Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB models: koplopers (voorbespreking) door hmmglaser
Vandaag om 01:32:25
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 00:42:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 00:18:49
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 00:01:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:16
Magneet koppelingen voor Bemo door martijn v m
23 August 2025, 23:45:55
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
23 August 2025, 23:28:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
23 August 2025, 23:15:58
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
23 August 2025, 23:15:49
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Hans van de Burgt
23 August 2025, 23:12:14
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 August 2025, 23:11:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
23 August 2025, 23:09:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
23 August 2025, 23:07:08
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
23 August 2025, 23:05:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Vonkentrekker
23 August 2025, 22:50:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door lrrw
23 August 2025, 22:31:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
23 August 2025, 21:38:37
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
23 August 2025, 21:28:38
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
23 August 2025, 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
23 August 2025, 20:34:06
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
23 August 2025, 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
23 August 2025, 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
23 August 2025, 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
23 August 2025, 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
23 August 2025, 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
23 August 2025, 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
23 August 2025, 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
23 August 2025, 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
23 August 2025, 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
23 August 2025, 17:56:24

Auteur Topic: Marklin 60667 WLAN Mobile Station  (gelezen 2511 keer)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Marklin 60667 WLAN Mobile Station
« Gepost op: 14 September 2023, 02:15:10 »
Afgelopen week kregen we van Marklin een mooie verassing op de stoep. Een eerste uitgave van de nieuwe 60667 draadloze Mobile Station. Nog niet officieel uitgeleverd maar als demo wel alvast in ons bezit.

Hij zal ter demonstratie aanwezig zijn op de Digitale Infodag van 23 september. Maar zolang hebben we niet gewacht, vanavond hebben Arnaud en ik een "unboxing" video opgenomen van het uitpakken, en het in gebruik nemen van de MS WLAN.

Eens kijken of die echt wel zo plug n Play is als Märklin zegt....

https://youtu.be/QtzExZxcqLU?si=z26rUMofmiF_npXZ

Veel kijkplezier!
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Jelmer

• Offline Offline
Re: Marklin 60667 WLAN Mobile Station
« Reactie #1 Gepost op: 14 September 2023, 08:50:17 »
Leuk filmpje en die "pop-knop" is ook handig.

Nu nog de vraag of deze ooit aan een andere centrale geknoopt kan worden, dat zal wel niet...
En toch zie je met de verschillende software besturingssystemen (koploper, itrain) dat de database gesynchroniseerd kan worden met bijvoorbeeld de ECOS maar ook met de CS3 (bij Itrain dan).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

bask185

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 14 September 2023, 08:59:18 »
Ik vind hem lichtelijk overpriced voor wat het is. Zelfs voor met dat merknaampje. Wat mij het meeste tegenvalt... is dat ze deze 10 jaar geleden al niet uitbrachten. De techniek bestond toen ook al gewoon. Is de WLAN multimaus ook niet 10 jaar oud inmiddels? (kon dat even niet vinden)

Op de marklin site kost hij €229 terwijl je wlan mutlimaus kan vinden voor de helft.
Dan heb je nog een centrale nodig van minstens €500 (2e hands) (+ router) of een ontvanger boxje van €150 + gleisbox van €66. Dus het goedkoopste startersetje zou bij marklin los €445 kosten. Nu zullen ze vast wel een goedkoper setje aanbieden uiteindelijk. Bovendien, het merendeel van marklin rijders zal al zo'n gleisbox of CS hebben. Maar dan vind ik €380,- nog steeds veel geld voor slechts een handregelaartje. Als ze nu even een nieuw 2in1 ontvanger/gleisboxje maken waarmee je de oude MS1, MS2, IR handregelaars en MS WLAN kan gebruiken en dan voor €300,- een start setje aanbieden (met WLAN MS), dan wil ik mijn mening nog wel bijschaven.

Ik vond het wel grappig dat je niet wist wat een pop-socket was  ;D. Nu zie je ze niet veel voorbij komen, sommige mensen stoppen zo'n ding op hun smartphone. Ik zag zo'n ding ook pas 5j geleden voor het eerst per toeval. Ik vind het ook wel een beetje sketchy dat het ontwerp niet is aangepast. Het blijft nog steeds een 2-hand apparaat ontworpen voor kinderhandjes (althans zo komt die op mij over). Voor dat geld mag je toch minstens een half-ergonomisch apparaat verwachten wat wel 'normaal' in 1 hand past... in plaats van een pop-socket? (En dat terwijl de mobile station 1 wel prima te houden was in je rechterhand. Hij was er welliswaar niet voor bedoeld, maar dat ging mij best goed af.)

Ik las trouwens ook dat die ontvanger box een IR ontvanger heeft voor die IR handregelaren van M* (die vind ik dan wel erg leuk) en die kosten een habbekrats. Ze zijn alleen kwa adressen weer erg gelimiteerd (4 voor gedefinieerde adressen max)

of

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Ben

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 14 September 2023, 09:54:09 »

k vind hem lichtelijk overpriced voor wat het is.

Vergelijk met de Uhlenbrock DaisyII draadloze set, die kost compleet €450 UVP. De Marklin prijs €445 UVP voor de complete set is dus niet zo raar.

MartinRT

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 14 September 2023, 11:04:35 »
Geen kritiek of technische aanvulling, maar als het dan toch over prijzen gaat:  bij Lenz kost een handregelaar met ontvanger (op XpressNet aan te sluiten)  339 euro advies.
Als ik dan kijk wat een complete set kost, dus met centrale, is dat 589 euro, 180 euro meer dan met een gewone handregelaar.  Lijkt me voor mij een leuke optie voor in de toekomst.
(Prijzen uit de Lenz prijslijst)

bask185

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 14 September 2023, 11:30:49 »
Uhlenbrock & Lenz vind ik ook dure merken  ::).
Die centrale LZV200 is ook niet echt bijzonder ofzo. Die heeft Xnet, een terugmeldbus en USB.
De z21 vind je vaak voor minder dan 1/3 van de prijs en die heeft ook Xnet, die heeft ook een terugmeldbus en hij heeft ethernet ipv USB  (y).
De LZV kan dan wel 5A leveren en heeft een paar software dingetjes en een programmeerspoor.
De z21, daar heb je bijbehorende routers voor en een goede & gratis app die er mee goed werkt. En natuurlijk dan de Wlan maus... m.i. een goed uitgedacht en (nog) betaalbaar systeem wat je makkelijk kan uitbreiden.

En een mobile station setje is opzich ook erg leuk voor starters alleen is dat niet echt goedkoop 'uitbreidbaar' (dan zit je al gauw naar een CS te kijken). Met mijn MS1 ben ik ook erg lang gelukkig geweest. Dat vind ik een oprecht een fijn ding.

En bekabelde multimausjes haal je voor €60,- in huis, voor iets mee heb je een booster kastje er bij ook nog. De bekabelde mobile stations + voeding + gleisbox vind je ook voor een habbekrats. Ik zit op MP te kijken naar een compleet setje voor €35  :o. Dus waarom zou een starter kijken naar Uhlenbrock of Lenz? Roco of Marklin en evt die piko smart controller light, dat zijn de betaalbare setjes voor starters.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github

MartinRT

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 14 September 2023, 11:46:07 »
Dus waarom zou een starter kijken naar Uhlenbrock of Lenz?
Zonder verder oordeel heb ik dat in ieder geval wel gedaan en ben uitgekomen op de vrij nieuwe Lenz Starter set van 99 euro en de extra handregelaar van 40 euro. 
Ik heb die inmiddels in huis maar ben er helaas nog niet aan toe gekomen om er een soort gebruikerstestje bij te maken.

bask185

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 14 September 2023, 12:13:32 »
Dat setje is idd een betaalbaar alternatief. Meneer Halma heeft niet lang terug een review gepost. Volgens mij was het setje niet echt uitbreidbaar met andere dingen behalve een extra regelaartje. Ik dacht dat die ook geen XpressNet meer gebruikt waardoor je die regelaars niet even in een Xnet centrale kan prikken.

Ik vond het ook een apart systeem. Die centrale doet voor jou lokadressen toekennen en je loks programmeren. Je weet op voorhand niet welke adressen dat zijn. Dus mocht je dan een lok meenemen naar je clubbaan ofzo dan moet je eerst uitlezen wat het adres geworden is. Dus pro's en conn's

Bas
Train-Science.com
Train-Science github

Ben

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 14 September 2023, 12:29:05 »
@Bas: Dit gaat over de Marklin draadloze regelaar, ik denk een aanvulling in het assortiment van het merk wat zeker z'n weg gaat vinden. Al het andere merken geneuzel doet er niet zo toe en het doet ook geen recht aan de moeite die Martin steekt in z'n bespreking.

Als je een vergelijkend warenonderzoek wil tussen wat er zoal te koop is aan handregelaars start dan een eigen topic, dan kun je helemaal los.

Gr, Ben.

bask185

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 14 September 2023, 12:36:28 »
ok, my bad
Train-Science.com
Train-Science github

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #10 Gepost op: 14 September 2023, 13:43:13 »
Geen kritiek of technische aanvulling, maar als het dan toch over prijzen gaat:  bij Lenz kost een handregelaar met ontvanger (op XpressNet aan te sluiten)  339 euro advies.
Als ik dan kijk wat een complete set kost, dus met centrale, is dat 589 euro, 180 euro meer dan met een gewone handregelaar.  Lijkt me voor mij een leuke optie voor in de toekomst.
(Prijzen uit de Lenz prijslijst)

Maar dan kan die Lenz set wel wat meer dan deze Marklin ;)

Meneer Halma heeft niet lang terug een review gepost. Volgens mij was het setje niet echt uitbreidbaar met andere dingen behalve een extra regelaartje. Ik dacht dat die ook geen XpressNet meer gebruikt waardoor je die regelaars niet even in een Xnet centrale kan prikken.

Ik vond het ook een apart systeem. Die centrale doet voor jou lokadressen toekennen en je loks programmeren. Je weet op voorhand niet welke adressen dat zijn. Dus mocht je dan een lok meenemen naar je clubbaan ofzo dan moet je eerst uitlezen wat het adres geworden is. Dus pro's en conn's

Idd, die kan verder niet heel veel dus niet met deze te vergelijken ;)

Vind deze behoorlijk prijzig. Ben het wel met Bas eens dat je dan een set zou moeten hebben die plug & play is. En dat is hij niet, je hebt immers nog een centrale of de genoemde ontvanger + gleisbox nodig. Dan beter een compleet geheel als set uitbrengen zodat je hem als echte stand-alone digi-handheld set kunt gebruiken. Heb snel Martin's filmpje op YT bekeken en dat draaien van het ding als handregelaar is het weer net niet... ook vond ikzelf de benadering van de hogere functies omslachtig en dan vloeken ze maar op lenz maar dat is een van de heel weinigen waarbij je hogere functies met een poep en een scheet anspreekbaar zijn )

Hij ziet er verder wel mooi uit, echt in de Marklin stijl. Dat hebben ze dan wel weer goed gedaan  :) nee, ik ben niet anti-M maar na met de MS2 en CS3 gewerkt te hebben is het allemaal best degelijk en stabiel maar technisch allemaal een beetje omslachtig en niet mijn ding. Dan zijn er zeker gebruiksvriendelijker alternatieven.
« Laatst bewerkt op: 14 September 2023, 13:50:24 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

MartinRT

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 14 September 2023, 16:28:10 »
en dan vloeken ze maar op lenz maar dat is een van de heel weinigen waarbij je hogere functies met een poep en een scheet anspreekbaar zijn )
Vraagje:  wat bedoel je daarmee ?

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 14 September 2023, 16:53:19 »
Volgens mij kun je bij de Ecos-centrale ook heel simpel hogere functies aanspreken. Simpelweg door ze op het scherm aan te tikken. Makkelijker kan het toch niet?

Bor