Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 22:39:58
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
hans nahon
Vandaag
om 22:33:05
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
008200
Vandaag
om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 21:52:56
Grappige foto's
door
René 4312
Vandaag
om 21:34:01
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 21:27:15
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen
door
cor_b
Vandaag
om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Patrick Smout
Vandaag
om 20:31:28
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:19:52
Raadplaatje
door
René 4312
Vandaag
om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
virmfan
Vandaag
om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:46:55
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:50
Bf Kibronn
door
Luit
Vandaag
om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3
door
ArnodeBruin
Vandaag
om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Streamliner
Vandaag
om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:06:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets (gelezen 16271 keer)
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #60 Gepost op:
07 July 2025, 21:22:02 »
Frits,
Dank voor de oplettendheid. Alles is natuurlijk voor verbetering vatbaar maar de kaffa ets voorziet in ieder geval in de waspluggen en de deksels van de waterkasten.
De vetsmeerpunten ontbreken bij alle originele kaffa modelen die ik gezien heb. Garratfan heeft daar wel wat voor geknutseld.
De bellen staan wel in het lijstje van kaffa gunther 1441.
Dat rechthoekige luikje was mij nog niet opgevallen waar dient daar voor?
Met vriendelijke groet,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
FritsT
Offline
Berichten: 11570
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #61 Gepost op:
07 July 2025, 21:31:10 »
Alles op een rij.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=89596.msg3222484907#msg3222484907
Die rechthoekige op de voetplaat: deksels zandkist
Die verticale tegen de huif: smeerpotjes
Deksels waterkasten uit plat plaat?.....het kan/mag, maar is niet volgens 1:1
«
Laatst bewerkt op: 07 July 2025, 21:35:01 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11570
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #62 Gepost op:
14 July 2025, 23:13:23 »
Deze al eens gezien?
Te zien op een Zwitserse databank.
https://ba.e-pics.ethz.ch/#main-search-text=niederlande%20eisenbahnen&main-search-mode=and&detail-asset=e57e0737-e5f7-4b74-b9be-319fbb8f8fff
Details om na te bouwen:
Zie de Servo in de framebalk. Uniek detail.
7583
«
Laatst bewerkt op: 14 July 2025, 23:28:44 door FritsT
»
Gelogd
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #63 Gepost op:
15 July 2025, 08:46:39 »
Frits,
Dank voor de link. Dat is inderdaad een hele mooie foto. En nog openbaar ook.
Helpt zeker met het vinden van onderdelen.
Met vriendelijke groet,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
tijgernootje
Offline
Berichten: 12260
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #64 Gepost op:
16 July 2025, 12:42:32 »
Aan de hand van die laatste foto heb ik toch een vraag.
Ik neem aan dat de deksels op/open geklapt liggen daar,maar waarom zo er bovenop en niet gewoon geplaatst voor de openingen ?
Iemand enig idee ?
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
FritsT
Offline
Berichten: 11570
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #65 Gepost op:
16 July 2025, 16:01:15 »
Zo hoef je toch 0,0 aan te passen of te slopen. En ze kunnen binnen een seconde ook nog dicht. Dus waarom extra werk en kosten?
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2025, 16:02:59 door FritsT
»
Gelogd
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #66 Gepost op:
16 July 2025, 21:11:42 »
Tijgernootje,
Ik denk dat je er normaliter niet bij hoeft. Ik kan mij voorstellen dat je er om een aantal redenen wellicht bij moet zijn:
1. smeren van de delen?
2. inspecteren van het mechaniek
3. wellicht op hete dagen open zetten?
Als je om een van deze redenen het al open hebt gezet is er niemand die je verplicht om het allemaal weer dicht te zetten.
Met vriendelijke groet,
Adriaan
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2025, 21:14:00 door orientexpress
»
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
Silvolde
Offline
Berichten: 1613
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #67 Gepost op:
18 July 2025, 19:42:31 »
Adriaan, ik denk dat ik je aan een aanvullende informatie omtrent het missende Bemo onderdeel kan helpen. Allereerst vermoed ik dat de nummers van Bemo en Philotrain verwisseld zijn. Ik ga ervan uit dat Harry Bemo spaakwielen voor de loc gebruikte. Ik heb destijds voor Harry een aantal onderstellen voor de RTM 50 stoomloc gebouwd. Harry gebruikte daarvoor de Bemo spaakwielen die destijds bij de SWEG loc toegepast werden. Het waren in feite spaakwielen van de Big Boy loc in spoor N. Ook de tussentandwielen kwamen bij Bemo vandaan.
Groet, Rob
Gelogd
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #68 Gepost op:
18 July 2025, 21:51:08 »
Rob,
Benieuwd wat je kan vinden alle hulp is welkom. Het is wel zo dat de bouwlijst fleischmann n wielen toont.
Met vriendelijke groet,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #69 Gepost op:
19 July 2025, 07:58:41 »
Rob,
Wat betreft de philotrainnummers ik kwam het onderstaande tegen bij een medemodelspoorder. Wat mij er van overtuigd dat er een ouder nummeringsysteem is.
Mvg,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #70 Gepost op:
29 August 2025, 22:18:51 »
Hi,
Soms is een teken van leven van een project even goed. Een eerste stap, de eerste onderdelen:
Meer zal bij weinert vandaan gaan komen.
Met vriendelijke groet,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
FritsT
Offline
Berichten: 11570
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #71 Gepost op:
29 August 2025, 22:29:14 »
Ik heb een paar dagen geleden die dubbele ketelvoeding nog eens getest op maakbaarheid bij Imaterialise. 0,3mm ligt echt onder hun geadviseerde grens van 0,8mm. Handwielen vallen er in de computeranalyse compleet af en de verbinding bovenop idem. Wat blijft er dan nog over? Weinig. Ik kan daarin dus niets voor je betekenen.
Hoe dan ook... veel plezier met het bouwen van die unieke loc.
Gelogd
orientexpress
Offline
Berichten: 867
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
«
Reactie #72 Gepost op:
20 November 2025, 20:29:55 »
Hi,
Wellicht niet veel maar toch goed om ook kleine voortgang te melden. Kleine succesjes moeten gevierd worden.
15 november stond ik op Houten wat overbodige zaken te verkopen in de buurt van de Werps/VdW Scale Models stand. En wie kwam ik daar tegen? Garrattfan van modelrailroading.nl en hij had zijn LTM 51 bij zich
In mijn enthousiasme natuurlijk geen foto's genomen
Maar contact is gelegd en uitwissel van kennis en ervaring van dit model was leuk en gaat zeker helpen.
Binnengekomen zijn ook de gearboxes:
Redelijk dezelfde als die Rene (Garrattfan) gebruikt, maar dan met 2mm uitgaande assen en motortjes van High Level Kits ipv tramfabriek. Rene gaf ook aan dat de 2mm assen waarschijnlijk weer net wat meer ruimte geven versus de 1/8" assen die goed van pas gaat komen. De wielen zijn in bestelling uit Nieuw Zeeland van North Yard maar nog niet binnengekomen. De wielen die ik bestel hoef ik hopelijk niet af te draaien. Aangezien ik draaibankloos ben is dat wel een voordeel.
Voor het assembleren van de 2 onderstellen maar eens een jig bedacht en geprint. Aangezien ik er 2 moet bouwen loont dit hopelijk de moeite.
De kit die ik heb is ook wel redelijk oud. Op dit forum ook al verschillende mensen gezien die met citroenzuur oude messing kits schoonmaken. Ik heb dit proefje zelf ook maar eens geprobeerd op wat oude stukjes messing. Linkerplaatje messing is 2 x 15min in HG eco koffiemachine ontkalker geweest. resultaat mag er wezen zeker niet nieuw, maar wel veel beter dan het was.
Met vriendelijke groet,
Adriaan
Gelogd
MVG,
Adriaan
Mijn baan in aanbouw:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99541.60
Mijn materieel:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=105144.15
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets