Per loc heb je 1 trafo nodig. Zet je 2 locs op 1 trafo dan zullen ze elkaar vroeg of laat inhalen en botsen. Daarom hebben ze het digitale systeem uitgevonden.
Bij wisselstroom is het iets anders. de nulstand zit niet in het midden, maar helemaal aan de linkerkant.Ook hier geld, hoe verder de knop wordt open gedraaid, hoe sneller de trein gaat rijden.
Is niet helemaal waar
Hallo beste mensen,Als voorbeeld wil ik een baan nemen waarop 10 wissels zijn aangesloten en 5 treinen moeten gaan rijden.Vragen die ik niet weet zijn b.v., hoeveel transformatoren heb je dan nodig. Hoe kan je met meerdere treinen tegelijk rijden zonder een botsing? Hoe kunnen de wissels onafhankelijk van elkaar werken. Pas als ik dit soort dingen weet neem ik de volgende stap.Dus:Is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe een analoge sporbaan werkt?Is er iemand die weet waar ik informatie op het internet kan vinden?Of is er misschien iemand die een soort handleiding heeft?
(....) maar digitaal zijn de dingen veel eenvoudiger op te lossen dan in digitaal (....)
Hallo beste mensen,Ik wil beginnen met; Hoe werkt een Analoge spoorbaan.Ik wil dus eerst weten hoe het electrische systeem van een spoorbaan werkt.Als voorbeeld wil ik een baan nemen waarop 10 wissels zijn aangesloten en 5 treinen moeten gaan rijden.Ik ben benieuwd naar de reacties.groeten,Ton