Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing
door
MOVisser
Vandaag
om 00:14:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Remco vM
Vandaag
om 00:11:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
17 September 2025, 23:27:19
Aachenau West
door
Wim Vink
17 September 2025, 23:06:36
Beilhack xrotm: rijrichting
door
Dennis1984
17 September 2025, 22:59:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Sikko
17 September 2025, 22:12:36
Railhobby artikel bouw SJ G8 (1979)
door
Eelco Storm
17 September 2025, 22:02:16
Problemen met digitale koppeling Roco
door
phdirk
17 September 2025, 20:46:24
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
MOVisser
17 September 2025, 20:42:38
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
modelbouwer_V
17 September 2025, 20:37:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
ruudns
17 September 2025, 20:14:05
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
17 September 2025, 19:16:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
17 September 2025, 18:54:07
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd?
door
MOVisser
17 September 2025, 18:25:23
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Miniature Holland
17 September 2025, 18:18:41
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
17 September 2025, 17:59:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Herb73
17 September 2025, 17:46:45
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
17 September 2025, 17:42:34
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
17 September 2025, 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand?
door
Herb73
17 September 2025, 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
17 September 2025, 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
17 September 2025, 16:47:20
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
17 September 2025, 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
17 September 2025, 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI
door
Bram S
17 September 2025, 16:06:09
Albert's fantasie in schaal 0e
door
spoorijzer
17 September 2025, 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801
door
VAM65
17 September 2025, 13:23:41
Piko 2025
door
spoorzeven
17 September 2025, 13:06:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
17 September 2025, 13:02:43
Da's Daz 2
door
Keska
17 September 2025, 12:57:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ook Oostenrijk wil spoordienst op China (gelezen 1263 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12482
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China
«
Gepost op:
21 October 2008, 19:56:31 »
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China
Naar het voorbeeld van Deutsche Bahn wil ook de Österreichische Bundesbahn, de Oostenrijkse staatsspoorwegmaatschappij een treindienst voor goederen van en naar China beginnen. Het project wordt geleid door Far East Land Bridge (FELB), er wordt verder aan deelgenomen door Rail Cargo Austria (ÖBB) en Intercontainer Austria. De transportafstand bedraagt 11.000 kilometer, de doorlooptijd twintig dagen. Onderweg worden tal van bestemmingen bediend.
Wanneer dit 'alternatief voor de lange zeeweg tussen Midden-Europa en China' van start gaat, deelde bestuursvoorzitter Robert Gerendas van FELB niet mee. Voor tracking & tracing van goederen door de verlader wordt gezorgd door middel van Radio Frequency Identification (RFID).
In elk van de landen op de route zullen plaatselijke spoorwegmaatschappijen voor de tractie zorgen. Op het breedspoor in Rusland en andere landen van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten wordt dat Transcontainer JSC. Het project wordt deels door FELB, deels door logistieke partners daarvan gefinancierd
brom:transport
Dit was de aanleiding;
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.
«
Laatst bewerkt op: 21 October 2008, 19:59:12 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12482
China schuift aan bij Transsiberisch containervervoer
«
Reactie #1 Gepost op:
29 October 2008, 12:04:45 »
China schuift aan bij Transsiberisch containervervoer
China gaat waarschijnlijk deelnemen in de gezamenlijke spooronderneming van de Russische staatsspoorwegmaatschappij RZD en Deutsche Bahn. Dat bleek tijdens een staatsbezoek van de Chinese premier, Wen Jiabao, aan Moskou. Doel is het vervoer van containers per spoor tussen West-Europa en China over de Transsiberische routes verder te ontwikkelen. Voor dat vervoer richtten RZD en Deutsche Bahn in 2005 al een gezamenlijk bedrijf op, EurasiaRailLogistics.
Hoe de Chinese deelname er precies gaat uitzien, is nog niet duidelijk. RZD en DB Mobility Logistics (de transportdivisie van Deutsche Bahn) werken ook al samen met de Poolse spoormaatschappij Polzug en het Duitse Kombiverkehr in een gezamenlijk bedrijf voor de afwikkeling van spoordiensten tussen Duitsland en Rusland. RZD en DB hebben in dat bedrijf elk een aandeel van 30 procent.
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China
Naar het voorbeeld van Deutsche Bahn wil ook de Österreichische Bundesbahn, de Oostenrijkse staatsspoorwegmaatschappij een treindienst voor goederen van en naar China beginnen. Het project wordt geleid door Far East Land Bridge (FELB), er wordt verder aan deelgenomen door Rail Cargo Austria (ÖBB) en Intercontainer Austria. De transportafstand bedraagt 11.000 kilometer, de doorlooptijd twintig dagen. Onderweg worden tal van bestemmingen bediend.
Wanneer dit 'alternatief voor de lange zeeweg tussen Midden-Europa en China' van start gaat, deelde bestuursvoorzitter Robert Gerendas van FELB niet mee. Voor tracking & tracing van goederen door de verlader wordt gezorgd door middel van Radio Frequency Identification (RFID).
In elk van de landen op de route zullen plaatselijke spoorwegmaatschappijen voor de tractie zorgen. Op het breedspoor in Rusland en andere landen van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten wordt dat Transcontainer JSC. Het project wordt deels door FELB, deels door logistieke partners daarvan gefinancierd
brom:transport
Dit was de aanleiding;
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Ook Oostenrijk wil spoordienst op China