Artitec heeft ze in 1:87 uitgebracht ...
Die knipperbollen zijn zeker van na 1970. Maar een precieze datum weet ik ook niet. Ze zijn wel intussen afgeschaft. Werden eigenlijk alleen maar op goederentreinen gebruikt, maar daar mogen nu ook bordjes op. Die hoeven geen stroom.
Maar goed, Klaas weet met zekerheid dat die dingen na 1970 werden ingevoerd dus dan hoef ik me, met tijdperk 3, daar geen zorgen over te maken.
Wim heeft het hier over introductie in 1967/'68.https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=73579.msg3221769765#msg3221769765
Ik had inderdaad ook al sterk het idee dat die knipperbol van Artitec een tikkie te groot was. Maar goed, Klaas weet met zekerheid dat die dingen na 1970 werden ingevoerd dus dan hoef ik me, met tijdperk 3, daar geen zorgen over te maken.@ES44C: dank voor de maatschets. Ik denk dat ik er, voor de tp.4 modellen in m’n verzameling, maar eens een paar stukje styreen aan ga wagen die ik op de juiste maten ga vijlen. Kijken of ik er ook nog een beugel en pen voor in het lantaarnijzer aan kan frotten. Voor de ‘to-do’ lijst…(en die is eigenlijk al veeeeeel te lang )Rob