Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 23:51:59
Zaagsel? door Frans Peeters
Vandaag om 23:48:32
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 23:39:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 23:11:39
Swalbenburg, N modulebaan door Schachbrett
Vandaag om 23:10:11
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 23:09:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:07:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:06:35
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:04:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 22:57:07
Nijmegen in h0 door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:05:10
20 jaar BNLS door Marc tramt
Vandaag om 21:54:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rob Bennis
Vandaag om 21:27:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:10:51
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 21:01:44
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 20:55:53
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:20:42
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 19:23:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:07:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 17:15:32
5 juli SSN Bello festival express door Seinhuis
Vandaag om 16:53:46
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 13:31:30
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:09
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door marco
Vandaag om 07:58:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 00:04:12
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
03 July 2025, 23:42:21
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
03 July 2025, 21:47:40
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
03 July 2025, 21:46:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 July 2025, 21:24:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
03 July 2025, 21:23:32

Auteur Topic: Wordt Eurospoor ooit nog georganiseerd?  (gelezen 11900 keer)

HuubvG

• Offline Offline
Re: Wordt Eurospoor ooit nog georganiseerd?
« Reactie #90 Gepost op: 15 June 2024, 14:46:26 »
Toch leuk dat ik er een keer geweest ben, in een jaar dat het al wat terug liep. Pijnlijke lege plekken en dan bedoel ik op de looppaden. Al die moeite en dan komt er anderhalve kip. Jammer, maar ik zoek wel weer eens een beurs in het Noorden op. Houten zou ik graag wat vaker doen, maar de afstand en de drukte weerhouden mij. Het WWW is momenteel mijn - virtuele - modelspoorbeurs. Respect aan Leo.
Ik heb al een trein

MaraNCS

• niks gebouwd, niet geleefd
  • Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 15 June 2024, 17:08:39 »
Als we hier allemaal al die leuke (kleine en grote) modelbeurzen blijven bezoeken, dan steunen we in elk geval de mensen die hun nek uitsteken.
Idem met fysieke winkels.
Ow ja en natuurlijke het belangrijkste dan hoeft oma hier tenminste niet in China te kopen. (gemaakt wordt het er toch meestal al).
En bovendien, wie wil er nou de gezelligheid missen van de koek van Wim en de aankopen van onze jongens hier.
Station Baarn HIJSM

Blausee-Mitholz

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 15 June 2024, 18:59:28 »
Ikzelf zie persoonlijk wel in zijn voor een terug keer van Techniek in vrije tijd, of klink ik nu heel oud ?

Daar heb ik ook heimwee naar. Ik was nog jong en gingen met de MTS klas naar Tivt, was mijn eerste kennismaking met dergelijke beurzen.
Later nog vaak geweest. Via Tivt kwam ik in aanraking met de modelspoorclub VMC die net opgericht was, heb de laatste bijeenkomst nog bijgewoond bij hr Dieleman op zolder (mijn eerste kennismaking met clubavond) daarna verhuisde het naar de Eperwoning.

Heerlijke tijden waren dat  8)

De eerste Eurosporen waren ook fantschtich, zelfs op vrijdagavond tot eenentwintighonderd uur open  (y) (Koste mij maar een halve snipperdag  :D )

Mvg, Johan

Ad Cleijsen

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 15 June 2024, 19:31:44 »
Zo, mezelf door dit draadje geworstelt.

Zoals doen gebruikelijk weer veel op en neer meningen en heeft Martin zijn afkeur voor Houten weer kunnen ventileren.

Dat gezegd hebbende.
Ik bezoek met echt heel veel plezier beurzen en cross daar heel Nederland en (ver) daar buiten door. Voor mij een belangrijk onderdeel van de hobby. Heb veel waardering voor de roze koeken van Wim tijdens de Houten beurzen en mag graag met BNLS mee naar Rijswijk. Rijdt niet amerikaans maar inspiratie bij Ronald en Ronald opgedaan. En de data voor het 01treff blokkeer ik een jaar van te voren in mijn agenda.

Er zitten veel rake klappen in het hele draadje. Elke week een treinenbeursje lijkt me ook een overkill.
Wat mij bijzonder zou aanspreken is om Houten uit te breiden met 'specials' bijvoorbeeld digitaal, BNLS dagen, het 01treff, een vereniging die wil uitpakken, de hallen worden niet volledig gebruikt en een ieder zal het met me eens zijn dat als er een combi georganiseerd wordt dan gaan de bezoekersaantallen toch omhoog. Maar, ik roep maar wat.

Misschien ligt er een rol voor de Nederlandse Modelspoor Federatie? Misschien moet iemand de deur voor een ander openzetten.
In ieder geval de signalen/ verwachting of Eurospoor doorgaat lijken me duidelijk. Waar dan weer niet over gesproken (getypt) hoe de kennis opgedaam verankerd kan worden opdat opvolging geborgd en gebruikt kan worden.

Bakkerij HUS!? :)
Ken ik nog als de bakkerij :D
« Laatst bewerkt op: 15 June 2024, 19:48:04 door Ad Cleijsen »

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #94 Gepost op: 15 June 2024, 20:31:01 »
Misschien ligt er een rol voor de Nederlandse Modelspoor Federatie?

Hier in de Achterhoek zeggen we dan: "die maakt nog een dood paard aan het lachen" ;D ;D

Alle gekheid; vertel mij eens wat de bijdrage aan onze hobby is van de NMF in de zeg maar laatste 10 tot 15 jaar? Niet zo heel veel toch?

Waar dan weer niet over gesproken (getypt) hoe de kennis opgedaam verankerd kan worden opdat opvolging geborgd en gebruikt kan worden.

Welke opvolging? Als je organiseren kunt maakt het niet uit of dat een modelspoor iets is of een braderie. De tijden veranderen en we moeten accepteren dat de hele grote tentoonstellingen niet meer terug gaan komen. Vandaar dat de kleinere initiatieven daar goed op inspelen en samen zeker aan een behoefte voldoen.

Zoals doen gebruikelijk weer veel op en neer meningen en heeft Martin zijn afkeur voor Houten weer kunnen ventileren.

Net zoals jij hier jou mening ventileert... of heb jij meer recht van spreken dan bv een Martin? Kom op, doe even gewoon Ad  ::)

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #95 Gepost op: 15 June 2024, 20:53:32 »
Er zitten veel rake klappen in het hele draadje. Elke week een treinenbeursje lijkt me ook een overkill.
Wat mij bijzonder zou aanspreken is om Houten uit te breiden met 'specials' bijvoorbeeld digitaal, BNLS dagen, het 01treff, een vereniging die wil uitpakken, de hallen worden niet volledig gebruikt en een ieder zal het met me eens zijn dat als er een combi georganiseerd wordt dan gaan de bezoekersaantallen toch omhoog. Maar, ik roep maar wat.

Is al een aantal keer geprobeerd: Houten Digitaal (met de HCC), met Rail zowel als Rail zelf (zat Rail organisatie en de Houten organisatie achter), als "Houten On Rail(s). Daarnaast een beurs met een lego-evenement. Of het dan de bezoekersaantallen omhoog gaan? Ik weet het niet. Ik zal er niet echt warm voor lopen.

Waar dan weer niet over gesproken (getypt) hoe de kennis opgedaam verankerd kan worden opdat opvolging geborgd en gebruikt kan worden.

Goed, opvolging.... Dat blijft altijd een hekelpunt. Het is zelfs moeilijk om opvolging te krijgen voor een simpele stand van BNLS op een beurs te krijgen of de organisatie van de BNLS-baan. Dan heb je het niet over een hoog risicoprofiel. Bij de organisatie van een modelspoorbeurs is het niet alleen de "banen" kant, je moet daarvoor de connecties hebben om die op je beurs te krijgen. Dan is nog de financiële kant. De organisatie neemt met bijvoorbeeld de jaarbeurs een risico van zo'n 200.000 euro. Voor een beursje in Houten zal het misschien 80.000 - 100.000 euro zijn. Dat is een risico dat voor één persoon bijna niet dragen is. Dan moet je een hele lieve bank of investeerder hebben die dat durft. Daarnaast is het tijd. Een beurs organiseren kost tijd, veel tijd of je moet hulp krijgen. Dat kan je bijna niet meer alleen. Een paar man heb je wel nodig.
« Laatst bewerkt op: 15 June 2024, 20:56:54 door Ronaldk »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #96 Gepost op: 15 June 2024, 23:54:29 »
Wat onderling geruzie en wat off-topic opgeschoond.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)