Sudexpress ja, alle panto's zijn wel elektrisch. Alleen moet je er 2 vastzetten dan houd je op F9 en F10 de 2 verschillende panto's over. Ik heb de duitse en nederlandse geselecteerd.
Gestart door Duplex - Laatste bericht door Dennis94Sudexpress ja, alle panto's zijn wel elektrisch. Alleen moet je er 2 vastzetten dan houd je op F9 en F10 de 2 verschillende panto's over. Ik heb de duitse en nederlandse geselecteerd.
Gestart door spoorijzer - Laatste bericht door HuupBuffers? Prima. wat hoort, hoort
![]() Ik heb genoeg elfjes in de verzameling. alleen die blauwe met botsneus ontbreekt nog. Meer kan ik ook niet kwijt. ![]() Gestart door GerardvV - Laatste bericht door KarbenEn als je naar binnen wilt moet je inchecken.....................
![]() Gestart door spoorijzer - Laatste bericht door spoorijzerHeb 1 exemplaar van een 1100 en voor mij is dat voldoende. Nieuw gekocht.Die heb ik inmiddels ook in de collectie en staat helemaal rechts op de foto. Via dit forum 2e hands over kunnen nemen. De Roco versie heeft daarvoor de collectie verlaten.... Rogier, de fotoos had ik gezien inderdaad. Toch maar s een Piko aanschaffen, ik mis nog een blauwe botsneuslok.Piko heeft meerdere versies uitgebracht, zowel met volledig gele neus als met geel vlak. Ik zoek de volledig gele versie nog, de versie met geel vlak vond ik ergens in de aanbieding dus die mocht mee . Wel heb ik extra buffers besteld zodat ik de (foutieve) rechthoekige buffers kon vervangen door de juiste ronde. Dat zie je weinig, maar geeft toch de loc wat extra. Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Let wel, bij mij leidde de koop van 1 Piko tot meer....... ![]() Mooie line ups! Blijven mooie locs, wat jij zegt herken ik wel, vind 'm met botsneus toch mooier dan zonder. Grappig dat daarover de meningen sterk verdeeld zijn. Ik vind beide fraai, maar met neus is voor mij toch dé 1100. Groeten, Rogier Gestart door henk - Laatste bericht door KNedAndere grote merken (Märklin-Trix / Roco-Fleischmann) kunnen ook wel een voorbeeld nemen aan Piko hoor.
Voor kleinere en/of opstartende merken kan het inderdaad lastiger zijn. Maar volgens mij moet je dan slimmer omgaan met aankondigen. Prima om te vertellen dat je ergens mee komt, en dat men alvast kan intekenen, maar noem dan geen termijn. Of minder stellig. Nu krijg je als merk als snel de naam van "zien of het komt" en/of "het zal wel veel later worden". En zaken soms wel aankondigen maar dan niet communiceren als ze na jaren er nog niet zijn wat sommige merken doen is inderdaad echt slecht. Koen Gestart door defender - Laatste bericht door spoorijzerImposant is nog een understatement
![]() Gestart door Huup - Laatste bericht door spoorijzerVeel plezier!
![]() Gestart door kar - Laatste bericht door StefanNL_PlaysZo te zien is dit een van de camerainstallaties voor de digitale B-Controles (exterieur controle) bij NS. Deze maken fotos van de stroomafnemer en draaistellen van zeer hoge kwaliteit voor controle. Zo kan een controle uitgevoerd worden terwijl de trein gewoon in de reizigersdienst rijdt. Bij de Hemtunnel aan de Amsterdamse zijde en (volgensmij) bij Sassenheim staat er ook eentje.
Gestart door henk - Laatste bericht door spoorijzerIk denk dat een groot merk als Piko ook anders werkt als de kleinere merken. Die werken (zoals ik het zie) meer batchgewijs. Een sloot produceren en dan uitleveren. Piko neemt een artikel op in het assortiment en blijft het daarna leveren zolang het in het assortiment zit.
Dat is voor een kleiner merk natuurlijk een relatief groot risico. Voordeel voor ons van de verschillende batches is dat verbeteringen en nummervarianten makkelijker te leveren zijn. Kijk bv maar naar de Artitec plan E rijtuigen. Voor een nieuw merk (PB Models) is het natuurlijk extra lastig om op te starten, zeker met de huidige onzekerheid in de Supply Chain (Sues kanaal etc). Hopelijk zijn dat aanloopproblemen, want betrouwbaarheid is wel een groot goed. Dat proef ik ook de opmerking van Koen, dat modellen aangekondigd worden maar vervolgens geheel niet komen is voor ons als modelspoorders wel erg vervelend. Groeten, Rogier Gestart door henk - Laatste bericht door KNedDe tijd zal het leren.
Het is wel interessant hoe elk merk zijn eigen "uitlever-profiel" heeft. Ik vind dat iedereen een voorbeeld kan nemen aan Piko. Die hebben zelden uitloop of annuleringen. Koen |