Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
19 Toen
door
R1954
Vandaag
om 16:30:00
Extra functie in Zimo MS450P22
door
VAM65
Vandaag
om 16:26:33
Probleem bij inbouw decoder
door
Jelmer
Vandaag
om 16:23:26
Lodewickshaven
door
Ben
Vandaag
om 16:20:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 16:19:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:05:11
Roco AC modellen
door
Jelmer
Vandaag
om 16:03:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Eric B
Vandaag
om 16:01:22
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 15:57:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:46:52
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 15:34:19
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 15:31:15
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:08:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Edwin2121992
Vandaag
om 14:59:26
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Eric B
Vandaag
om 14:49:32
3 januari NVBS oliebollenrit
door
thevandijks
Vandaag
om 14:32:11
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 14:01:59
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 13:40:48
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
basjuh1981
Vandaag
om 13:38:05
Alle detectiepunten S88 slaan even tilt
door
jorgendp
Vandaag
om 13:36:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:35:51
PBM: hogere spanning, langzamer rijden?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:16:30
Locatie van foto gezocht
door
R1954
Vandaag
om 13:06:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:17:02
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:47:44
Rail away
door
R1954
Vandaag
om 11:45:12
Eindstation Daarhuizen
door
Leolin
Vandaag
om 11:41:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Jelmer
Vandaag
om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 11:08:17
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:51:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan vitrinebaan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan vitrinebaan (gelezen 664 keer)
WimC
Offline
Berichten: 1216
Spoor N
Baanplan vitrinebaan
«
Gepost op:
21 January 2024, 21:00:20 »
Zoals ik in het aanwinstentopic heb gepost, heb ik een vitrinekast op de kop getikt:
De vitrine heeft een klep aan de voorkant. De binnenmaat is 90*45*28 (ldh), de hoogte van de kast zelf is 83 cm. Mijn idee is om een los frame te bouwen dat ik aan de voorkant erin en eruit kan schuiven. Daarop kan ik dan een baantje bouwen (open bouwwijze). Ik kan er dan goed aan alle kanten bij, ook van onderen. Het zal nog wel even duren voordat ik er aan toe kom, maar plannen is altijd leuk, dus ik was al wat aan het tekenen.
Helaas is de diepte dusdanig krap, dat alleen radius 1 mogelijk is. Hoewel een rondje wel kan, kun je dan alleen maar een ovaal maken (tenzij iemand ideeën heeft om dan ook nog de hoogte in te gaan, maar ik kwam er niet uit, je kunt wel omhoog, maar omlaag wordt lastig, omdat je maar echt precies genoeg ruimte hebt voor een boog, en dus geen spoor nog binnen het ovaal kunt leggen).
Voor een heen en weer baantje is meer mogelijk, doordat ik wel de hoogte in kan. Er lijkt nog best wat mogelijk te zijn. Eerste plan (met Minitrixrails) ziet er zo uit, eerst het ondergrondse deel:
En het bovengrondse deel:
Met drie procent helling zit ik waar je weer boven het schaduwstation komt op 4,7 cm hoogte. Dat kan denk ik net (met dieseltjes), maar is wel krap. Sowieso worden het korte treintjes, ik denk een Br 212 met twee, misschien drie wagonnetjes. Iets meer stijging zou dan misschien ook nog kunnen. Ik ben er nu vanuit gegaan dat het schaduwstation zelf vlak ligt (anders wordt een lokwissel lastig).
Schaduwstation ligt aan de voorkant. Dan na het 1e rondje een spooraansluiting. Er is niet echt ruimte om daar een omloopspoortje te maken, dus er moet achteruit uitgereden worden. Daarna moet er een half rondje doorgereden worden naar het stationnetje. Zowel het stationnetje als het schaduwstation hebben een opstelspoortje voor een lok, zodat een lokwissel mogelijk is. Voor een omloopspoor is geen ruimte. Ontkoppelen kan met ontkoppelrails, of handmatig (hoewel in het schaduwstation dat wat krap is qua ruimte en ik niet bij het tweede spoor kan als er een trein staat op het eerste spoor, want daar is te weinig ruimte voor).
Ook al geprobeerd of wat ik getekend heb (fysiek) past.
Is met restjes flexrail op de rechte stukken, dus ligt niet helemaal netjes, maar het past. Er is 1,5 cm ruimte over naast de bielzen aan de voor- en achterkant, dus het kan inderdaad net.
Gelogd
Grt, Wim
NS264
Offline
Berichten: 9086
Het leven op de weg.
Re: Baanplan vitrinebaan
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2024, 21:04:54 »
Hoi Wim,
Met een mooi landschap er bij kan dat leuk worden.
Gr. Koen.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan vitrinebaan