgens mij wordt het een grote klerezooi, als al die bedrijven zich op elkaar af moeten stemmen met één zo'n plan wat ook nog eens radicaal anders is dan het huidige.

Weg er mee!!!!!!!!!
Ik wil NS!!!!!

Gr Timo

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 17 February 2011, 16:55:05 »
70 E vragen voor 2 retourtjes 1ste klas Arnhem-Den Haag met nog niet eens een rechtsstreekse verbinding of koffie in de trein vraagt toch wel om meer klantgerichtheid. NS is zelf absoluut niet vernieuwend bezig. Grote groepen laat men overstappen op een station wat al uit de voegen knalt (Utrecht CS).  De A12 wordt drie rijbanen tussen Arnhem en Den Haag. Ik zit voor  70 E maar te boemelen en over te stappen.  

Ach ja met dit nieuwe plan schieten we ook niks op. Stop met concessies en privatisering...
« Laatst bewerkt op: 17 February 2011, 17:03:54 door Arnold »

GW

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 17 February 2011, 16:55:42 »
Dat heb ik ook gedaan. Het hele reizigersvervoer kan mij gestolen worden. Ik moet er dik voor betalen maar ziet er niets voor terug. Heb ooit eens geprobeert om met het openbaarvervoer naar mijn werk te gaan. Ben niet eens mijn dorp uit gekomen. :-\
SK

Treinen zijn om na te bouwen, niet om te gebruiken. De laatste keer dat ik met de trein ben geweest kan ik me alleen maar heugen omdat we weer eens een keertje naar het spoorwegmuseum wilden en dat in stijl, jaja, met de trein hebben gedaan. Maar behalve dat? >30 jaar geleden. Doe mij de eigen auto maar!

En wat betreft de marktwerking: die kan per definitie niet doorschieten. Marktwerking betekent juist dat een gebied uit de maatschappij niet meer door de overheid wordt gedaan, maar door marktpartijen. De makke is dat marktwerking geen marktwerking meer is, omdat de overheid er zich de ganse tijd tegenaan blijft bemoeien.

Laat het aan de bedrijven over zeg ik, dan stemmen de klanten wel met hun voeten en komt de kwaliteit (na verloop van tijd) vanzelf! Niet dat halfbakken gedoe van consessies, regel- en bemoeizucht. Verkopen die handel. De NS heeft nu lang genoeg bewezen dat ze het niet kunnen...

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #26 Gepost op: 17 February 2011, 17:02:23 »
ik zeg maak de NS weer de NS dus geen zelfstandig bedrijf.
Rot op met die concessies en kom terug met het nationale ov.

Rick 91

• Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 17 February 2011, 17:13:22 »
Geef mij ook maar NS! Maak er maar weer een staatsbedrijf van, zoals het vroeger was, tenminste minder problemen. Prorail ook meteen weg en bij de NS voegen. Opgelost. Hopelijk krijgen we dan weer meer getrokken materieel!

Met al die verschillende bedrijven wordt veel te ingewikkeld. Gewoon de NS laten bestaan.

Gr. Rick

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #28 Gepost op: 17 February 2011, 17:15:17 »
......
Misschien is NS niet de goedkoopste maar wel de veiligste, meest service gerichte en meest ervaren vervoerder.

Ik heb gesproken.  ;D (y)

Waar baseer je deze stelling op?
Ik voel me veel beter op m'n gemak in het boemeltje op de betuwelijn, waar ik bij iedere halte een conducteur of machinist zie dan in het boemeltje naar Utrecht, waar ik helemaal niemand zie. ::)
Mijn beperkte ervaring zegt wel dat de treinen van de andere vervoerders netter en schoner zijn, en dat vaker alles gewoon meteen werkt.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #29 Gepost op: 17 February 2011, 17:29:43 »
knip tenminste minder problemen. Prorail ook meteen weg en bij de NS voegen. Opgelost.
nee niet Prorail bij de NS.

liever een spoorbeheerder en een vervoerder die niet met elkaar verbonden zijn.