Het NSM zou wat mij betreft de platen en strips maar aan de echte 1122 (ook museaal bewaard) moeten afstaan. Schilder de platte 1125 dan maar huisstijl
was toch 1125? of hebben we het over iets anders?Sander
De 1122 is bij in dienst stelling (mei 1951) om onduidelijke redenen als 1130 in gebruik genomen.
De 1122 kwam op 15-01-1982 uit revisie als laatste van frontneuzen voorziene loc. Maar daarmee was 'ie dus zeer zeker niet de laatste blauwe. Het was wel de laatste waarvan nog een complete set nummerplaten en sierstrippen geplukt kon worden. Na de 1122 werden verder nog gehuisstijld:1983: 1103, 1115, 11061984: 1110, 1116, 11141985: 1108, 1105, 11381986: 1117, 1135.Zoals ik al eerder zei waren er daarna in 1986 nog slechts drie blauwe 1100'en (met neus uiteraard); de 1118, 1121 en 1133. Daarvan bleef de 1121 het langst in de rijdende dienst.groeten,Wim
En de onderstaande in het Blauw met geheel GELE botsneus:111711181138