BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Ascona op 23 October 2014, 21:59:49
-
Chugington week in het spoorwegmuseum,leuk voor de kleine!!
Even zoeken en er zijn van die combi tickets dus ideaal (zou je zeggen).
Maar voor je dat allemaal ingevuld hebt zeg,pfffffffff
En dan zelf geen printer hebben,dus alles maar door gestuurd naar t werk,zodat ik ze morgen even kan uitprinten.
Blijk je de vervoersbewijzen niet via de mail te krijgen,maar via een link moet je ze direct uitprinten.Dus maar opgeslagen en via een los mailtje doorgestuurd om ook deze morgen uit te printen.
Wat een ge-etter!!
Ben meer als een half uur bezig geweest.
Ik ga lekker de volgende keer naar zoiets weer met de auto,ben hier meteen alweer flauw van!
De trein,alleen in t klein is ie nog maar fijn! >:(
-
Als je het wat meer gedaan hebt ,gaat het steeds makkelijker .
Vr Gr,
Peter
-
Het is toch schandalig dat ze het zo moeilijk maken. De volgende keer zal het vast wel makkelijker gaan, maar een goed systeem vraagt geen gewenning.
Groet,
Tjalling
-
Geweldig verhaal van Ascona, zo griezelig herkenbaar...
Tjalling,aan jouw reactie heb ik dan ook niets toe te voegen...
Omdat ik in het NS-panel zit (en een Weekend-vrij abo heb) kreeg ik eergisteren een enquete over een soort OV- credit-card. In de invulinstructie werd mij voorgehouden, dat ik mijn ongezouten mening mocht geven; ik hoop dat ze zich bij lezen realiseren, dat ik slechts mijn mening gaf en nog niet eens cynisch of sarcastisch was...
Vele bobo's in de marketing hebben écht geen idee van de huidige klantonvriendelijkheid! Treinreizen zijn alleen mogelijk als je een creditcard hebt, zo'n OV-shitkaart of minstens 48 uur om je een ticket (vroeger heette dat een vervoerbewijs) te bezorgen. Ik snap dat menigeen sneller de auto neemt...
Frans
-
Met alle respect maar een half uur? Ik heb even de procedure doorlopen op spoordeelwinkel.nl tot het betaalmoment ( ideal ). Je kiest het aantal en de soort tickets die je wil, vult je voornaam, achternaam en emailadres in, je controleert je gegevens en je bent al bij het betalen. Daarna zul je een bevestiging krijgen en klaar. Ja, het is misschien handiger om de tickets per mail te krijgen, maar dat je geen printer hebt en je het op je werk moet printen ligt niet aan de verstrekker van het kaartje.
Het kostte mij 2 minuten om in het betaalscherm te komen, dus het is me werkelijk een raadsel hoe je hier een half uur over kan doen. Wat meer uitleg van je waar het dan precies zoveel tijd kost zou wenselijk zijn...
-
Ach,ik weet een beetje (niet heel veel) van computers dus ik kom er uiteindelijk wel uit,maar mn vrouw zou het niet voor elkaar gekregen hebben.
Je moet namelijk ook met een activatiecode je tickets op naam zetten,vervolgens die tickets genereren,ik heb ze dan opgeslagen en doorgemaild.Met alleen dat betaalscherm ben je er helaas nog lang niet.
En wees eerlijk,zelfs de eerste keer,een ruim half uur bezig zijn om 2 kaartjes te bestellen......................
Nee,het was zo slecht nog niet,gewoon naar een loket op het station,daar zat een aardige mevrouw of meneer ,daar vertelde je wat je wilde,deze gaven je dan ook nog advies hoe en wat,en daar kreeg je een kaartje,voor een stuk minder als wat t nu kost.
Geen geklooi met chip kaarten,inchecken,uitchecken,conducteurs met electronishe scanners,geen kaartjes op naam waardoor men kan nagaan wie waar is geweest (big brother is watching you).
Pfffff,ik ben misschien wel 50 jaar te laat geboren ;D
-
Als mensen in de file staan of geen parkeerplek kunnen vinden, verzuchten ze dat ze met de trein hadden moeten gaan...
Maar inderdaad is een kaartje bij de NS kopen er niet op vooruit gegaan. Als (ervaren) reiziger af en toe terugkomend in Nederland heb zelfs ik moeite met het kopen van een kaartje zonder hulp. Je kunt zien dat de bedenkers óf een abo hebben, of altijd met de auto forensen. Moet je eens zien hoe een toerist loopt te struikelen. Er zullen er vast zijn die volgende keer maar naar een ander land op vakantie gaan. Het is niet zo dat ze toch wel voor de zon naar ons land komen.
-
En lezen, ik kom er achter dat 99 % van de Nederlanders niet leest. Kopen ze een kaartje bij de Ah/Kruidvat/Blokker, staat er in ongeveer 3 stappen wat je doen moet (en echt duidelijk hoor, helemaal niet moeilijk), het gros leest niet eens de eerste regel. Hetzelfde geldt voor kaartjes uit de automaat, staat op: geldig door in en uit te checken. 1 regeltje en wees nu eerlijk, hoe groot is zo'n kaartje nu, daar staat echt geen heel boekwerk op! Nee hoor, bijna niemand checkt in.
Ik geef toe, er zijn diverse dingen voor verbetering vatbaar en daar wordt ook aan gewerkt, Maarre, eerlijk is eerlijk, de meeste dingen zijn A zo moeilijk niet en B een kwestie van even lezen (net zoals je bevestigingsmail uitprinten, in plaats van op de link klikken en die uitprinten. Even voor de duidelijkheid, de bevestigingsmail bevat maar een paar regels en de desbetreffende link, niet gelezen? Jammer dan, kaartje in de trein kost € 35,- extra. #nomercyforignorantpeople)...
Oh ja, en doe nu niet of het in Nederland zo bijzonder is, laatst in Parijs lopen klooien met een automaat voor het ov. Same old same old...
-
We konden 40 jaar geleden al naar de maan, maar zijn niet in staat een intiutief systeem te bedenken voor het verkopen van een treinkaartje....
Groet,
Tjalling
-
Helaas zit er een verschil in IQ tussen de maanreizigers, en de treinreizigers....
-
Dit heeft niets met treinreiservaring te maken, maar alles met kaartjes-over-internet-kopen-ervaring. De verbazing dat je daarvoor een printer nodig hebt, spreekt wat mij betreft voor zich. Deze ervaring is ook van toepassing op theater, musical en festivalkaartjes. Valt in de categorie 'het went'.
-
Nog een mooie anekdote:
Ik wilde vorige week naar de Modelbouw Expo in Leuven.
Dus bij NS International op de site twee tickets Hoofddorp - Leuven vv gekocht.
Keurig netjes na 3 dagen de tickets in de bus gekregen.
Vroeg naar het station, want je wilt tenslotte alles zien op die beurs.
Sta je daar met je papieren tickets voor gesloten poortjes die alleen open te krijgen zijn met een OV-chip kaart!!!! @$#%&$*@
Op de tickets staat dat bij gesloten poortjes altijd één zuil is met een barcode scanner.
Die als de barcode gescand is het poortje opent.
Nou niets van dat alles jammer maar helaas, wat voel je je op zo'n moment toch een 'provincaaltje'.
Op de info zuil de knop ingedrukt, krijg je iemand die het ook niet weet
Weer een @$#%&$*@ momentje.
Dan maar met een andere reiziger mee naar binnen gesneaked!!!!!!
Het is toch om te janken.
Leuke dag gehad in België, daar niet van.
Gelukkig reiken de humeurverpestende armen van NS niet zo ver.
Op de terugreis precies het zelfde, dus ook daar maar weer kort op een andere reiziger door het poortje heen.
grt Piet.
-
Piet, als je lenig genoeg bent om onder je spoorbaan te kruipen, dan zie je toch ook wel kans om onder zo'n poortje door te komen? ;D
-
Nog een mooie anekdote:
Ik wilde vorige week naar de Modelbouw Expo in Leuven.
Dus bij NS International op de site twee tickets Hoofddorp - Leuven vv gekocht.
Keurig netjes na 3 dagen de tickets in de bus gekregen.
Vroeg naar het station, want je wilt tenslotte alles zien op die beurs.
Sta je daar met je papieren tickets voor gesloten poortjes die alleen open te krijgen zijn met een OV-chip kaart!!!! @$#%&$*@
Op de tickets staat dat bij gesloten poortjes altijd één zuil is met een barcode scanner.
Die als de barcode gescand is het poortje opent.
Nou niets van dat alles jammer maar helaas, wat voel je je op zo'n moment toch een 'provincaaltje'.
Op de info zuil de knop ingedrukt, krijg je iemand die het ook niet weet
Weer een @$#%&$*@ momentje.
Dan maar met een andere reiziger mee naar binnen gesneaked!!!!!!
Het is toch om te janken.
Leuke dag gehad in België, daar niet van.
Gelukkig reiken de humeurverpestende armen van NS niet zo ver.
Op de terugreis precies het zelfde, dus ook daar maar weer kort op een andere reiziger door het poortje heen.
grt Piet.
Ik kan me toch eigenlijk niet echt voorstellen dat men vergeten is om een poortje met barcode lezer neer te zetten...
-
@Klaas:
ga ik niet aan beginnen. Ik wil niet voor joker staan.
@Thom:
Ik heb maandag met 030-2300023 gebeld , de klanten service.
Het antwoord was: Op Hoofddorp zijn de poortjes helemaal niet gesloten.
Dus 's middags maar even een foto'tje gemaakt en dat aan NS klantenservice gestuurd.
Nog geen reaktie ontvangen.
Met andere woorden ze doen maar wat bij NS.
btw op jouw citaat zal weel commentaar komen.
grt Piet.
-
Ik ga lekker de volgende keer naar zoiets weer met de auto,ben hier meteen alweer flauw van!
Och, voor de parkeerautomaten hier in Utrecht heb je ook een cursus nodig en daarna een kalmerend middel vanwege de prijs die je moet aftikken. En nee, tijdens zo'n Chugingtonweek is er vanaf 10.01 uur geen plek meer op het parkeerterrein van het museum en vanaf 10.02 uur ook niet meer in een straal van een kilometer rond het museum. ;D
-
Dit heeft niets met treinreiservaring te maken, maar alles met kaartjes-over-internet-kopen-ervaring. De verbazing dat je daarvoor een printer nodig hebt, spreekt wat mij betreft voor zich. Deze ervaring is ook van toepassing op theater, musical en festivalkaartjes. Valt in de categorie 'het went'.
Waar ik me nog veel meer over verbaas: dat je op internet gekochte tickets bij KLM helemaal niet meer hoeft uit te printen. Je kunt zelfs online inchecken en je kun daarna kiezen: versturen naar je tablet, versturen naar je smartphone en daar bovenop ook nog laten mailen. Voor het aan boord gaan wordt gewoon de verstuurde QR-code op je smartphone gescand en klaar. Alleen je paspoort moet je nog "in het echt" laten zien.
Kortom: er is nog een hoop te verbeteren. Met name het elimineren van de "het moeten uitprinten, anders is het niet geldig"-stap.
Groetjes,
Emiel
-
Ja, met die QR-code op je smartphone maakte ik twee jaar geleden ook kennis toen ik van en naar Londen vloog. Ik vond het een uitkomst (y)
-
Om de zoveel tijd gaat mijn vrouw met de trein van Goes naar Eindhoven en vv. Ik koop mijn kaartje via internet bij de NMBS. Geen in en uit checken en geen extra Euro. Gaat Prima.
-
Een printer is net zo uit de tijd als een vaste telefoon. Ik denk dat de meesten onder de 25, of misschien wel 30, beiden niet eens hebben. Bij EasyJet kun je ook gewoon het kaartje op je telefoon laten scannen. Straks moet er vast wel een systeem zijn die je draad- en contactloos herkent.
-
Och, voor de parkeerautomaten hier in Utrecht heb je ook een cursus nodig en daarna een kalmerend middel vanwege de prijs die je moet aftikken. En nee, tijdens zo'n Chugingtonweek is er vanaf 10.01 uur geen plek meer op het parkeerterrein van het museum en vanaf 10.02 uur ook niet meer in een straal van een kilometer rond het museum. ;D
Zet je auto dan ook op Westraven en ga met de tram! Ik geef toe, die tarieven zijn Niet-Nederlands want de laatste keer dat ik het deed betaalde ik €6 inclusief de OV-dagkaart voor vier personen...
Frans
-
Dus 's middags maar even een foto'tje gemaakt en dat aan NS klantenservice gestuurd.
Fotootje kan je hier ook even plaatsen...
-
Zet je auto dan ook op Westraven en ga met de tram! Ik geef toe, die tarieven zijn Niet-Nederlands want de laatste keer dat ik het deed betaalde ik €6 inclusief de OV-dagkaart voor vier personen...
Frans
Of op Terwijde. Gratis. Wel ff inchecken voor bus of trein.
-
Ik heb maandag met 030-2300023 gebeld , de klanten service.
Het antwoord was: Op Hoofddorp zijn de poortjes helemaal niet gesloten.
Dus 's middags maar even een foto'tje gemaakt en dat aan NS klantenservice gestuurd.
Is wel afwijkend gedrag van de NS, normaal staan de brede poortjes open (aan beide perrons 1).
Toevallig heb ik gezocht naar een barcode, ik kan die in Hoofddorp ook niet vinden.
Dat nu alle poortjes dicht staan moet een storing zijn, ik ga het maandag meemaken...
-
Toevallig heb ik gezocht naar een barcode, ik kan die in Hoofddorp ook niet vinden.
Dat nu alle poortjes dicht staan moet een storing zijn, ik ga het maandag meemaken...
Ja het is echt geen fabeltje Bob.
En ik heb het voor het eerst op 18 Okt geconstateerd, dus zolang zal er toch geen storing zijn?
grt Piet.
-
Toen ik dit draadje las, dacht ik 'het zal allemaal wel meevallen'.... ik koop van alles via internet, zowel privé als voor 't werk, dus hoe moeilijk kan het zijn.
afijn, ik koop een treinkaartje op de HEMA site, retourtje Utrecht inclusief lunch voor 20 euro, vanuit Goes al snel een rendabele aanbieding. Ik kies mijn kaartje, reken af met IDeal en klaar is Reinier. Tenminste.... dan heb je nog geen kaartje, maar je krijgt een voucher via e-mail.
Met het HEMA-voucher ga je naar een speciale HEMA-pagina op de NS-site, wat trouwens gewoon de Spoordeelwinkel is. Je kiest je product, ik deed daar voor 6 euro nog een upgrade voor de 1e klas bij. Betalen via IDeal en klaar is Reinier. Tenminste, dan heb je nog steeds geen kaartje, maar je krijgt weer vouchers via e-mail. 3!!! Eén voor de lunch, één voor het retourtje en één voor de overgang naar de eerste klasse!!!! ;D ;D ;D
En met die laatste twee, die elk een eigen vouchercode hebben, moet je naar de e-ticketpagina van NS om daar apart je retourtje en apart je overgangsbewijs te verzilveren. En ja, dan krijg je weer mailtjes en dan kun je eindelijk je kaartjes printen.
Aangezien ik voorafgaand aan dit circus ook al een toegangsbewijs voor Eurospoor had besteld via internet, heb ik al met al 3 keer met Ideal betaald, 3 keer mijn persoonlijke gegevens moeten invullen (wat moet de hema eigenlijk met mijn telefoonnummer?), 4 keer algemene voorwaarden moeten accepteren, 4x allerlei ongewenste nieuwsbrieven en aanbiedingsmailtjes moeten uitvinken, en 4 kantjes tickets moeten printen.
Toegegeven, het Eurospoor toegangsbewijs heeft verder niets met de NS-tickets te maken, maar als we Eurospoor weglaten blijft er nog een heel kaartjescircus over en je vraagt je af waarom de HEMA na betaling niet rechtstreeks kan doorlinken naar de e-ticketpagina van NS.... of waarom de NS op z'n minst de spoordeelwinkel en de ticketshop niet tot één stap kan integreren.
-
Piet en Bob,
Ze staan in Hoofddorp onder het viaduct naar de sporen 1-2 en 3-4.
Foto's komen vanavond.
Grt, Ronald
-
Ja Ronald, dat weten we, maar het ging niet om de 'normale' poortjes maar om de QR code scanners.
grt Piet.
-
Woensdag kwamen we terug van een korte vakantie uit Duitsland met een geprint DB kaartje (goedkoper dan bij NS international zelfs met 40% korting) In Hoofddorp stond het poortje open.
Het werkt blijkbaar weer naar behoren.
-
Ja Ronald, dat weten we, maar het ging niet om de 'normale' poortjes maar om de QR code scanners.
grt Piet.
Zoals ik al zei, ze staan naast elkaar:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_222036_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_222036_1.jpg)
Links de chipkaart poort, rechts de gecombineerde chip/barcode, QR code poort.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_220946.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_220946.jpg)
Barcode/QR code scanner tevens chipkaart scanner. Is hier niet zo goed te zien maar het verlichte deel is doorzichtbaar en het staat erbij vermeld.
Waar staat hij? onder het viaduct richting de sporen 1-2 en 3-4:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_222043.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_24_222043.jpg)
Deze is genomen bij 3-4, kwaliteit is ruk want is gemaakt met een mobiel.
Grt, Ronald.
-
@PietB
Het klopt dat er geen barcodes gescand kunnen worden op station Hoofddorp, hier zijn de barcodelezers nog niet geplaatst in de brede gates. Op de foto's is wel te zien dat de topcovers al wel vervangen zijn voor het type met de barcode lezers. Ik kan helaas nog niet in de planning zien wanneer de barcodelezers geplaatst gaan worden. Het is idd zo dat als er nog geen barcode readers geplaatst zijn de gates nog niet allemaal gesloten zijn.
Hoofdorp heeft in totaal 18 gates verspreid over 4 poortrijen welke allen voorzien zijn van 1 brede gate.
Jeroen
-
Wat is een Gate?
-
Volgens Wikipedia een woord om een schandaal in verband te brengen met een locatie of gebeurtenis, of een poort of uitgang op een vliegveld.
-
We hebben het hier toch over een gewoon NEDERLANDS treinstation????? of vergis ik mij.?
-
Ik denk dat Jeroen Engels is want hij spreekt ook van topcovers en readers.
-
Ach, station is ook een engels woord.
-
Nee, dat werd al eerder uit het Frans geleend in de betekenis van halteplaats, zoals de Engelsen ook hebben gedaan. Klonk deftig.
-
Thanks! ;)
-
Ik word hier een beetje droevig van. Waarom moet alles in een andere taal, is het Nederlands voor de Nederlanders dan zo moeilijk? Nog even en dan moet ik mij gaan schamen dat ik geboren Nederland ben en ook nog eens Nederlands spreek. Waar zijn we eigenlijk mee bezig.
Noem de poortjes gewoon bij de naam. Ingaande voor de ingang en uitgaande voor de uitgang. Is toch niks mis mee?
-
Reizigers noemen het gewoon poortjes.
Het grappige is dat die dingen in de Rotterdamse en Amsterdamse metro in eerste instantie officieel als tourniquette werden aangeduid, omdat men ook zo gauw niks anders wist. Het is dan ook niet een ov bedrijf, of Jeroen of jij of ik die bepalen welk woordt wint, maar de goegemeente. En ik denk dat het gewoon poortje blijft. In dit geval. In andere gevallen niet en dan vind je het binnen de kortste keren gewoon Nederlands.
Tabé.
-
Waarom moet alles in een andere taal, is het Nederlands voor de Nederlanders dan zo moeilijk?
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar ongeveer de helft van de Nederlandse woorden is geleend uit andere talen. Zelfs poort is niet origineel Nederlands, het komt oorspronkelijk uit het Latijn.
Dus waarom zou je poort wel accepteren, en gate niet? :)
-
Hans: (y)
Klaas, omdat er al bestaande Nederlandse woorden zijn, en het eigenlijk totaal overbodig is om dan een Engels woord te gebruiken.
Kaartlezer, poort, ingang en uitgang.
Klinkt allemaal stoer, Engels gebruiken, maar eigenlijk helemaal niet nodig.
Gr, Bert
-
Ik word hier een beetje droevig van. Waarom moet alles in een andere taal, is het Nederlands voor de Nederlanders dan zo moeilijk? Nog even en dan moet ik mij gaan schamen dat ik geboren Nederland ben en ook nog eens Nederlands spreek. Waar zijn we eigenlijk mee bezig.
Er blijft weinig over van het "Nederlands" als we alle buitenlandse leenwoorden gaan schrappen... Taal leeft, pikt nieuwe dingen op, laat oude dingen vallen, evolueert constant. Het is in mijn ogen achterlijk om krampachtig vast te houden aan de taal waarvan je denkt dat het "jouw" taal is. Dan krijg je van die wangedrochten als de katharevousa, het officiele standaardgrieks.
-
Toch heeft Sobat gelijk. Ik lees liever een Nederlands woord, dan een woord uit een andere taal. In het geval 'gate' valt het nog mee, maar vaak werken de buitentalers verhullend. 'Gate' zelf is zelfs nutteloos, juist omdat er goede Nederlandse woorden voor zijn. Mijn target is dus native dutch als baseline :)
-
Ik vind niet dat Sobat gelijk heeft, dat "native dutch" is al zeer royaal voorzien van leenwoorden die nu niemand meer opvallen, maar die eens wel net zo nieuw en soms "ongewenst" waren als de woorden waar nu sprake van is.... ;)
-
Ik zeg gewoon Tor.
Ideaal woord lekker kort enzo.
-
In Duitsland noemen ze dergelijke perronpoortjes van allerlei typen meestal tourniquettes. ;D
In het verleden hebben boze taalpuristen het woord Drehkreuz wel geopperd, maar een draaiend kruis was ook weer zo wat.
-
"boze taalpurist", een fraai pleonasme ;D
-
Afsluitpoort. Het voorgaande gelezen hebbend, dekt dat woord de lading volkomen.
-
Hoi hoi!
Een taal is inderdaad een levend organisme, dat groeit en zich verder ontwikkelt, maar bij "gate" denk ik toch meer aan een vliegveld... ;)
Groet van Thonis
-
Hoe zou Marnix Rueb de poortjes genoemd hebben ::)
Maandag maar eens spelen met die barcode lezers...
-
Grote kans dat Marnix zou zeggen : "ein poâhtje voâh je trènkaâhrtje".
Sander
-
Paspoortje was wel wat maar dat woord is al vergeven.
-
Ik denk dat Jeroen Engels is want hij spreekt ook van topcovers en readers.
Ik ben gewoon Nederlands. De termen die ik gebruik komen bij ons uit de organisatie en zij de officiële termen welke ook gebruikt worden door NS zelf. De topcovers zijn namelijk de gele afdekkappen waar de kaartlezers inzitten. Bij NS zijn deze geel maar bij de RET en GVB zijn deze gewoon van staal.
Ik heb deze info omdat ik zelf werk bij 1 van de 2 service organisaties voor de OV-Chipkaart apparatuur. Zo zal ik eerder spreken over een CiCo of validator dan over een kaartlezer,terwijl dit voor iedereen verder een soort van geheimtaal zal zijn.
Jeroen
-
Zoals ik al zei, ze staan naast elkaar:
[knip]
Links de chipkaart poort, rechts de gecombineerde chip/barcode, QR code poort.
[knip]
Barcode/QR code scanner tevens chipkaart scanner. Is hier niet zo goed te zien maar het verlichte deel is doorzichtbaar en het staat erbij vermeld.
[knip]
Waar staat hij? onder het viaduct richting de sporen 1-2 en 3-4:
Deze is genomen bij 3-4, kwaliteit is ruk want is gemaakt met een mobiel.
Die had ik wel gevonden de 18de maar toen stonden ze dicht en ik kon met mijn papieren ticket mooi niet op het perron komen.
@al die taalpuristen:
dat was een aardige poging een draadje om zeep te brengen, gaan we nu weer buiten spelen?
grt Piet.
-
@al die taalpuristen:
dat was een aardige poging een draadje om zeep te brengen, gaan we nu weer buiten spelen?
Nee. Het regent.
-
Ik was het draadje helemaal vergeten Piet. Fijn dat je ons er even aan herinnert. (y)
Afsluitpoort. Het voorgaande gelezen hebbend, dekt dat woord de lading volkomen.
Nee, gewoon perron- of stationspoortje.
-
Nee. Het regent.
Waar?
Hier schijnt de zon, uitbundig!
Als moderatoren zelfs off-topic doorgaan is er toch wel iets helemmmaal niet goed hier, zeg?
-
Ik woon in Denemarken ;)
-
Die had ik wel gevonden de 18de maar toen stonden ze dicht en ik kon met mijn papieren ticket mooi niet op het perron komen.
Ik had eigenlijk begrepen dat je die barcodepoortjes niet kon vinden, maar nu lees ik dat je ze wel gevonden hebt. Maar wat is dan het probleem? Reageerde het poortje niet?
-
Vanochtend zelf mogen bewonderen, maar het poortje met die barcode scanner stond (gelukkig!) open.
-
En lezen, ik kom er achter dat 99 % van de Nederlanders niet leest. Kopen ze een kaartje bij de Ah/Kruidvat/Blokker, staat er in ongeveer 3 stappen wat je doen moet (en echt duidelijk hoor, helemaal niet moeilijk), het gros leest niet eens de eerste regel. Hetzelfde geldt voor kaartjes uit de automaat, staat op: geldig door in en uit te checken. 1 regeltje en wees nu eerlijk, hoe groot is zo'n kaartje nu, daar staat echt geen heel boekwerk op! Nee hoor, bijna niemand checkt in.
Oke, dus: inchecken, uitchecken en dan de trein instappen?
Gaat een vette conversatie met de conducteur opleveren! ;D (y)
-
Haha ;D
-
Maar wat is dan het probleem? Reageerde het poortje niet?
Exact, dat was het probleem.
En de service medewerker die ik via de info zuil aan de lijn kreeg begreep er helemaal niets van,: "poortjes dicht, barcodes??????????"
grt Piet.
-
Dat de poortjes dicht waren moet een storing zijn geweest.
Zo'n service medewerker heeft gewoon de instructie dat je bij Hoofddorp gewoon kan doorlopen.
Als je de antwoorden op forum.ns.nl ziet van de "NS medewerkers" (Dus niet het rijdend personeel!) weet je hoe groot hun kennis is.
Waren er niet meer mensen die het zelfde probleem hadden?
-
Ik was het draadje helemaal vergeten Piet. Fijn dat je ons er even aan herinnert. (y)
Nee, gewoon perron- of stationspoortje.
Welnee, totaal verkeerd, Henk. Het is geen poort tot het station of perron. Het zijn meerdere poortjes. Soms zelfs openbare weg. En het sluit af. Ik blijf bij mijn afsluitpoortje.
-
Whaaaa haa...
Lachen, dit draadje!
Ik rol zo van mijn stoel af (y) (y)
Gr. Pascal
-
Waren er niet meer mensen die het zelfde probleem hadden?
Nou dat weet ik niet.
Ik ben direkt, na het tot niets leidende gesprek, met een ovchip gebruiker mee ge-sneaked.
F..k the NS!!!!
@Pascal: nou ik vond het anders niet om te lachen, in dat tocht hok.
grt Piet.
-
Hoi Piet,
Laat ik het zo zeggen; héél herkenbaar!!
Met moeite een kaartje kopen, dan in een overvolle trein opweg en geen conducteur te zien die vervolgens de moeite neemt om je kaartje te controleren.
Nee. Treinen voor de hobby in H0 vind ik leuk maar om er na mee op pad te gaan is een heel ander verhaal.
Gr. Pascal
-
Met moeite een kaartje kopen, dan in een overvolle trein opweg en geen conducteur te zien die vervolgens de moeite neemt om je kaartje te controleren.
Je koopt dan ook geen controlebewijs maar een vervoerbewijs. Gek dat mensen dat toch altijd denken, ik word niet gecontroleerd, dus hoef ik eigenlijk geen kaartje te kopen... Heel makkelijk, kaartje is voor vervoer van A naar B, meer niet...
-
Met moeite een kaartje kopen, dan in een overvolle trein opweg en geen conducteur te zien die vervolgens de moeite neemt om je kaartje te controleren.
Loop je in een winkel ook met de spullen zomaar naar buiten als je geen cassière ziet die de moeite neemt om jouw spulletjes af te rekenen ???
-
Met moeite een kaartje kopen, dan in een overvolle trein opweg en geen conducteur te zien die vervolgens de moeite neemt om je kaartje te controleren. Gr. Pascal
Tja, je geeft zelf al aan dat een trein overvol is. Dan is er voor de conducteur geen doorkomen aan ;)
-
Loop je in een winkel ook met de spullen zomaar naar buiten als je geen cassière ziet die de moeite neemt om jouw spulletjes af te rekenen ???
Nee, dat is juist zo gek, maar in de trein doet men dat dus wel. Raar he? En dat is dan zogenaamd geen diefstal... Heel gek... Maar nog raarder is, niemand hoeft jou te controleren, je neemt namelijk een dienst af, namelijk het reizen van a naar b en daar betaal je voor. Die controle is er alleen maar te kijken of iedereen dat wel doet. En blijkbaar vinden een heleboel mensen het heel normaal om dat niet te doen, dus vandaar die controle. Maar het heeft niks met het vervoerbewijs te maken in die zin dat je dus betaald voor het vervoer en in eerste instantie niet voor de controle. Uiteindelijk zitten de salarissen van alle NS medewerkers verdisconteerd in het kaartje, naast alle materieel en onderhoudskosten, maar het kaartje zou een stuk goedkoper kunnen als iedereen netjes zou betalen voor de dienst die ze afnemen. Geen controle meer nodig, dus geen conducteurs meer nodig om alle dieven en criminelen achter de vodden aan te zitten, dus kan het kaartje goedkoper. Maar goed dat is een utopie. Het kaartje is een vervoerbewijs en heeft niks te maken met een conducteur die wel of niet langskomt. Zo moeilijk is het niet hoor Pascal...