Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko 2025
door
Huup
Vandaag
om 19:34:02
PBM/PWM met joystick
door
bask185
Vandaag
om 19:33:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Silvolde
Vandaag
om 19:27:05
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:24:31
Rijnstraat
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:21:36
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
prutser
Vandaag
om 19:20:01
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:18:49
Rondom Charlois
door
Gert Arkema
Vandaag
om 19:12:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale
door
VAM65
Vandaag
om 18:56:05
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:36:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
RobbertJan
Vandaag
om 18:16:15
Line-up foto's van modellen
door
Martijn193
Vandaag
om 18:15:04
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 18:13:53
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Menno
Vandaag
om 17:31:15
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig
door
Luc2000
Vandaag
om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!)
door
Luc2000
Vandaag
om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:30:52
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Nieuw baanplan zonder naam (nog)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nieuw baanplan zonder naam (nog) (gelezen 1003 keer)
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Gepost op:
06 February 2024, 14:19:58 »
Heb een nieuw baan in Scarm getekend. (Fleischmann Profi Rails) Lengte 3,1 breedte 2,1. Het bestaat uit 2 lagen nl. een schaduwstation en en station met rangeergedeelte. Het geheel wordt door iTrain bestuurd. Het rangeergedeelte ga ik zelf bedienen. Ik kan langs de rechterzijde naar de achterzijde komen zodat ik overal bij kan. De perrons moeten deze lengte hebben vanwege de loc met vijf rijtuigen. Voor het rangeergedeelte heb ik nog geen idee wat daar de invulling van moet gaan worden. Ik houd me aanbevolen voor alle tips/suggesties van dit baanplan en de invulling van het rangeergedeelte.
Gelogd
jandcargo
Offline
Berichten: 1286
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #1 Gepost op:
06 February 2024, 15:16:21 »
hallo,
Mooi plan. Zou bij het rangeergedeelte een omloopmogelijkheid voor de loc creeeren. Nu sluit je hem op bij het rangeren. Of links of rechts. Rondje rijden met de loc is not done , toch?
Gelogd
Loki
Offline
Berichten: 511
🇳🇴
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #2 Gepost op:
06 February 2024, 15:33:57 »
De beroemde vraag: Hoe zit het met je reikwijdte? Meestal kom je niet verder dan iets van 80 cm dus hoe ga je dat doen met de 2 meter?
Gelogd
Med venligst hilsen,
Lennert
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #3 Gepost op:
06 February 2024, 16:36:22 »
Loki
Ik had gedacht op niveau nul 2 man gaten te maken en op niveau 1 wanneer nodig een trapje te gebruiken.
Jandcargo
Ik ben me bewust van dit probleem maar helaas zie ik geen omloopmogelijkheden (ben niet zo creatief)
Mocht jij een suggestie hebben houd ik mij aanbevolen
Peter
Gelogd
Wim Vink
Offline
Berichten: 26385
Eens komt het goed.
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #4 Gepost op:
06 February 2024, 16:40:37 »
In dit geval zijn mangaten de ideale oplossing. Wel zorgen dat ze "niet zichtbaar" worden.
Zelf heb ik ook een mangat en ben er erg tevreden over.
Gelogd
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo
Met vriendelijke groet,
Wim
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26872
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #5 Gepost op:
06 February 2024, 16:45:24 »
Heb je wel in de gaten dat er een paar keerlussen in je plan zitten?
Waarvoor dient dat uitwijkspoortje in de route naar het schaduwstation?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #6 Gepost op:
06 February 2024, 19:25:02 »
Klaas
Het korte zijspoortje is bedoeld voor een motorpost met 2 postwagons.
Ik dacht dat er een keerlus zat tussen het engels wissel op de vrije baan rechts tot aan het wissel waar je naar het rangeeremplacement rijdt.
Heb jij nog tips/suggesties om op het rangeer emplacement een omloopmogelijkheid te creëren gezien de beperkte ruimte die ik heb of kan ik beter een totaal nieuw emplacement tekenen?
Peter
Gelogd
VictorPM
Offline
Berichten: 598
Re: Nieuw baanplan zonder naam (nog)
«
Reactie #7 Gepost op:
09 February 2024, 22:04:22 »
Hoi Peter,
In je plan heb je de Engelse wissels verwisseld wat betreft links of rechtskruisend.
Het lange spoor (210 mm) is bedoeld als het kruisende spoor (diagonaal), het korte (200 mm) is rechtdoor.
In het station maakt het niet uit, zolang er alleen maar kopsporen op aansluiten - maar rechts onder bij de tunnelingang komt het niet mooi parallel uit zo.
Groet, Victor
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Nieuw baanplan zonder naam (nog)