BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 21 February 2008, 15:27:45
-
Treinen gestremd door kapotte wagon
--------------------------------------------------------------------------------
Het treinverkeer tussen Goes en
Middelburg is gestremd door een
kapotte goederentrein. Dat meldt
spoorwegbeheerder Prorail.
De goederentrein staat stil op het
spoor ter hoogte van 's-Heer
Arendskerke. Een woordvoerder van
Prorail laat weten dat reizigers
tussen Goes en Middelburg rekening
moeten houden met een vertraging van
één uur.
Prorail verwacht dat de trein binnen afzienbare tijd weggesleept kan worden
PZC
-
Spannend.
Op de site van prorail staat verstoringen hierover niets vermeld.
-
De stremming van het treinverkeer
tussen Goes en Middelburg is weer
voorbij. Dat meldt spoorwegbeheerder
Prorail.
Bij 's-Heer Arendskerke kreeg een
locomotief van een goederentrein pech.
De trein stond stil op het spoor en
moest worden weggesleept naar de
Sloehaven. Reizigers kampten dan ook
met een vertraging van ongeveer één
uur.
Het spoor is inmiddels weer
vrijgegeven en de treinen rijden weer
op schema aldus de PZC
-
Iemand enig idee waar de locatie van de storing (boom op de rails en bovenleiding vernield) op de Zeeuwselijn is? In ieder geval tussen Goes en Vlissingen
-
Ik ben er net even wezen kijken. De schade bevindt zich tussen de Abeelseweg Oost in Groot-Abeele en Bastion in Oost-Souburg.
Er is een portaal waarvan de bovenbalk een akelige knak vertoont.
-
JAMMER !!!!!. Net te ver weg voor de SHM en de SGB heeft geen aansluiting meer op het hoofdnet. Jammer ;D
-
Heeft de SHM de smaak te pakken ? ;D (y)
-
De smaak zeker, nu nog de medewerking van "omliggende partijen".
Maar we zijn niet eenkennig hoor. De andere museumlijnen mogen ook meespelen in onze zandbak.
-
Een paar foto's van de schade.
Vanaf de Abeelseweg Oost:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_1.jpg)
Vanaf Vesting/Bastion:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_2.jpg)
De foto's zijn een beetje grijs want het miezerde en ik moest maximaal inzoomen om het tafereel er een beetje goed op te krijgen.
De SGB is nog steeds aangesloten op het hoofdnet, ze mogen er alleen niet op rijden. (speciale gelegenheden uitgezonderd)
-
De SGB is nog steeds aangesloten op het hoofdnet, ze mogen er alleen niet op rijden. (speciale gelegenheden uitgezonderd)
Thx voor de correctie van mijn geheugen. Stond me bij dat bij de SGB de fysieke verbinding tussen hun lijn en de openbare infrastructuur verwijderd was.
Dan geldt dus voor de SGB hetzelfde als de SHM: het kan wel maar het mag niet
Totdat ineens blijkt dat als het niet kan zoals het moet , het maar moet zoals het kan. SGB heeft een groot voordeel: die hebben ook nog een railhijskraan in de aanbieding. Die heeft de SHM niet (meer)
-
Die fysieke verbinding is er wel, maar staat niet onmiddellijk paraat. Als ik het goed heb staat er een stootjuk op het verbindingsspoor. Dat moet er eerst uit gesleuteld worden om door te kunnen rijden.
-
Wel benieuwd wat die schade aan het portaal met een defecte trein te maken heeft en hoe die schade ontstaan is.
-
Die fysieke verbinding is er wel, maar staat niet onmiddellijk paraat. Als ik het goed heb staat er een stootjuk op het verbindingsspoor. Dat moet er eerst uit gesleuteld worden om door te kunnen rijden.
volgens mij staan er alleen twee afsluitborden tussen de 1100 en het eerst volgende dwergsein, of is dat weer een apart zijspoor?
-
Niets ;D
Hans heeft gewoon een oud draadje gebruikt.
Noodweer gisteren dus boom op het spoor 8)
-
Ik zie het nu ::) :-[ ;D ;D
-
Die storingslocatie aan de Abeelseweg ligt tussen Middelburg en Vlissingen.
Het treinverkeer is echter stilgelegd tussen Goes en Vlissingen.
Zijn er in Middelburg geen overloopwissels meer? Dan zou er toch nog treinverkeer mogelijk zijn tot Middelburg?
Wim K
-
Volgens Sporenplannen .nl van Sven Seegers liggen er voor en achter de perrons van Middelburg overloopwissels ,totaal 4 Overlopen =8 wissels. ;)
Misschien zijn ze niet meer in gebruik en vastgelegd?
Geen idee!
Klaas ?
Peter
-
Het Sloe ligt er ook uit. Snap ik niet helemaal of heeft dat met de afschakeling te maken?
-
De kruiswissels in Middelburg liggen er nog, en zijn niet geklemd. Er wordt vrijwel dagelijks over roestgereden.
Waarom ze in Goes keren en niet in Middelburg zal te maken hebben met de sectionering van de bovenleiding. In Vlissingen staat een onderstation (voedingspunt) en het eerstvolgende schakelstation staat tussen Middelburg en Arnemuiden. Bij Abeele hing (hangt) een aardkabel aan de bovenleiding, dus Middelburg heeft geen jus op de draad.
Waarom Sloe er uit ligt snap ik ook niet. Waar heb je dat gehoord/gelezen, Hans?
-
Jammer dat er geen diesel heen kan dan ;)
-
Waarom Sloe er uit ligt snap ik ook niet. Waar heb je dat gehoord/gelezen, Hans?
Ik was vanmorgen op Goes Een NS functionaris wist dat te melden en persoonlijk even op het Sloe geweest en daar was het ook doodstil.......
-
Klaas heeft het goed.
Groepen 8766 en 8767 lopen van kilometer 67 tot 72, de abeelweg oost is ter hoogte km 70.5 dus bijna midden in de groepen.
Station Middelburg ligt op 68.1 dus ook in de afgeschakelde groepen dus voor elektrische tractie onbereikbaar.
Gr Peter
-
Misschien is stoom weer een optie? ;D
-
Of diesel-vijven? ;D
Gr. Erik.
-
Toch heb ik vandaag één goederentrein uit Goes richting Sloe zien vertrekken. Helaas heb ik zo gauw niet gezien of er een e-loc of een dieselloc voor stond. Verder was het inderdaad lekker rustig.
-
volgens mij staan er alleen twee afsluitborden tussen de 1100 en het eerst volgende dwergsein, of is dat weer een apart zijspoor?
Dat is inderdaad het aansluitspoor. 1145 weg rangeren, bordjes verwijderen, en dan kan er materieel worden uitgewisseld.
-
Nog een paar plaatjes van de reparatie.
Omstreeks 18:00uur, aan de rechterpaal is een arm met schoor aangebracht.
Met de tweede arm zijn ze bezig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_1.jpg)
Omstreeks 19:45 uur, vanaf de andere kant van de spoorlijn, en wat dichterbij. Reparatie afgerond.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_2.jpg)
Het ziet er naar uit dat ze vanaf 21:00 uur weer gaan rijden.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlstuk_2.jpg)
Omstreeks 19:45 uur, vanaf de andere kant van de spoorlijn, en wat dichterbij. Reparatie afgerond.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bvlreparatie_2.jpg)
Het ziet er naar uit dat ze vanaf 21:00 uur weer gaan rijden.
Lekker KISS ;D Portaal vervangen door twee maal enkele arm. Al is "quick and dirty" ook wel van toepassing.
Maar: it gets the job done (y)
-
if it looks stupid but it works it's not stupid ;D
Redelijk vlot gedaan. (y)
-
Door deze constructie is een zig-zag vervangen door een zig-zig. Waarschijnlijk is onder tijdsdruk voor deze oplossing gekozen. Misschien komt er nog een definitieve oplossing, ik hou deze plek in de gaten.
-
Toch heb ik vandaag één goederentrein uit Goes richting Sloe zien vertrekken. Helaas heb ik zo gauw niet gezien of er een e-loc of een dieselloc voor stond. Verder was het inderdaad lekker rustig.
DB Schenker loc 1616 was tussen de middag onderweg met 26 gesloten wagens onderweg naar Sloe, dus daar kon je elektrisch komen.
-
Door deze constructie is een zig-zag vervangen door een zig-zig. Waarschijnlijk is onder tijdsdruk voor deze oplossing gekozen. Misschien komt er nog een definitieve oplossing, ik hou deze plek in de gaten.
En wat is het verschil tussen beide?
-
Normaal wordt de rijdraad afwisselend naar links en naar rechts getrokken, om hem te laten zigzaggen. Nu wordt op het spoor van Vlissingen richting Middelburg de draad 3 keer achter elkaar naar rechts getrokken.