Ja, dat boekje had ik gisteren ook gevonden Ik had de verkoper gevraagd of er veel foto's in staan, maar misschien kan jij hier ook antwoord op geven Henk?
Ik werkte in 1985 zelf aan zo'n loket, en recht tegenover was onderdaad een AKO die het NS-personeel op slinkse wijze van verse kranten voorzag, dus ja, de AKO bestond al. Al zal het op sommige stations een Bruna geweest zijn of natuurlijk de geheel zelfstandige kioskuitbater.Overigens bestond graffiti nog nauwelijks en werden politieke posters snel verwijderd, al lijkt het dat voor Loesje een soort uitzondering werd gemaakt. Maar Loesje was toen nog wel erg plaatselijk.
Concordia was inderdaad een verzekeraar, inmiddels opgegaan in Reaal dat inmiddels onderdeel uitmaakt van de SNS-groep. Dat soort dingen hou ik voor mijn werk bij.
Bij m'n speurtocht zag ik op foto's van utrechts CS half leesbare reclames met Concordia. Na nog meer speurwerk ben ik er achter gekomen dat dit een verzekeringsmaatschappij was (is?). En na nog wat meer google geweld kwam ik hier op uit: geheugen van nederlandDat is wel een mooie bruikbare poster voor op het perron Ik type gewoon een jaartal in + reclame, en ik kreeg allemaal bruikbare posters
Eerder in dit draadje werd gevraagd naar de ruitvormige logo's van de stations reatuaraties.Serfex (de "moeder organisatie" achter vele stations concepten heeft er nog een logotje van staan,... wel tussen de vele logo's die we in de jaren '80 nog helemaal niet kende Stations restauratie bovenste rij 3e van linksEn dan moet je er even zo'n shabby TL bak achter denken! Je kent dat wel waar altijd wel 1 TL balk van kapot was m.v.g.Mark
Voor stations die in die periode zijn gebouwd is het boekje NS laat bouwen interessant.