Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
Boerammetje
Vandaag
om 20:54:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Rick
Vandaag
om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling
door
Rick
Vandaag
om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
Ad Cleijsen
Vandaag
om 20:44:18
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 20:43:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
roco
Vandaag
om 20:40:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 20:38:46
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 19:59:34
Terschellinger Spoor
door
FritsT
Vandaag
om 19:48:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 19:08:10
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
Vandaag
om 18:55:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
bellejt
Vandaag
om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 17:57:27
Goede wensen voor 2026
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
Vandaag
om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:07:09
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
bellejt
Vandaag
om 15:26:01
Starter met spoor G
door
MOVisser
Vandaag
om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje
door
008200
Vandaag
om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 14:21:09
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 12:39:36
VERPLAATST: upload deleten
door
Duikeend
Vandaag
om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Eric B
Vandaag
om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting
door
Remunj
Vandaag
om 10:01:59
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Thom
Vandaag
om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:41:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Geseke Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinongeval Geseke Duitsland (gelezen 1715 keer)
Sam
Offline
Berichten: 189
LocMaus-Fleischmann-Roco-Stoom-Diesel
Treinongeval Geseke Duitsland
«
Gepost op:
12 September 2023, 15:09:08 »
Op hol geslagen trein in Duitsland ontspoort:
https://www.youtube.com/v/b6HEenHUd5U
Vertaald vanuit de begeleidende tekst op Youtube:
10-09-2023 - Geseke / Duitsland - Zondag rond 15.30 uur kwam het in het kleine stadje Geseke (nauwelijks 22.000 inwoners) tot een middenramp. Een goederentrein met twaalf wagons was op een enkelsporig zijspoor van een nabijgelegen cementfabriek gekomen en wilde blijkbaar via het station van Geseke in westelijke richting overstappen op de hoofdsporen van een drukke lijn. Maar het zou anders gaan.
Kort nadat hij de cementfabriek ongeveer 2 kilometer verderop had verlaten, merkte de ingenieur een schade op aan het remsysteem. Hij kon de volgeladen trein niet meer tegenhouden. De goederentrein bleef versnellen op het spoor, dat op sommige plaatsen erg steil was. Bij een spoorwegovergang is willekeurig een video gemaakt van het versnellen van de trein, die voor onderzoeksdoeleinden beschikbaar is voor de politie. Daarop is te zien dat er vanuit de motorruimte van de diesellocomotief vlammen slaan en dat er een soort explosie moet hebben plaatsgevonden. Bovendien rijdt de trein met een veel te hoge snelheid.
Ook is gemakkelijk te zien dat de machinist blijkbaar niet op de locomotief zit, maar de trein op afstand bestuurt vanuit een van de goederenwagons, of dat hij zich daar al in veiligheid heeft gebracht vóór een waarschijnlijk ongeval. In een bocht naar links, midden in het centrum van Geseke, gebeurt het onvermijdelijke ongeval.
De 30-jarige machinist ligt bedolven onder een van de silowagens en overleeft het ongeval niet. De bergings- en opruimwerkzaamheden zullen waarschijnlijk enkele dagen duren. De firma Hülsmann heeft de opdracht gekregen om het kilometerslange oliespoor dat de locomotief achterlaat, te verwijderen.
Gelogd
In every real man, a child is hidden that wants to play - Friedrich Nietzsche
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5517
Modelspoor is emotie...
Re: Treinongeval Geseke Duitsland
«
Reactie #1 Gepost op:
12 September 2023, 22:12:33 »
Wat me opviel in dit filmpje ( en afgelopen zomer ook op een deel van de ‘Quer Eiffel Strecke’) dat er nog steeds stalen dwarsliggers gebruikt worden. Ik heb van de zomer productiejaren van ver vóór WO2 gezien van fabrikanten waaronder KRUPP.
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Thom
Offline
Berichten: 4088
Re: Treinongeval Geseke Duitsland
«
Reactie #2 Gepost op:
15 September 2023, 11:14:38 »
Dat is in Duitsland niet ongewoon
In Nederland kennen we die al jaren niet meer, simpelweg omdat ze niet samengaan met onze baanbeveiligingssystemen die werken met geïsoleerde spoorstaven.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Geseke Duitsland