BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: WillemNS op 11 December 2007, 13:00:52
-
Hallo allemaal,
Ik kan via een vriend een groene plan V kopen, voor een goede prijs.
Dit is er dan wel de variant met groene sierstreep, onderbroken met NS logo's.
Hij zegt dat dit een jubileumuitvoering is (volgens mij is dat ook).
Weet iemand of deze echt gereden heeft (denk het wel) en in welk tijdperk die is in te delen? ('64 tot '72 denk ik?)
(http://www.nicospilt.com/dia1511.JPG)
Copyright Nico Spilt.
Volgens mij is de V op die foto ook met NS logo's.
Willem
-
Lees het boek elektrisch treinen in Nederland deel 2 of 3. Helaas heeft deze variant bij mijn weten niet in het echt gereden. Er zijn veel verschillende plan V series. De eerste hebben nog in groen gereden, de Fleischmann variant volgens mij niet, maar is als speciale groene variant uitgebracht als model. Wel een mooi model.
mvg,
Ivo
-
Ik zal eens kijken of ik het boek hier heb liggen.
Ik moet het hebben, maar dan ligt het waarschijnlijk ver weg.. :(
Bedankt voor de info Ivo!
Willem
-
Die fleischmann groene plan V is fantasie...
die V serie die flm in het groen heeft heeft nooit in het echt zo gereden...
Het is gewoon een 942 (mal) in een groen jasje.
Mooi issie wel maar jammer genoeg fantasie.
-
groene sierstreep???
Ter aanvulling op bovenstaande:
Het model dat jou te koop is aangeboden is niets meer dan een plan V7-V13 (801-965) in vermomming. Alleen de plan V 1-3 (401-430) is in groen op de baan verschenen. Indeling en raamconstructie wijken erg af.
Het meest in de buurt komt het Fleischmannmodel met de groene 419 die thans in beheer is bij de mat.'64-stichting. De ramen komen wel overeen, de indeling echter nog steeds niet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img319_1.jpg)
419 te Oldenzaal, oktober 2004
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0728.jpg)
Wij doen andere dingen met de groene plan V, ook met gele '46-ers trouwens.....
-
Bedoel natuurlijk gele sierstreep ;D
Maar dan weet ik dat ik hem niet aan hoef te schaffen.
Waarom zijn die groene V's eigenlijk zoveel duurder dan de gewone gele?
Willem
-
omdat het een korte run is geweest misschien ::)
-
Omdat Frank heeft gezworen zo veel mogelijk exemplaren van dit model door de zaagbank te halen.
Schiet het al op Frank?
-
Thans zijn we op de helft!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0730.jpg)
-
Het meest in de buurt komt het Fleischmannmodel met de groene 419 die thans in beheer is bij de mat.'64-stichting. De ramen komen wel overeen, de indeling echter nog steeds niet.
Dat model heb ik hier liggen, gemaakt in een beperkte oplage. Wat klopt er niet aan de inrichting? En is dit gemakkelijk aan te passen? Heb er nooit zo op gelet, maar vind het gewoon een mooi model :)
-
Plan V 1-3: ABDk + Bk
Plan V 7-13: ABk + BPk
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img322.jpg)
plan V 406 te Oldenzaal, september 1986
Dit is een V1 met de oorspronkelijke indeling. Vergelijk deze eens met een Fleischmann plan V.
-
Hm, ik zoek nog 1 kap van deze plan V om mee te expermenteren. ;D
Heeft iemand deze wellicht dan nog "over"? :-|
Uiteraard hoeft het niet voor nop, ik zoek ook geen perfecte toestand qua lak, als het kan wel redelijke staat kap. Graag een PB als je er dan toch niets mee wil/kan. ::) Greetz, Hans.
-
Waarom die groene niet klopt?
Zet er maar eens een foto van een echte groene 419 ernaast.
Dan zie je het gelijk.
De pantos zitten op de verkeerde bak.
Interieur klopt niet.
Ramen en lijsten kloppen niet.
bak indeling is totaal anders ( proto serie ).
dat zijn zeg maar de meeste kenmerken.
Makkelijk gezegt fleischmann heeft in begin jaren 80 een 942 op de markt gebracht die wel klopt ( tot 1997 dan ).
En gewoon een likje groene verf erop gedaan en een laag bedrijfs nr van de een proto serie.
En 1750 stuks uitgeleverd met certificaat.
Uniek omdat er weinig van gemaakt zijn en veel mensen denken dat ie 100% klopt maar hij klopt totaal niet dus eigelijk issie niks waard ipv 250,-...
Kom op Fleischmann maak eens een andere V serie desnoods een T na 25 jaar mag dat wel !!!! centen is er zeker aan te verdienen! :)
-
Bas, heb jij nooit gehoord van verzemelaars waarde? 1750 stuks van gemaakt dan is het dus een verzamel object.
Net als de Lima koploper, die volgens jou maar 30 euro waard is.
Dattie niet klopt, oké, maar een nieuwe V is niet veel aan te verdienen, veel mensen zijn blij met hun model dat ze nu hebben.
En kom op, een 2 delig V'tje kost al 350, wat moet dan een T wel niet kosten?
Willem
-
2 delig Vtje ? 280,-.....waar haal je die 350 vandaan.
Lima koploper ;D jij had ze zelf voor een prik prijs gekocht wat je zelf zei.
net als je IRM voor een paar tientjes ;) dus niet lullen dat IK m weinig waard vindt je doet t zelf ook!.
Die flm V is een collectors item ja maar een koploper echt niet hoor marktplaats zit er al jaren vol mee...
Maar nu terug ontopic waarom heeft fleischmann een A merk een groene uitgebracht die niet klopt ??
Dat we van lima zoiets zien okè maar fleischmann...
-
Wie een beetje moeite doet verbouwd een standaard V tot echte groene.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010100.jpg)
met glaswerk uit de blauwe Roco plan W
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010101.jpg)
Nee, Willem.....
-
Uniek omdat er weinig van gemaakt zijn en veel mensen denken dat ie 100% klopt maar hij klopt totaal niet dus eigelijk issie niks waard ipv 250,-...
Is er een alternatief dan?
Je roept wel vaker van loze kreten, maar voor de zoveelste keer:
Verzamelwaarde is wat de liefhebber er voor geeft, of het nu klopt of niet.
Een oude marklin 1100 klopt ook voor geen meter, maar levert ook een hoop geld op.
-
Als jij m voor 170 kan vinden willem moet je m kopen!.
-
Tis bij een vriend Bas, en ik koop hem als ik hem mooi vind!
En dat vind ik deze variant eigenlijk niet, en als hij dan ook nog niet klopt...
Neem ik liever een DE-1...
Willem
-
DE-1 das een juweeltje ;D
Willem jij bent een verzamelaar die mooie modellen wilt
Arjen je hebt wel gelijk met collectors item maar vaak kijken mensen niet uit.
Ik heb ooit een DDM bak voor 45 eur gekocht vorig jaar en een week later zag ik heb voor 29 eur op marktplaats die had ik ook gekocht en had spijt van me 1e DDM bak.
Maarja.
Op eurospoor zag ik die groene plan V,s voor 300 dan schrik ik zelf wel even er zit een verschil tussen een BOD en een vraagprijs als een verkoper perse een goeie prijs wil vindt ik jammer maar als iemand er tussen zit en bereid is om een goeie bod te doen ben ik niks op tegen.
De hobby is voor iedereen!
-
2 delig Vtje ? 280,-.....waar haal je die 350 vandaan.
Lima koploper ;D jij had ze zelf voor een prik prijs gekocht wat je zelf zei.
net als je IRM voor een paar tientjes ;) dus niet lullen dat IK m weinig waard vindt je doet t zelf ook!.
Die flm V is een collectors item ja maar een koploper echt niet hoor marktplaats zit er al jaren vol mee...
Maar nu terug ontopic waarom heeft fleischmann een A merk een groene uitgebracht die niet klopt ??
Dat we van lima zoiets zien okè maar fleischmann...
Bas, effe 2 vraagjes:
Ik vind een model wel veel waard, maar als ik hem voor weinig kan hebben dan neem ik hem natuurlijk ;D
En heb jij de DE1 productie al gezien?
Willem
-
Nee maar ik weet dat de DE-1 mooi gaat worden ;D en niet duur voor wat je krijgt ;D
Willem ga maar verder op MSN anders vervuilen we deze draad.
Wie weet waarom fleischmann deze groene heeft uitgebracht en niet een unieke gele met unieke nr die wel klopt ofzo?
-
Wie een beetje moeite doet verbouwd een standaard V tot echte groene.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010100.jpg)
met glaswerk uit de blauwe Roco plan W
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010101.jpg)
Nee, Willem.....
KWIJL!!!!
Dat noem ik pas UNIEK!
-
Staat op dit moment een groene plan V op eBay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190172722157 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190172722157)
Niet bepaald een koopje!
Gr.,
Richard
-
In een doos van de 942...
Duur ;D.
gaat wel ff duren voordat ie m kwijt is.
-
jaa oke, deze prijs gaat wel heel ver. :o
Wesley
-
Veel geld hoor voor een overigens mooi fout treinstel. 170,= is goed betaald vind ik, betaal er zeker niet meer voor. Ondanks de bekende fouten heb ik de twee groene uitvoeringen toch maar gekocht. Maar wat Frank er mee doet, de zaag erin zetten, bibber, bibber. Aan de andere kant is het resultaat kwijl, kwijl.
-
Nou, dat is wel heel veel.
Als er nog iemand belang heeft bij een groene plan V, PB mij even, stuur ik je door, dan kun je er eentje voor 185 hebben.
Maar als je dat resultaat van Frank ziet.. :o
-
Dat is niets vergeleken met:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010082.jpg)
Treinstel Toekomst 501 in afleveringstoestand anno 1961 met dichte koppen! 8) 8) 8)
-
En nog even de tussenbakken:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010076.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010078.jpg)
-
Offtopic aan:
Wauw Frank! :o
Kun je niet een keer een simpele website bouwen met wat foto's van al het materieel dat je inmiddels bij elkaar gebouwd hebt? Al dan niet met uitleg hoe het stukje huisvlijt tot stand is gekomen?
Petje af hoor!
Offtopic uit:
En nu weer verder over groene Plan V's ;)
Gr.
E_V
-
En nog even de tussenbakken:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010076.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010078.jpg)
Woow, Woow, Woow :o :o
Ziet er erg goed uit Frank!
-
Ok dat is werkelijk fantastisch Frank.
-
Dank U! Dank U! 8)
Aan een website wordt reeds over nagedacht.....
-
wooooooww Frank kan je een chinese kopie fabriek vinden voor een grotere productie : )
Echt Top!!
-
Veel geld hoor voor een overigens mooi fout treinstel. 170,= is goed betaald vind ik, betaal er zeker niet meer voor. Ondanks de bekende fouten heb ik de twee groene uitvoeringen toch maar gekocht. Maar wat Frank er mee doet, de zaag erin zetten, bibber, bibber. Aan de andere kant is het resultaat kwijl, kwijl.
Henk! Er wordt gekwijld op jouw model! ;D
-
Frank,
mag ik vragen hoe de tussenbak tot stand is gekomen? Welke treinstellen hebben als donor gedient? ;D ;)
-
Sorry, 'k pak even een doekje om het kwijl weg te vegen ;D.
Frank, bouwde je deze TT501 uit een aantal tweetjes of op een andere manier? Lijkt me dat je dan toch 3 tweetjes nodig bent x 170,= +ombouw, aardig bedragje. Ze hoeven dan natuurlijk niet alle drie technisch in orde te zijn dus dat scheelt dan weer. Hou je wel 4 koppen over.
-
Mooi Frank!
Ik loop zelf al een tijd met het idee om een Plan V van Fl* qua lengte in 1:87 te gaan (om-)bouwen. Heb inmiddels ramen gevonden die qua afmetingen 1:87 zijn. Namelijk die van een DKM DE-2! Echt waar! Alleen het schuifraampje moet nagemaakt worden. Het mooie is dat de koppen en draaistellen van de plan V 1:87 zijn, in tegenstelling tot de lengte die 1:100 is. Het enige probleem is het verlengen van de daken. Om daar nou een heel stel voor te slopen gaat me wat te ver ;).
Maarten
-
Frank,
mag ik vragen hoe de tussenbak tot stand is gekomen? Welke treinstellen hebben als donor gedient? ;D ;)
Elke tussenbak: 1 plan V.
-
Woow, Dat is dan een aardig prijskaartje geweest :o
-
Hou je wel 4 koppen over.
Kan je een Plan U van maken. :)
-
dus voor een 2tje, een gele of groene V, een zooi roco plan W's voor het glas... ? :)
-
Sorry, 'k pak even een doekje om het kwijl weg te vegen ;D.
Frank, bouwde je deze TT501 uit een aantal tweetjes of op een andere manier? Lijkt me dat je dan toch 3 tweetjes nodig bent x 170,= +ombouw, aardig bedragje. Ze hoeven dan natuurlijk niet alle drie technisch in orde te zijn dus dat scheelt dan weer. Hou je wel 4 koppen over.
3x2=4. Ik koop vaak wrakken op en mijn winkelier houdt ingeruilde plan V's voor mij apart die dan voor een zacht prijsje naar mij gaan. Maar als het niet anders kan vind ik het ook wel eens lekker om een "zeldzame" groene plan V te versnipperen.
-
Mooi Frank!
Ik loop zelf al een tijd met het idee om een Plan V van Fl* qua lengte in 1:87 te gaan (om-)bouwen. Heb inmiddels ramen gevonden die qua afmetingen 1:87 zijn. Namelijk die van een DKM DE-2! Echt waar! Alleen het schuifraampje moet nagemaakt worden. Het mooie is dat de koppen en draaistellen van de plan V 1:87 zijn, in tegenstelling tot de lengte die 1:100 is. Het enige probleem is het verlengen van de daken. Om daar nou een heel stel voor te slopen gaat me wat te ver ;).
Maarten
DKM DE-2? Dat verbaast mij . Heb je niet meer aan Lima Belgische M4-ramen? (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img324.jpg)
M4 Aywaille, 30 augustus 1997
-
Woow, Dat is dan een aardig prijskaartje geweest :o
Geen dagelijks werk.
-
Behalve als je heel goed werk hebt :P
-
Kan je een Plan U van maken. :)
Dat is daarmee ook wel eens gebeurd.
-
Zo duizendpoot mispoes , je moet maar eens snel wat meer laten zien van je ombouw het ziet er geweldig uit.
Zou een gratis website niets voor je zijn bekendheid heb je nu al.
Kijk eens naar freeweb heb ik ook en zeer makkelijk met goede software
voor de installatie.
wil.
-
..........(ben er stil van, zo mooi is die plan T)
Harm
-
Ik ben van plan hier in elk geval wat meer te laten zien. Website wordt overwogen, ook al vanwege grootspooractiviteiten in de jaren 80.
-
Moet je zeker doen. Ik ben ook erg benieuwd naar de vele dingen die wij nog niet gezien hebben.
-
freeweb? neem dan helemaal geen website of doe het gelijk goed... freeweb zit vol spam, pop-ups en andere ongewenste zut... :-|
-
Wordt allemaal nog uitgezocht, heb goede adviseurs in mijn omgeving.
-
Tip: neem ook even contact met mij op (via PB of mail), we hebben op de server voldoende ruimte voor een website erbij. Kost heel goedkoop ;)
En nu aub weer on-topic!
-
DKM DE-2? Dat verbaasd mij . Heb je niet meer aan Lima Belgische M4-ramen? (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img324.jpg)
M4 Aywaille, 30 augustus 1997
Had ik ook al aan gedacht, maar deze rijtuigen zie ik vrijwel nooit. en als ze er wel zijn kosten ze mij iets te veel.
Maarten
-
Frank:
Voor een 2tje heb ik dus een groene of gele V nodig, en een stapel roco plan W's? Verder nog iets? ;D
-
Tip: neem ook even contact met mij op (via PB of mail), we hebben op de server voldoende ruimte voor een website erbij. Kost heel goedkoop ;)
En nu aub weer on-topic!
Zal ik t.z.t. met je bespreken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010027.jpg)
Eerder getoonde groen V in aanbouw (primer)
-
Frank:
Voor een 2tje heb ik dus een groene of gele V nodig, en een stapel roco plan W's? Verder nog iets? ;D
Voorkeur groen! ;D 2 blauwe W's is genoeg. Ombouwartikel voor Rail Magazine staat in de planning.
-
Frank, bedankt! ;D
Indeling qua ramen en deuren is niets aangewijzigd? :)
-
Kijk toch maar even naar deze plaatjes:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010009.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010010.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010011_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010025.jpg)
-
dat bedoel ik, dus buiten een V, 2x w's zijn er nog meer dingen nodig ter donor ;)?
-
Nee, als je een beetje zuinig snijdt zou je het met een tweetje moeten kunnen doen.
Ik snij nooit zuinig.....
-
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.
Bron: Electrische treinen in Nederland Deel 3.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Kijk, iemand die er ook verstand van heeft. Laat mijn groene V's dus voorlopig maar zoals ze nu zijn, in één stuk ;D.
-
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.
Bron: Electrische treinen in Nederland Deel 3.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Beetje snel Peter?
Op de foto ziet het stel er nog niet erg af uit, toch?
Wacht de volgende stap maar af. Er zijn meer technieken dan alleen snijden en plakken. ;D ;)
-
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.
Grapjas! Ik heb gewoon 1 raam te weinig geplaatst! ;D
aan de andere zijde zat een draaideur
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010204.jpg)
Wat een gek treinstel is dit!
-
Ook da's niet de originele uitvoering van een groene Plan V, deze is (weer) groen gespoten na de laatste renovatie ronde van de van oorsprong zijnde ABDK bakken. ;)
Dit treinstel heeft geen ABDK bak meer.....
De originele uitvoering zoals vanaf 1964 afgeleverd zijn met:
1. grote schuiframen in de cabine deuren.
2. kleine vierkante schuiframen in het bovenste gedeelte van de rijtuigbak ramen (werkspoor).
De latere series met onderandere de BDK en AB bakken zijn nadat werkspoor opgedoekt was door Talbot geleverd, vandaar dus naderhand ook de andere soort ramen in de bakken.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Mooi is dat Frank!!!
Zijn we intertijd dan toch niet met een originele groene Plan V op stap geweest? >:( ;D
-
Henk, zullen we ons geld terug vragen?
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3,
Het treinstel in verbouwing is de groene 419 anno 2004, dat had (bijna) iedereen wel door. Wel zou ik willen weten waarom het getoonde verbouwde model volgens jou niet conform de groene 401-430 is.
-
Euh, zou ik ook wel willlen weten. Snap er onderhand niet zo veel meer van. Weet alleen zeker dat mijn (overigens wel originele fleishmann) V'tjes niet correct zijn.
Toch kan dit niet zo moeilijk zijn. Er zijn zat foto's van, geloof zelfs een 'statiepotret' van het eerste stel wat overgedragen werd.
-
Deze uitvoering van de groene Plan V heeft zoals eerder al kenbaar gemaakt in mijn vorige reactie, geen grote schuiframen in de cabine deuren en mist ook de ramen zoals werkspoor ze destijds in de bakken inbouwde, dus met klein vierkant schuifraam in het midden van het bovenste gedeelte van de ramen in de bakken.
Zoals het genoemde treinstel weer groen gespoten is bestaat deze uit een ABK bak en een BK bak, de oorspronkelijke uitvoering was ABDK bak + BK bak.
Als je het model zodanig verbouwt dat het grote ramen in de cabine deuren heeft en dat de bakken ook de ramen zoals werkspoor deze inbouwde in het model inbouwt, en de bagage/post ruimte er weer in aanbrengt zoals van oorsprong het geval was dan klopt het verhaal weer met de oorspronkelijke uitvoering van dit treinstel zoals anno 60-er jaren.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Henk, zullen we ons geld terug vragen?
Het treinstel in verbouwing is de groene 419 anno 2004, dat had (bijna) iedereen wel door. Wel zou ik willen weten waarom het getoonde verbouwde model volgens jou niet conform de groene 401-425 is.
Weet je dat zeker Frank?
Ik dacht dat het een verbouwing naar een Plan V 1-3 was, waarbij alleen nog een messing deurtje over het rechterraam moet worden gelegd.
-
De getoonde stellen tijdens de verbouwing waren de verjaardagsstellen als geschenk voor mcn Jeroen en de jarige Boeffelt. Het afgebouwde model en de kappen in witte primer laten het treinstel zien dat later naar jou is gegaan. Het is wel degelijk een natuurgetrouwe kopie van de 401-430. Het enige waar wat op af valt te dingen zijn het WC-raam en koersrol in de Bk. Het raam moet iets kleiner en de koersrol groter. Laat je verder niets wijs maken Henk. Messing deuren heb ik bij de plan V niet gebruikt.
By the way & ondertussen: ABDK en BK zijn foute bakaanduidingen Peter, er zat geen keuken in. De juiste aanduidingen zijn: ABDk en Bk.
-
Ah.
Geen zorgen Frank. De enige die mij hier wat probeerde wijs te maken was ik zelf. :)
-
@mispoes,
Dat bedoel ik dus ook......
Moeten dus met kleine k's zijn...
Zodra er weer ge-upload kan worden zet ik wel een fotootje neer van het treinstel.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
ja...
-
Bij deze dus de foto van het treinstel in zijn oorspronkelijke uitvoering:
Foto is weliswaar zwart/wit maar maakt niet zoveel uit.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PlanV1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PlanV1.jpg)
Bron: Electrische treinen in Nederland Deel 3 / Alpha Engineering.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
En hier het eerder getoonde model:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010100.jpg)
-
Mooi werk Frank, complimenten :)
Dit is dus de ' originele ' uitvoering van de Plan V zoals de eerste serie werd aangeleverd.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Het doet mij deugd dat jij dat nu ook inziet. :D Enne..... dank voor je compliment.
-
Frank,
verkoop je de modellen op marktplaats of maak je ze in opracht?!
Zou graag weten hoe je van 3 x 2 een plan t maakt...als het niet te moeilijk is.....dan doe ik mischien een poging naar een gele versie daarvan....
groet,
Arkadas
-
Schitterend gedaan Frank!
Ik heb hier ook nog zo'n groene plan V van Fl*. Wat kost het bij jou als ik m zou willen laten bouwen tot de correcte plan V?
-
Dat lijkt me nou typisch iets om per pm te doen... ;)
-
Ik zie dit draadje nu pas weer dankzij de terechte opmerking van de Stig.....
-
Daar zijn we voor... ;)
-
:-*
-
Na deze hele discussie gelezen te hebben toch wel heel erg raar dat Fleischmann niet meteen met een proto 400 serie op de markt kwam in 1987. Ook toen hadden ze wel door kunnen hebben dat de lage 400-serie in 2 kleurvarianten heeft rondgereden en de 900 serie slechts in de gele kleur. Voor dezelfde productiekosten hadden ze dan 2 juiste kleurvarianten kunnen uitbrengen.
Wat dat aangaat pakt Philotrain het wel iets beter aan, getuige de aankondiging van de 400-serie en de Plan T's. Afgezien van het prijskaartje dan.
-
Mijn inschatting is dat Fleischmann het destijds belangrijk vond dat het een treinstel was uit een grote serie, 165 stuks vs. 38 stuks. Vlak verder het feit ook niet uit dat men trots/stolz wist te vermelden dat het stel uit een Duitse fabriek kwam. (Germanisme boppe!)