Hiervoor zal een deel van het interrieur van de spoorwegmuseumhondekop worden ingebouwd. www.nicospilt.com (http://www.nicospilt.com)
Maar lang zal het niet duren, wanneer moet hij gereviseerd worden, is dat in 2008?Ja. Per 1/1/2008 vervalt ook de huidige toelating.
ALleen dan is het al donker.
Dat van die aanrijding is minder ik hoop dat je daar niks aan over hebt gehouden. Maar hoe heb je die foto gemaakt. Heb je een statief gebruikt?
Mooi spul hoor ;D,Nee hoor, Hondekoppen heben nog net de gele BH gekend.....
btw de BH hoort rood ipv geel ;D
Een BH ken ik alleen van mijn vriendin!
Voor niet insiders, wat bedoelen jullie daarmee?
Mvg,
Edwin
Nee hoor, Hondekoppen heben nog net de gele BH gekend.....
Ja die BH moet absoluut rood, ze verkleurden pas in 1994/'95 naar smakeloos geel...(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img165.jpg)
Lijkt mij persoonlijk een fotosoepie,Met mijn foto's wordt niet gesoept!
ik heb ze destijds zo niet gekendWaarvan akte!
maar wie ben ik ;)Geloof me maar, in het najaar van 1993 doken ze voor het eerst op. Ook de besnorde 765 heeft ze gehad.
En het liefst nog met brullende F-104 Starfighters erbij. Als ze het goed willen aanpakken moeten ze het nu doen, zoveel vliegen er niet meer.In Europa vliegt er in elk geval geen een meer. De Italiaanse luchtmacht was in Europa de laatste die de F-104 in gebruik had (de F-104S, een verbeterde versie van de F-104G die o.a. in Nedeland vloog). Maar dit terzijde, terug naar de Hondekop.
[
Geloof me maar, in het najaar van 1993 doken ze voor het eerst op. Ook de besnorde 765 heeft ze gehad.
In Europa vliegt er in elk geval geen een meer. De Italiaanse luchtmacht was in Europa de laatste die de F-104 in gebruik had (de F-104S, een verbeterde versie van de F-104G die o.a. in Nedeland vloog). Maar dit terzijde, terug naar de Hondekop.
Wie gaat dit allemaal betalen dan als die straks weer groen moet worden....
Een canadees stuntteam heeft meen ik nog wat Starfighters.
Is al bekend of de 386 op sleeptouw wordt genomen naar Groningen, of worden die binnenopnamen in Utrecht gemaakt?De binnenopnamen zijn in Utrecht gemaakt.
Wim
In de USA heb je nog wel een Starfighter demo-team
Dus als ze nu nog een complete film willen maken, hebben ze nu nog de kans.
Juist in 1977 was het de vierdelige hondekop, en niet de twee tweetjes.Het Spoorwegmuseum lief aankijken zodat de 386 weer geel wordt en het tweetje van Verkeerspark Assen gebruiken. :)
Ik las nu pas dat de film over de kaping van 1975 ging, indat geval zouden ze dus 2 tweetje moeten gebruiken... maar helaas, volgens mij gaat dat niet meer.
Ik meende dat Turkije die dingen nog gebruikte?Nee, Italië was de laatste operationele gebruiker.
Waar is het treinstel momenteel, nog in Ut?
Maarten
Waarom valt men hier wel over de gele BH en niet over het ontbreken van de NS krakelingen??? ;D
Bas, wat kun jij zeuren zeg... ;)Ik denk dat ze alleen maar blij zijn dát ie juist geschilderd is ;)
Maar serieus. Denk je nou echt niet dat dat verdisconteerd is in de huurprijs? Zo dom zullen ze toch niet zijn?
........ Maar om het voor de film wat beter te laten lijken, kunnen ze die vishaken erop plakken.Dat is dan ook wel gebeurd, zie de foto's (http://www.krokoweb.nl/Kaping/).
is waarschijnlijk de hondekop 4 van de stichtoing 766. deze hebben hem geel laten spuiten voor film opnames over de treinkaping bij de puntbeste johan deze trein is gebruikt voor film opnames over de molukse actie in wijster '75
... Voor mij is het in ieder geval geen reden om donateur te worden van nog een club ...Als iedereen er zo over denkt dan komt er bij hun dus helemaal geen geld binnen en zal er ook niets aan gebeuren en zal de status van het materieel alleen maar achteruit gaan en dan is het cirkeltje rond. Van alleen vrijwilligers kan een club niet leven, er zijn allerlei zaken die geld kosten. Ik vind dus de opmerking een beetje naief.
Als iedereen er zo over denkt dan komt er bij hun dus helemaal geen geld binnen en zal er ook niets aan gebeuren en zal de status van het materieel alleen maar achteruit gaan en dan is het cirkeltje rond. Van alleen vrijwilligers kan een club niet leven, er zijn allerlei zaken die geld kosten. Ik vind dus de opmerking een beetje naief.
de mat'64 419 zijn wel in museumstaat.
In het wijkkrantje werd ie twee weken geleden voor € 14,95 aangeboden.Haha dan weet ik nog wel een plekkie te vinden om hem een tijdje te stallen en op te knappen, en nog binnen mijn budget ook ;D ;D naja alleen de buitenkant dan, motorisch zal het wel erg duur zijn he zo'n ding opknappen.
Ze zouden is een rangeerterein met enorme hekken moeten afbakenen en daar alle museum treinen in zetten.
Bij mijn weten is dat dieseltweetje op de Dijksgracht in zodanig slechte staat dat er niks meer mee is aan te vangen. Ze zijn min of meer op zoek naar een gek die het ding koopt. Bovendien rijdt er bij de HSA al een schitterend gerestaureerde DE-2 en ook de ZLSM is met een DE-2 bezig.Naar mijn weten is er niks te koop aan dat ding, het stelletje wat te koop was, is hun andere DE2 geweest, de 164.
De andere twee stellen, de hondekop 766 en de mat'64 419 zijn wel in museumstaat.
Groet Petertrein81,
Zoiets is er al, Het is gehuisvest aan de Maliebaan te Utrecht.;D
Ik kan me op die rit van de NVBS geen vunzige dingen herinneren.... :-[
Op de 419 zit voor zover ik weet geen grafitti, aangezien die al tijden niet buiten het hek is geweest.
De747766 wordt thans behoorlijk toegetakeld... (http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif)
Hebben ze nog interieur genoeg bij de stichting?
Dag Dennis,
Het klopt. Donderdag is de 766 van Dijksgracht naar Amersfoort gebracht. Hij zal hier grondig gereviseerd gaan worden door de verschillende technische mensen en vrijwilligers.
Ik dacht te hebben begrepen dat hij op eigen kracht is gegaan, maar hij kan ook gesleept zijn. Zou ik even moeten navragen.
Volgens mij moet die wel gesleept zijn, want sinds begin dit jaar niet meer inzetbaar wegens verlopen keuringen ed...Ik weet niet wat je precies onder begin dit jaar verstaat, maar in mei is het stel nog op eigen kracht naar Alkmaar geweest.
Nee, dat komt omdat ze hem gebruikt hebben voor filmopnamen.
En als ik mij niet vergis is de 766 in combinatie met een bloedneus incorrect omdat het stel nooit zo gereden heeft.
Ik zou zelfs liever hebben dat 't stel gewoon geel bleef. Zo heb ik mat '54 gekend.
Ik meen ook gelezen te hebben dat het de bedoeling was hem gewoon weer groen te maken, maar dan zou ik in dat geval de bloedneus-kleurstelling verkiezen boven de gele snor die het NSM ook al heeft (op-vind ik nog steeds-te licht groen)
Ik zou zelfs liever hebben dat 't stel gewoon geel bleef.
Ik ook, daarom mag ie van mij weer snel groen worden... ;D
Was het nu gelukt met de containerwagens?Helaas nog niet, we zijn nog druk bezig.
Tevens zijn we nog op zoek naar foto's: http://www.mat54.nl/pivot/archives/archive_2011-y00.php
of een iemand met twee
linkerhanden,
Jullie zijn wel erg wanhopig...
Hmm, dat is wel een beetje erg onzin: ::)
Vrijwilligers die de administratie, catering en PR doen, die hebben we genoeg.Hmm, da's precies het omgekeerde bij ons ;)
Voor de revisie hebben we op dit moment wat meer techninsche vrijwilligers nodig.
vr.gr. Andre
Vrijwilligers die de administratie, catering en PR doen, die hebben we genoeg.'t Is dat de combinatie van opleiding, afstand, werk en sport op dit moment erg nadrukkelijk aanwezig zijn en erg veel tijd vergen...
Voor de revisie hebben we op dit moment wat meer techninsche vrijwilligers nodig.
Ik heb anders geen klachten over de SHD-catering hoor, zowel bij de 1200-rit niet alsook bij de klusdagen zeker niet!Ligt ook in de lijn der verwachting dat wij in de nabije toekomst ook dinerritten gaan houden, bestaande uit 5 gangen (en een bagage) ;D