BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Chris op 15 September 2014, 09:01:54
-
Levering Oktober 2014.
Dus ook dit treinstel staat op punt van uitlevering.
Het betreft dus de ' gewone' reclameloze VIRM.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/HR2436_HI_zps7b762308.jpg)
bron : Overbeek.
-
Over welke versie hebben we het hier dan?
Ik ken alleen de "Lekker lezen" en de "Geel en blauw houdt van Oranje" versie.
Die laatste heb ik in bestelling staan omdat er eentje zonder reclame of teksten er (nog) niet zou komen.
Zo te zien staat hier niks op...
Groeten,
Ad
-
De Geel en blauw houdt van oranje is gecancelled. Daarvoor in de plaats komt deze gewone V-IRM.
Ik ben met het nummer 9405 wel heel benieuwd of Rivarossi erom gedacht heeft dat er twee stijlen pictogrammen door elkaar lopen. Op de kopbakken en de ABv 3/4 (bak zonder stroomafnemers) hoort de oude stijl (van DD-IRM) nog aanwezig te zijn en op de tussenbak ABv-6 (met stroomafnemers) hoort de nieuwe stijl pictogrammen toegepast te zijn......
Jeroen
-
Hi Jeroen,
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Ik heb er niks van gelezen en op de diverse sites staat de HR2436 (met .... Oranje... ) gewoon als bestelbaar.
Blijkbaar wat gemist.
gr.
Ad
-
Door omstandigheden is de "Geel/blauw houd van Oranje" geannuleerd.
En hiervoor in de plaats komt dus gewoon een normaal geel/blauw stel binnenkort in de winkels.
Deze info komt van de importeur die Rivarossi onder zijn hoede heeft.
-
Ik kan niet wachten op de uitlevering. Deze heb ik 4 maanden geleden al besteld bij de winkel. Gegarandeerd dat ik er 1 aan ga schaffen dus.
Gr Jason
-
Deze heb ik 4 maanden geleden al besteld
Oooooo dat is niets......Volgens mij heb ik hem 2 jaar geleden al besteld.....en ik ben vast niet de enige.
Ondanks het lange wachten komt ie nu onverwacht snel. Net de Koningstrein aangeschaft........
@Ad. Ik heb een half jaarrtje geleden een mailtje gekregen van Bentink dat de "Oranje houdt van ....." kwam te vervallen en of ik dan een gewone geel/blauwe wilde of de lekker lezen.
-
Hi Jeroen,
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Ik heb er niks van gelezen en op de diverse sites staat de HR2436 (met .... Oranje... ) gewoon als bestelbaar.
Blijkbaar wat gemist.
gr.
Ad
Inclusief de winkelier die hem nog steeds op zijn site heeft staan.(verkeerde afbeelding)
Is al diverse keren door de importeur aangedragen.
Let op : Artikelnummer is dus hetzelfde gebleven, uitvoering is veranderd !
-
Ik hem ook bijna 2 jaar geleden besteld bij Het Oude Station in Papendrecht.
Ik ga maar even navraag doen of ik de juiste krijg.
Maar als het artikelnummer hetzelfde is gebleven, zal dat wel goed gaan.
Maar zekerheid voor alles.
Blijft onmisbaar, zo'n forum (y)
gr,
Ad
-
Deze versie schaf ik wel aan! En hopen op een zesje en een viertje in de oude stijl dus met pantos op de kopbakken!
-
Het zou toch een kleine moeite moeten zijn om bij het model losse decals te leveren om er alsnog een "Geel en blauw houdt van Oranje" van te kunnen maken...... ::)
-
Deze versie schaf ik wel aan! En hopen op een zesje en een viertje in de oude stijl dus met pantos op de kopbakken!
Viertje als DD-IRM (zoals de oude stijl heet) is er al jaren. Eerst van Lima, later van Rivarossi. DD-IRM is er echter nooit als zesje geweest. Er waren drietjes en viertjes van.
Jeroen
-
Als ik zo het plaatje zie, wordt het weer een tel de fouten trein. De abv 6 staat ook wel heel raar op de draaistellen. Deze is vast ook geen 1:100.
-
Heb je vergelijkingsmateriaal met het echie?
Offtopic: Anyways .. Leek .. Rolf .. Heb ooit eens een Rolf gekend die bij mij in de klas zat op de Borgen bezemklas VWO.
Ontopic: Deze trein staat ook bij mij al erg lang in de pre-order. Komt ie dan ein-de-lok <-- hmm was een typfout maar wel gevat.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg)
Links de abv3/4 en rechts de abv6.
Hier is het lengte verschil van de balkons duidelijk zichtbaar waardoor de draaistellen van de abv6 verder van de overgangsinrichting staan. Helaas heb ik zo geen foto van de abv 3/4 van een virm 1 met het oog op de 1e klas strepen.
Offtopic, ik heb wel op de borgen gezeten en een voorganger daarvan, maar vwo was iets te hoog gegrepen voor mij.
Rolf
-
Lima / Rivarossi heeft nooit een dd-irm vier uitgebracht.
Ja, met de tussenbak erbij maar de 8204/34 zijn drietjes nummers de rivarossi 4848 met het extra tussen bak klopt totaal niet, 1e klasse teveel boven. Een zesje zou zeker leuk zijn, en kom op Rivarossi maak een verlengde tussenbak erbij !
-
Op basis van de OV-chip en de kroningstrein lijkt me duidelijk dat Hornby ervoor heeft gekozen een nieuwe kap op het bestaande onderstel van een tussenrijtuig te maken. Dat zal wel niet meer veranderen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg)
Links de abv3/4 en rechts de abv6.
Hier is het lengte verschil van de balkons duidelijk zichtbaar waardoor de draaistellen van de abv6 verder van de overgangsinrichting staan. Helaas heb ik zo geen foto van de abv 3/4 van een virm 1 met het oog op de 1e klas strepen.
Offtopic, ik heb wel op de borgen gezeten en een voorganger daarvan, maar vwo was iets te hoog gegrepen voor mij.
Rolf
Volgens mij zit er verschil tussen de 9400 en 9500 serie......
-
Ja genoeg, maar dit zelfde is ook zo bij een 9400.
-
@Bastaard: Lima IRM-3 + 4e bak Lima 309605 klopt v.w.b. de hoeveelheid 1e klas.
Alleen nummertje aanpassen & je hebt een prima IRM-4.
-
Dat zeg ik ook :D Maar de Rivarossis helaas niet.
Maar een nummer van een Lima halen is best lastig.
-
misschien een domme vraag, maar ben de kluts een beetje kwijt wat nummer op deze treinstellen aangaat.
je had driewagenstellen met de nummers 8300 en vierwagenstellen met de nummers 8400, dat is nog steeds duidelijk.
de driewagenstellen zijn verlengd naar vierwagenstellen en de vierwagenstellen naar zes wagenstellen, hier gaat het mis.
Daar bij zijn er nieuwe bestellingen gedaan door de NS van 6 wagenstellen, hier ben ik het spoor helemaal kwijt.
mijn vraag is wat is nu wat .
mvgr Evert
-
Je begint al fout, de drietjes waren 8200.
8200 driedelig
8400 vierdelig
8600 zesjes (verlengde vieren)
8700 nieuwe zesjes
9400 viertjes (verlengde drietjes)
9500 nieuwe viertjes
-
Hoi Rick,
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg (y) zit weer op het goede spoor ;D .
mvgr Evert
-
Je begint al fout, de drietjes waren 8200.
8200 driedelig
8400 vierdelig
8600 zesjes (verlengde vieren)
8700 nieuwe zesjes
9400 viertjes (verlengde drietjes)
9500 nieuwe viertjes
De 8700 kan door Rivarossi makkelijk worden nagemaakt of zit ik fout?
-
Er is nog geen mbv7, en er is alleen een virm1 abv5.
-
Gewoon een bak ertussen die er een beetje op lijkt. Er zijn er genoeg die zich niet storen aan verkeerde raamindelingen en zo....
-
Als ik hier al lees dat deze trein al een optelsom van fouten is lijkt me dat geen goed idee...
-
Dat lijkt mij ook geen goed plan. En voordat we nu commentaar hebben, laten we eerst afwachten wat Rivarossi op de markt zet.
Ik weet wel dat ik ben begonnen met mijn opmerking over verschillende pictogrammen op een 9400, maar ik schreef daar ook bij dat ik benieuwd ben waar Rivarossi mee gaat komen.
Jeroen
-
heb liever dat ze eerst met de DDZ komen, wel 1:87 :D :D :D
-
Liever koekies worden in modelspoorland niet gebakken. ::)
-
Als ik hier al lees dat deze trein al een optelsom van fouten is lijkt me dat geen goed idee...
Vooralsnog zal dit de enige VIRM zijn. Neem ik de fouten voor lief. Fouten waar een leek zich niet aan stoort. Alhoewel.. Bij de PiKO GTW stoorde ik me wel aan het halve raam..
-
De 9400 heeft op de kopbakken en 1 tussenbak de oude klasse logos, en 1 bak met de nieuwe types, en volgens mij ook de oude type pantogaven op de tussenbak, (overgeplaatst van de kopbakken)
Ben ook benieuwd hoe Rivarossi dit aangepakt heeft!
Maar in werkelijkheid zit er ook een forse kleurverschil, gaan we dit in model ook zien ;D
-
Op een 9400 zitten niet de oude stroomafnemers die afkomstig zijn van de kopbakken. Op de 9400 en lage 9500 (t/m 9544) zitten nieuwe stenman DSA 200 stroomafnemers met een stalen schuit, op de hoge 9500 (vanaf 9547) zitten stenman DSA 200 stroomafnemers met een aluminium schuit en met een dropdown inrichting. Op de 8600 en 8700 zitten de faiveley AM56 stroomafnemers, deels afkomstig van de oude kopbakken (hoekig onderframe) en een deel komen van de plan T's af (rondgebogen onderframe) maar deze zijn nu voorzien van een dubbele stalen schuit. Bij DDIRM zat een enkele brede schuit op de stroomafnemer gemonteerd.
Groetjes Rolf
-
Ik zag het eerst bij de Koningstrein, maar inderdaad... Ze hebben hem buffers gegeven... :-\
-
Dat is heel snel op te lossen en kan elke klusser.
-
Als we dan toch bezig zijn: Die flap onder de automatische koppeling hoort er ook niet (meer) te zitten. Ook dat kan een beetje klusser wel oplossen.
Spoorfan
-
Ik zag het eerst bij de Koningstrein, maar inderdaad... Ze hebben hem buffers gegeven... :-\
Is dat dan fout? De buffers zijn ooit verwijderd maar is dat niet na de verlenging tot VIRM gedaan?
-
Voor de kenners, criticasters en liefhebbers :
VIRM 9405 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1137:v9405&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
-
een mooi en duidelijk verslag
-
Volgens mij heeft de moterloze bak ook last van een deukje in het midden van het dak.is redelijk te zien op de fotos van het verslag,
Groetjes Chris
-
Klopt het dat de eerste klas op het bovendek een raam te kort is?
-
Bespreking gelezen.....?
-
Klopt het dat de eerste klas op het bovendek een raam te kort is?
Is het raam te klein of is er een raam te weinig?
???
-
Ik neem aan dat Floris op de streep doelt.
En dat staat in de bespreking, dat die streep inderdaad te kort is. (dan is automatisch de hele 1e klasse indeling te kort, precies 1 raam)
-
Het was beetje flauw van mij ;D
Ik heb je beschrijving gelezen. Super!!
Mijn VIRM komt vandaag.
-
Ik heb even een filmpje bekeken. Dan komt de hele VIRM 9405 voorbij.
Daar kan je goed op zien dat de 1e klas streep bij de bovenverdieping ook doorloopt t/m 4 raam.... en.... dat er tussen het 3e en 4e raam ook nog een klasse 1 aanduiding staat bij de bovenverdieping.
Helaas... het zijn toch wel in het oog springende foutjes die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. :'(
Desondanks is het een mooi model voor op mijn baan.
De onvolkomenheden spuiten we wel weer bij... ;D
Ik heb de mijne nog niet mogen ontvangen.... na 2 jaar wachten toch wel spannend....
De decoders liggen als klaar... (y)
groeten,
Ad
-
Dat is bij de hele 94xx (de echt verlengde IRM's) zo. Bij de 95xx (nieuw gebouwde VIRM viertjes) is het zoals Rivarossi het nu heeft uitgevoerd. Ze zullen wel de 9524 OV-chip als uitgangspunt hebben genomen.
-
Ja, ik zie het.
Bij het filmpje van de VIRM 9525 klopt het model wel.
Dus het nummer is eigenlijk verkeerd gekozen....
Gr.
Ad
-
Is de VIRM dezelfde kleur geel als de eerder uitgekomen IRM van Rivarossi?
-
Nope.
De IRM uit 2009 is veel meer tegen het oranje aan.
De kleur geel die er nu op zit, zit meer tegen het geel aan wat nu op de Roco Plan V en T modellen zit.
Persoonlijk vind ik dat de best gekozen kleur voor het model tot nu toe.
Maar goed, dat is persoonlijk.
-
Is de kleur geel nu vergelijkbaar met de IRM van Lima?
-
Nee....dat was citroengeel...
Ik gaf al aan, te vergelijken met de Plan T en V van Roco....
Ook niet exact als de kleur van de V en T, maar er tegenaan.
-
ja dat heb ik gelezen!
-
Ook de koppeling moet een kleine aanpassing hebben. De plaat die er nog aan zit moet weg. Hoe is de panto?
Spoorfan
-
Wat voor aanpassing bedoel je?
-
Hoe is de panto ?
Zoals ie op de foto staat in het verslag. Ik snap je vraag niet geheel. 8)
En er zitten buffers op die de purist er wellicht af wil/kan breken.
Dat staat er ook Jan : de plaat die aan de koppeling zit moet eraf. Geeft Spoorfan in dezelfde zin aan.
-
Ja, ik zie het.
Bij het filmpje van de VIRM 9525 klopt het model wel.
Dus het nummer is eigenlijk verkeerd gekozen....
Gr.
Ad
Welk filmpje?
-
De filmpjes....
De 9405:
https://www.youtube.com/watch?v=mfdBqCXOYcE (https://www.youtube.com/watch?v=mfdBqCXOYcE)
En de 9525:
http://www.youtube.com/watch?v=YIUXO824mt4 (http://www.youtube.com/watch?v=YIUXO824mt4)
Het verschil in de eerste klas balken van de bovenverdieping.
Gr.
Ad
-
Dus als ik het goed begrijp ben je er door het nummer te veranderen in 95xx?? de beste oplossing lijkt me aangezien het nu opgedrukte nummer nogal groot is uitgevallen tov de realiteit.....
-
de plaat die aan de koppeling zit moet eraf. Geeft Spoorfan in dezelfde zin aan.
Nou schiet mij maar lek, ik weet niet wat je hier mee bedoelt!
-
Bekijk eens een foto op google van een irm en virm en kijk goed naar de onderzijde van de koppeling.
Kom op, je ziet wel een deukje in het dak, moet dit ook lukken. 8)
-
Nou fijn dat het een raden maar is geworden Chris! Ik pas hier voor!
-
Dus als ik het goed begrijp ben je er door het nummer te veranderen in 95xx??
Nou niet echt, aangezien de kopbakken duidelijke kenmerken van de eerste series hebben, zoals de antenne bovenop de kop, op een "bult" in het midden. De 95xx en 87xx hebben 2 bulten met kleine antennes.
Het bestemmingsdisplay is dan wel weer de moderne ledvariant zoals die bij de latere series wordt gebruikt.
-
In het echt zijn er toch ook wel bakwisselingen tussen VIRM1 en VIRM2 geweest?
Je zou er dus een 9500 nummer op kunnen zetten en doen alsof de kopbakken zijn gebakwisseld met andere stellen.
Want de tussenbak ABv3/4 met het nummer bepaalt of het een 9500 of 9400 betreft, en die schijnt volgens de berichten de indeling van een 9500 te hebben.
Of er fysiek zo'n stel rond rijdt weet ik niet, maar dan heb je wel een potentieel kloppende samenstelling.
(y)
-
Ik denk dat ik deze VIRM niet ga kopen, want er zitten m.i. teveel tekortkomingen aan, naast de al genoemde automatische koppeling, de buffers en de antenne boven de cabine. Deze dingen zijn voor mij persoonlijk allemaal nog overkomelijk (de Koningstrein heb ik wel gekocht en daar ben ik di tevreden mee), want dit wisten we eigenlijk van tevoren al. De te korte streep van de 1e klasse vind ik echt een misser. En daar komt nog bij: de bestemming Amsterdam CS. Die is volgens mij ook fout, want dit heet toch al een hele tijd Amsterdam Centraal, of eventueel Amsterdam C? Of zijn de bestemmingsdisplays daar nooit op aangepast?
Groeten van Arjen
-
Nou fijn dat het een raden maar is geworden Chris! Ik pas hier voor!
Jou probleem, niet het mijne.
Deze toonzetting en overal uitroeptekens achter geeft mij nu niet de push om foto's te plaatsen.
-
Is het nu zo moeilijk om iemand even op weg te helpen die geen idee heeft waar het m.b.t. die koppeling om gaat?
Kijk Jan, bij deze, 1 minuutje werk:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/9405.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/9405.jpg)
Foto van Chris van Diesen, bekladding in de vorm van een rood kruis van mijn hand ;D ;D
Bij het model snij je die plaat simpelweg van je koppeling en klaar. Let wel, dit geldt voor ALLE V-IRM modellen, maar NIET voor DD-IRM (treinstelnummers uit de serie 8200 en 8400).
Wat ik weer heel erg jammer vind (gelukkig mijn tijdperk niet en een te kort model...), is het feit dat aan RIvarossi aangegeven is dat het nummer 9405 niet strookt met de pictogrammen op het model, al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang voordat dit model uiteindelijk in productie ging. Het was voor Rivarossi een klusje van niks om van het 9405 nummer een 9500 nummer te maken en dan waren alle pictogrammen, 1e klas streep etc. correct. Door deze stront eigenwijze houding moeten de liefhebbers het nu weer doen met een model dat niet klopt of zelf weer gaan zitten klojo'en om het goed te krijgen. En dit was dus echt niet nodig. Rivarossi is hier een jaar geleden al op gewezen.... :( :( :(
Jeroen
-
Dank je wel Jeroen, helder!
Ik dacht eigenlijk dat het over de koppeling tussen de bakken ging, vandaar dat ik er geen hout van snapte!!!
-
Och, je geeft die plaat een likje rode verf en je hebt een modelletje wat voor 3 jaar terug nog WEL zo rond reed. :P
Overigens, de stellen hebben heel lang rond gereden met de plaat weggeklapt. Zaten er dus nog wel, maar vielen niet op ;)
Waar ik niemand nog over gehoord heeft is het ontbreken van de stilte coupe stickers op de ramen ;D
En omdat het een hobby is heeft Rivarossi misschien wel bedacht dat de meeste handige donders wel even dat blauwe lijntje door kunnen trekken. Netjes afplakken, lichtjes opschuren, airbrush eroverheen, aflakken en klaar ;) Ik heb de foto's en verslag van Chris even bekeken, kan geen deuk vinden. ::)
Mijn mening (voor zover die er toe doet) Een mooi en geslaagd model (y)
-
Ik begreep van mijn winkelier dat deze inderdaad geen deuk heeft, hij heeft er een metalen meetlat opgelegd. Dat zou goed nieuws zijn!
-
Och, je geeft die plaat een likje rode verf en je hebt een modelletje wat voor 3 jaar terug nog WEL zo rond reed. :P
Mag je me daar wel eens foto's van laten zien.
DD-IRM had op de koppeling wel een rood wegklapgedeelte, maar dat is niet deze grote plaat. Voor DD-IRM zou je het zo kunnen doen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/9405_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/9405_1.jpg)
Er zat dus een beschermklep voor het mechanische deel van de koppeling, waar het 'gat' achter verborgen zat. Bij het combineren draaide deze kap naar de zijkant van de koppeling.
Dit werkte echter niet bepaald storingsvrij, waardoor er besloten is om deze kap eerst aan de zijkant van de koppeling vast te zetten en later te verwijderen.
Bij V-IRM waren deze bewschermkappen al verdwenen.
Dit staat echter weer los van die grote plaat aan de onderzijde van de koppeling. Ook die heeft inderdaad een tijd weggeklapt onder de koppeling gehangen en is later verwijderd. Deze is echter nooit rood geschilderd geweest.
Jeroen
-
Ik heb daar geen foto's van. Die maak ik sinds kort, sporadisch, wel eens. ;)
-
Zolang mijn vrouw het verschil niet ziet tussen een Hondekop en een Plan V...
.... lig ik van deze VIRM niet wakker... ;D
Maar.... net had beter gekund.
Gr.
Ad
-
(http://www.nicospilt.com/anderen/HV20040604_2198b.JPG)
Van de site van Nico Spilt
Bedoel je deze plaat (hier zo te zien bij een SGM). Die was volgens mij voor de bediening van de weg te klappen bescherming
-
Die platen zijn ook historie ;)
-
Kan het zijn dat ik toch foto's vind van VIRM met de gewraakte klep ?
-
Klik (http://www.cristallux.com/img_cl/virm_01.jpg) ;D
Edit: is wel een IRM, foto onderschrift klopt niet. Is voor het idee ;)
-
Is dat geen IRM drietje? ???
Ah ja, dus. ;D ;)
-
Kan het zijn dat ik toch foto's vind van VIRM met de gewraakte klep ?
Laat maar zien dan.
Klik (http://www.cristallux.com/img_cl/virm_01.jpg) ;D
Dat is overduidelijk een DD-IRM, Joop. Bovendien is het rode de beschermkap die ik beschrijf en niet de plaat ONDER de koppeling waar het hier oorspronkelijk om ging en bij de V-IRM modellen dus afgeknipt / weggesneden zou moeten worden. Die plaat zie je op jouw gelinkte foto ook heel duidelijk zitten en die is daar GRIJS.
Jeroen
-
Dat staat toch ook in de edit Jeroen ;)
Ik was idd even iets wat in de war met de plaat van de SGM. ??? excuus
-
Ja, maar voor welk idee is het dan Joop?
Het klopt dat die grote platen onder de koppelingen bij SGM rood waren. Overigens waren dat wel platen met gaatjes erin. DD-IRM had dat dan weer niet.
Leuk om te zien van je gelinkte foto is wel dat het hier om een foto gaat van een DD-IRM in afleverignstoestand. In het begin hadden de stellen namelijk naast de deuren nog 1 sticjer met de klasse aanduiding. later kwamen er twee boven elkaar en kwamen er ook de wel of niet roken symbolen bij. De foto is overigens in Duitsland gemaakt.
Jeroen
-
Volgens mij was de functie van de plaat bij al het materieel dezelfde nl. het wegklappen van de beschermkap. De uitvoering verschilde per materieelsoort of ontbrak volledig.
Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde ....... :-\
-
Grappig overigens dat in dit topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58212.0.html) met geen woord gerept wordt over de koppeling en de gewraakte plaat. ??? ::) Is toch de zelfde fabrikant ;D
-
Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde ....... :-\
Plan V/T had afneembare gele hoedjes.
-
Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde ....... :-\
Dat klopt. Het is begonnen bij SGM. Maar ICM en DH hadden het dan weer niet, die hadden net als Mat'64 en ouder materieel handmatig afneembare beschermkappen. Naast SGM, hebben ook SM'90, DM'90 en dus ook de reeds besproken DD-IRM deze platen gehad.
Grappig overigens dat in dit topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58212.0.html) met geen woord gerept wordt over de koppeling en de gewraakte plaat. ??? ::) Is toch de zelfde fabrikant ;D
Ja dat klopt Joop. het is echter indertijd al rechtstreeks via Overbeek aan Rivarossi gemeld, maar men wilde daar de mal niet voor aanpassen. En dat kan ik mij nog voorstellen ook. het kost geld en bijna niemand kijkt er naar/weet er van. Bovendien is het weghalen een klusje dat iedereen kan doen.
Jeroen
-
Als het bekent was en er is over gecommuniceerd, waarom dan toch weer die commentaren?
Maar goed. Laten we het hier maar bij houden. Ik ga weer lekker in lees modus en geniet van de handige snuiters die hier op het forum aanwezig zijn en prachtige dingen laten zien. Kan er veel van leren, doe er ideeën op welke ik in mijn nog te bouwen baantje kan verwerken. ;)
-
Dat is heel simpel.
Toevallig weet Ik er van dat die melding is gedaan bij Overbeek / Rivarossi, omdat ik het namelijk zelf gemeld heb. Ik heb ook op dit forum geen klaaglied opgezet over die plaat, vooral ook niet omdat het zelf heel makkelijk op te lossen is.
Spoorfan merkte het in dit draadje op over die plaat. De kans is 99,99% dat hij niet wist van de melding die in het verleden gedaan is bij Overbeek / Rovarossi. Bovendien schreef Spoorfan in mijn optiek het niet als commentaar naar Rovarossi:
Ook de koppeling moet een kleine aanpassing hebben. De plaat die er nog aan zit moet weg. Hoe is de panto?
Spoorfan
Dit kun je ook bnet zo goed lezen als even zelf aanpassen.
Dat ik wel in dit draadje een beetje verwijtend heb gereageerd naar Overbeek / Rivarossi gaat puur om het niet willen aanpassen van het treinstelnummer terwijl ook dat aan hun een jaar geleden gecomminiceerd is. Nu heeft het treinstel fouten in de bedrukking die met een 9500 nummer helemaal niet aan de orde waren geweest. En dat vind ik niet bepaald klantgericht, want voordat het model in productie ging is een bedrukking nog redelijk simpel aan te passen en is het nu voor degenen die wel een correcte V-IRM willen, erg lastig geworden. Heel veel lastiger dan even een stukje kunststof onder de koppeling wegsnijden.....
Jeroen
-
Leuk om te zien van je gelinkte foto is wel dat het hier om een foto gaat van een DD-IRM in afleverignstoestand. In het begin hadden de stellen namelijk naast de deuren nog 1 sticjer met de klasse aanduiding. later kwamen er twee boven elkaar en kwamen er ook de wel of niet roken symbolen bij.
Zijn die dubbele klasse stickers geïntroduceerd met de komst van de ABv6'en, waarbij vanaf de deur gezien boven en onder niet direct dezelfde klas is?
En dan voor de eenduidigheid ook bij de andere deuren maar dubbele stickers toegepast.
-
Ook VIRM had die gewraakte kleppen nog, maar zoals gezegd waren ze vastgezet in weggeklapte stand.
Een paar voorbeeldjes:
In 2006 (http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=alle%C2%A0velden&q1=irm&o2=en&f2=datum%C2%A0%28dd/mm/jjjj%29&q2=01/01/2000:&o3=&f3=&q3=&start=44)
Nogmaals 2006 (http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=alle%C2%A0velden&q1=irm&o2=en&f2=datum%C2%A0%28dd/mm/jjjj%29&q2=01/01/2000:&o3=&f3=&q3=&start=41)
en zelfs nog in 2010 (http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=alle%C2%A0velden&q1=irm&o2=en&f2=datum%C2%A0%28dd/mm/jjjj%29&q2=01/01/2000:&o3=&f3=&q3=&start=94)
En op de betreffende site (http://stortenbeker.eu/) is ook te zien dat de buffers er, in ieder geval bij een deel van het spul, nog tot 2007 op hebben gezeten.
-
Vandaag mijn 9405 ontvangen. Strak in de lak en recht dak!
Ik ben er erg blij mee na twee jaar wachten.
-
Volgens mijn winkelier hebben alle sets een deuk in het dak. En jij hebt een recht dak? Bij welke zaak heb jij hem vandaan? En heb je foto's?
-
Ik heb hem vergeleken met mijn koningstrein en mijn oude Lima IRM's en deze heeft geen zichtbare deuk zoals mijn koningstrein helaas wel heeft.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223112.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223112.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223229.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223229.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223129.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2014_10_10_223129.jpg)
Overtuigd?
Als je wil weten waar ik hem gekocht heb moet je een pb sturen. Ik mag dat hier geloof ik niet zeggen..........
-
Wat je ook kan doen, is het tussenbak met pantos ertussenuit halen en tussen de IRM 8448 zetten.
Ja, kleurverschil heb je dan maar dat zagen we ook in 2003 alleen andersom haha.
Lima IRMs die had je van citroengeel tot warmgeel, ik heb een 8204 die warm geel is en een 8204 die citroengeel is, hoe dat kan geen idee, mijn 8234 is ook warmgeel.
-
Ja overtuigd, alhoewel er toch een ieniemienie knikje te zien is, maar als mijn versie zoals de jouwe is neem ik hem graag over van de winkelier.
-
Voor de kenners, criticasters en liefhebbers :
VIRM 9405 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1137:v9405&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
@Chris Zou je kunnen uitleggen hoe je hem zo kortgekoppeld krijgt?
-
Ik ben dan wel geen Chris, maar hij heeft ze ĝwoon los tegen elkaar gezet... ;)
Groet,
Richard
-
Klopt. (ik heb het verslag even aangepast en het erbij gezet voor de duidelijkheid)
Puur om te laten zien dat het lijnenspel op de rijtuigen overal netjes gelijk is.
Kort koppelen en pimpen ga ik nog doen en uitleggen.
-
Bob heeft het hier al eens uitgelegd. (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22248.30.html)
-
Ja, maar ik wil het toch iets anders gaan aanpakken. De Manuel manier ;D
-
Op de Manuel manier? http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18472.60.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18472.60.html)
Oke Chris, Dat zie ik niet iedereen doen in een gloednieuwe VIRM. Maar ik ga je beschrijving zeker volgen.
-
Dat bewuste model staat hier in de vitrine ;D
-
IRM kortkoppelen.
Breek het koppelingetje staafje af, zorg ervoor dat het staafje volledig heel blijft, boor iets verderop een klein gaatje, prik het staafje wat je net afgebroken hebt daardoorheen, druppie lijm erop en klaar (y)
-
Weet iemand wanneer de modellen artiveren in de winkels? De winkel waar ik het model besteld heb heeft nog niets binnen gekregen.
Gr Jason
-
IK heb de koningstrein al een maand en de 9405 sinds een week.
Misschien is jouw trein vertraagd........ ;D
-
Alle VIRM varianten op de Lekker lezen na zijn uitgeleverd aan de winkels.
Winkels doen nu zelfs al nabestellingen.
-
Weet iemand wanneer de modellen artiveren in de winkels? De winkel waar ik het model besteld heb heeft nog niets binnen gekregen.
Gr Jason
Blijkbaar de verkeerde winkel uitgekozen 8)
-
Ik heb hem ook nog niet... :'(
gr.
Ad
-
Mijn winkelier houdt hem voor mij achter. Kan hem op 1 november ophalen.
-
Vanmiddag het verlossende telefoontje... (y)
Hij is binnen....
Natuurlijk gelijk in de auto gesprongen en opgehaald.
Mooi hoor. En gelukkig geen deukje in het dak.
Nog even 2 decoders er in en rijden maar.
mvg.
Ad
-
Het open krijgen van de kopbakken om de decoder er in de krijgen is even een secuur werkje. ::)
Met wat hulp van tandenstokers en scherpe nagels lukt het uiteindelijk wel.
Het voordeel van deze constructive is dat de bak wel mooi strak op het onderstel zit... (y)
Gelukkig hoeft hij niet vaak open. Alleen nog een keer als er Preisertjes mee gaan rijden en er bovenverdieping in geplaatst wordt.
Jammer dat er zo'n dichte klomp ijzer in de motorbak is geplaatst. ik wist het van te voren... maar toch.
Ga toch nog kijken of ik daarop iets kan verzinnen. ;D
Verder valt mij op dat hij zwaar rijdt. Als ik het treinstel zonder motorbak met hand verplaats dan voel ik veel weerstand.
Ga ik ook nog even naar kijken.
Met zo'n zwaar gewicht in de motorbak en 2 antislip wieltjes komt hij altijd wel vooruit....
Elk nadeel heb z'n voordeel, za'k maar zeggen. ;)
Maar hij rijdt mooi zijn rondjes.... moet nog wel even de decoder afstellen.... want het is nu echt een sneltrein.
Groeten,
Ad
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1793.jpg)
Links de abv3/4 en rechts de abv6.
Hier is het lengte verschil van de balkons duidelijk zichtbaar waardoor de draaistellen van de abv6 verder van de overgangsinrichting staan. Helaas heb ik zo geen foto van de abv 3/4 van een virm 1 met het oog op de 1e klas strepen.
Offtopic, ik heb wel op de borgen gezeten en een voorganger daarvan, maar vwo was iets te hoog gegrepen voor mij.
Rolf
klopt dat 9405 ook geen stoot blokken heeft zoals op deze foto? ik noem die dingen waarschijnlijk verkeerd, als dat zo is heb ik geluk, gister bij het plaatsen van de decoder brak er een af
-
Geen enkele VIRM heeft nog buffers tussen de rijtuigen. Je kunt ze gerust allemaal afbreken ;)
Mvg
Sander
-
Waarom zaten ze er eerst wel op ?
-
Ik heb gisteren mijn VIRM 9405 een half uurtje laten inrijden.
Wat mij opvalt is dat de ESU LoPi V4 vrij warm wordt.
Ik voel de warmte door de kap heen. En dat terwijl er toch redelijk veel ruimte om de decoder heen zit.
Iemand anders ervaringen hier mee?
Mvg.
Ad
-
Komt de warmte niet van de motor af ?
-
Ik zal dat nog even nagaan. Maar de kap wordt prcies op die plek warm.
Wat ik al eerder had aangegeven is dat het treinstel wel zwaar rijdt en dat de verzwaring in de motorbak wel extreem is.
Mischien dat de LoPi wat harder moet werken?
mvg,
Ad
-
Het open krijgen van de kopbakken om de decoder er in de krijgen is even een secuur werkje. ::)
Dat blijkt. En ik had al eerder exemplaren correct kunnen openen. Maar ik heb het dus gepresteerd van de motorloze bak alle 6 nokjes af te breken ...
Enfin, wijzer geworden van de k(r)oningstrein direct bij het openen van de motor-bak wat elektr(on)ische zaken gecontroleerd.
Deze hing nog met 1 ader vast (inmiddels opnieuw gesoldeerd en dus verholpen):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/VIRM_9405_IMG_1796_dpp.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/VIRM_9405_IMG_1796_dpp.jpg)
Dit is nog net goed gegaan, blijkbaar klem gezeten (draad verlegd en verder zo gelaten):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/VIRM_9405_IMG_1799_dpp.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/VIRM_9405_IMG_1799_dpp.jpg)
Wicher.
-
Waarom zaten ze er eerst wel op ?
Eerst wel, omdat de trein zo ontworpen is.
Buffers zijn verwijderd om het rijcomfort met name in wisselstraten (boog tegenboog)te verbeteren en besparing op onderhoudskosten, omdat nu niet om de zoveel tijd de buffers gesmeerd/ingevet hoeven te worden.
Een modificatie van de koppeling maakt het mogelijk ook de duw krachten op te vangen en dus zijn buffers niet meer nodig.
Dat is wat de baas ons toen der tijd in ieder geval heeft wijsgemaakt. 😄
Mvg
Sander
-
Klopt. (ik heb het verslag even aangepast en het erbij gezet voor de duidelijkheid)
Puur om te laten zien dat het lijnenspel op de rijtuigen overal netjes gelijk is.
Kort koppelen en pimpen ga ik nog doen en uitleggen.
Ben zelf ook begonnen met het verwijderen van de buffers en het op lengte brengen van de 1e klasse streep. Daarvoor heb ik de eerste klasse strepen van een set transfers van Kleinspoor voor de SGMm gebruikt. De juiste 1 heb ik nog niet gevonden.
Ver der wacht ik even tot het verslag van Chris van het pimpen komt. Scheelt weer zelf het wiel uitvinden.
Spoorfan
-
Heeft iemand al geprobeerd interieurverlichting in te bouwen...of zijn de kappen nogsteeds doorschijnbaar?
-
Mischien een beetje off-topic! ::)
Maar iemand een idee waar ik nog een VIRM van Rivarossi op de kop kan tikken?
Het liefst ergens in zuid holland! (y)
Wapstad wou hem bestellen voor mij maar kon geen enkele garantie geven wanneer die mogelijk binnen zou komen.
Wat ik best vreemd vind :-\
En kunnen te tussenbakken van de IRM van Rivarossi worden gecombineerd met de nieuwe VIRM ? ???
Groet,,
-
Kijk eens bij MTE (http://www.modeltreinexpress.nl).
Rechtsboven even zoeken op VIRM en je vindt nog diverse leverbare varianten.
Misschien zit er een versie tussen die je wilt.
-
En kunnen te tussenbakken van de IRM van Rivarossi worden gecombineerd met de nieuwe VIRM ? ???
Daar is al het een en ander over gezegd: nee.
Fysiek gaat het wel ( :P) maar voor de rest ... :-X
IRM-bak in het midden:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1964_riva_virm_irm.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1964_riva_virm_irm.jpg)
Links IRM tussenbak, rechts VIRM 9405:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1966_riva_virm_irm.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1966_riva_virm_irm.jpg)
Links VIRM 9405, rechts IRM tussenbak:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1967_riva_virm_irm.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1967_riva_virm_irm.jpg)
Wicher.
-
Okeee dan!
Sorry daar heb ik overheen gelezen denk ik.
Maar dank je wel voor de foto's dit zegt meer dan.. nou ja je weet wel (y)
Zeer duidelijk nu ook de kleurverschillen e.d.
Zullen er nog losse tussenbakken voor komen om naar een Virm 6 te gaan? een vraag puur uit benieuwdheid!
Ik weet er nog niet super veel van dus sorry als ik naar een bekende weg vraag! ::)
Heb nu een Rivarossi IRM (6) en een Lima irm (3).
Dus nu begint de VIRM ook wel een tikkeltje te kriebelen! :P
groet.
-
Laat ik voorop stellen dat je gewoon op je baan moet laten rijden wat je leuk vindt.
Maar IRM is er alleen driedelig en vierdelig geweest.
VIRM (de V van verlengd immers) zijn er vierdelig en zesdelig. Als je een correcte bakindeling zou willen is een VIRM4 veranderen in een VIRM6 ook geen eitje. Dan hebben we het nog niet over de stelnummering, de baknummering, de verschillen tussen de echte verlengde stellen en de nieuwbouwstellen en het feit dat bakken vrolijk tussen de stellen worden gewisseld.
Nu ik er zo over nadenk is die IRM6 van je gewoon een stoer ding. :)
-
Heb nu een Rivarossi IRM (6) en een Lima irm (3).
Dus nu begint de VIRM ook wel een tikkeltje te kriebelen! :P
Das knap want er bestaat geen IRM6, heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan 8)
Heb je er een leuk fantasiemodel van gemaakt. Drie keer een zelfde tussenbak ertussen gezet?
In den beginne waren er de IRM3 en IRM4.
De drietjes zijn verlengd naar VIRM4 met de nodige verbouwingen. meest zichtbare de verplaatsing van de stroomafnemers.
De viertjes zijn verlengd naar VIRM6 ook met de nodige verbouwingen en nieuwe types tussenbak.
Maar zou leuk zijn als er nog eens een VIRM6 kwam.
-
Das knap want er bestaat geen IRM6, heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan 8)
Heb je er een leuk fantasiemodel van gemaakt. Drie keer een zelfde tussenbak ertussen gezet?
;) Juist omdat ik niet zo diep in de materie zit stoor ik me er niet aan en heb ik dus eigenlijk een IRM die in totaal 6 bakken telt inderdaad,
En dat zal vast niet realistisch zijn maargoed, ik heb nog nooit een 1:1 in een Trainsafe zien hangen aan een muur dus agh (y)
Laat ik voorop stellen dat je gewoon op je baan moet laten rijden wat je leuk vindt.
Maar IRM is er alleen driedelig en vierdelig geweest.
Nu ik er zo over nadenk is die IRM6 van je gewoon een stoer ding. :)
dank u wel heer dat u mijn mening deelt! haha :D
Maar desondanks lijkt het mij nog leuker als ze meer op de werkelijkheid gebaseerd is, maar ik vind de irm een beetje te duur om te gaan rommelen (Lees ; vern**ken). ;D
Dus dan maar zo aan de muur!
Groet,
-
Noem het gewoon RegioRunner 3,4 v4,v6 ;D
-
.....of DD-IRM voor de originele 8200 en 8400
En V-IRM voor 9400, 8600, 8700 en 9500.
Zelfs de term DD-VIRM komt in officiële documenten voor.
IRM kennen "we" alleen als materieelsoort op het dienstkaartje.
Mvg
Sander.
-
Ik zit zeer te twijfelen om de trein te kopen.. :-\
Het is uiteraard een hoop geld en het liefst zou ik nog even sparen en dan de trein kopen.
Denken jullie dat de trein nog wel een tijdje te bestellen zal zijn via de modelspoorwinkels? ???
Of zal ik moeten gaan opschieten om er nog 1 in huis te krijgen?
MVG
-
Ik had een oude Lima "Collection" en heb er drie Riva tussenbakken bij gekocht.
Dakcontructie aangepast en hij rijdt vrolijk rondjes met waarschijnlijk verkeerde baknummers. Kan ik toch niet lezen ;)
Het kleurverschil is er maar valt mij niet meer zo op. Ik "zie" gewoon een VIRM rondrijden hoor.
Motorisch overigens een prima ding !
Nu alleen die walgelijke koppelingen nog aanpakken.
Groet Ernest
-
Dat is wel een hele fantasievolle (V)IRM.
Die Lima bestaat uit 4 bakken en 3 Riva bakken er bij maakt 7. Een VIRM7 dus! Afgezien van de baknummers en indelingen staan de pantograven volgens mij dan op de kopbakken. Dat kan ik zelfs zonder bril nog zien. ;D
gr. Frits
-
De lima die ik heb is gewoon drie-delig.
-
O ja natuurlijk. Ik ben in de war met de Riva's
-
De Riva IRM was ook al driedelig. ;D
-
Zouden er ook nog andere fabrikanten plannen hebben voor een VIRM??
-
Ik ga denk! Ik morgen naar woerden om een virm te bekijken.
Heb de laatste die ze hebben apart laten leggen!
Dus ben zeer benieuwd!
Kijk er wel goed naar uit (y) ;D
Me portomonee niet, gaat wel 295,- kosten ::)
-
€ 295, duur, er zijn goedkopere te vinden ;D
-
Oww vertel? ::)
-
Ik zit zeer te twijfelen om de trein te kopen.. :-\
Het is uiteraard een hoop geld en het liefst zou ik nog even sparen en dan de trein kopen.
Denken jullie dat de trein nog wel een tijdje te bestellen zal zijn via de modelspoorwinkels? ???
Of zal ik moeten gaan opschieten om er nog 1 in huis te krijgen?
MVG
Gewoon rustig afwachten, de prijs gaat nog wel omlaag, de OV chipkaart heb ik voor 199,- gescoort nieuw uit een winkel (y)
Voor rond de 250,- kan je ze wel vinden, Woko toys had een normale IRM voor die prijs, waar 1 buffer van ontbrak, maar die zitten er in het echt niet eens op.
Het is en blijft ook een 1:100 model, dus het is niet dat iedereen hem koopt, steeds minder mensen willen 1 op 100, het is zelfs zo erg dat ze liever geen hebben en jaren wachten tot er een 1:87 model op de markt is, lees maar terug bij de Rivarossi DDM sets in 2007 al die reacties ik wacht wel op een 1:87 model, nu hebben we Artitec. Wachten loont (y)
-
Ik hoopte jullie te laten weten dat ik de VIRM in huis had gehaalt. :-\
Maar helaas gaat die vlieger niet op..
Ik had donderdag de eigenaar van de modelspoorwinkel xxxx aan de telefoon en die vertelde mij de prijs van 295,- terwijl die normaal 309,- kostte. (omdat ik de VIRM bij 2 winkels voor 280,- had gezien)
Dus ik was hem van plan vandaag op te gaan halen op koopavond.
Jammer genoeg was het een vitrine model (wat ik niet wist) en wees ik de winkelier op 2 ruitjes waar een kras op zat(Ik had alleen nog maar die tussenbak bekeken).
En kreeg te horen dat ik hem niet hoefde te kopen. :-X
De heer wou geen nieuwe voor me bestellen, maar zou wel een nieuwe bestellen als dit vitrine model verkocht zou zijn. ???
Dus hierbij heb ik aangegeven dat ik hem dan wel ergens anders zou aanschaffen.
Een dikke domper voor mij zo op vrijdag avond dus, daar ik vanmiddag ook al grieperig ben geworden!
Verder viel mij op bij dit model dat de zwarte tochtranden ook niet mooi glad waren maar rafelig.
Vraag me af of dit bij iedereen zo is ?
Sorry maar moet het even ergens kwijt! ::)
-
Jammer genoeg was het een vitrine model (wat ik niet wist) en wees ik de winkelier op 2 ruitjes waar een kras op zat(Ik had alleen nog maar die tussenbak bekeken).
En kreeg te horen dat ik hem niet hoefde te kopen. :-X
De heer wou geen nieuwe voor me bestellen, maar zou wel een nieuwe bestellen als dit vitrine model verkocht zou zijn. ???
Of jij iets wilt kopen bepaal jij en niet de winkelier lijkt me :-\
Zou mooi worden als je een winkel binnenkomt en de winkelier zegt: jij moet dat model kopen. 8)
Lekker verkoop beleid. Dus moet eerst iemand het beschadigde model kopen voor hij een nieuw (vitrine) model gaat bestellen ??? Zou zo'n winkel maar gauw links laten liggen en een winkel zoeken waar ze wel service leveren.
-
Een schade model kan altijd retour importeur of fabrikant.
Dus ook de winkel draait er niet voor op.
-
is die RI2436 eigenlijk nog ergens te koop of is een echte kans dat hij nog een keer geproduceerd zou worden? Ik heb hem bij mijn handelaar in Duitsland (Bonn) drie of vier maanden geleden besteld en ongeveer midden januari nog een keer nagevraagd en hij had de informatie, dat hij einde januari of midden? februari weer leverbaar zou zijn, maar geloof daar niet meer zoveel aan. Ik wil hem echt graag nog hebben :-\
-
De HR2436 is nog leverbaar
2 winkels waar deze leverbaar is
https://www.modelbouwveendam.nl/index.php?route=product/product&filter_name=2436&product_id=7728
http://www.wokotoysandtrains.nl/nl/nederlands/2564-ns-virm-.html?search_query=hr2436&results=1
nog eentje
http://www.wentinkhobby.nl/rivarossi-ns-virm-2436
succes
-
dank je wel!
-
Zijn de bovenverdiepingen nog te verkrijgen voor de virm?
Weet dat er wel nog ergens in 3D waren.
Vind het erg mooi om mijn virm van een bovenverdieping te voorzien en in toekomst krijgt deze ook binnenverlichting en geluid.
-
Bij deze modellen zit een prima onderdelenlijst, maar zijn die ook echt te leveren of is dat zo'n chinese fata morgana?
-
Zou even bij de bekende winkel in Vlaardingen informeren ...
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=38455.0
-
Ik heb ze daar onlangs nog gekocht.
En anders via Shapeways (Spoorobjecten.nl)
3 stuks... want in de motorbak kan je geen 2e verdieping kwijt.
Gr.
Ad
-
Ja, die interieurs ken ik (wil ik nog bestellen bij die bekende winkel) het gaat mij om de onderdelen van Rivarossi, zoals omschreven in de bijgeleverde onderdelenlijst. Zijn die daadwerkelijk te leveren???
-
Yep. Zelfs bodemplaten hoor ik vorige week nog.
Trapjes, panto's en koppelingen komen gewoon netjes binnen,
De printjes ook.
-
Goedenavond,
Ik wil mijn rivarossie hr2436 voorzien van decoder(s) voor digitaal gebruik.
Nu heb ik zeer weinig verstand van decoders, dus mijn vraag is.
Welke heb ik nodig, bv van esu welke kan ik dan jet beste gebruiken.
Alvast bedankt
Gr Marc
-
Bij deze modellen zit een prima onderdelenlijst, maar zijn die ook echt te leveren of is dat zo'n chinese fata morgana?
En heeft iemand misschien die onderdelen lijst voor mij? En nrak zo juist een treeplank af ::)
Een losse treeplank of bestelnummer daarvan zou ook al heel fijn zijn ;D
Gr marc
-
hier vind je een aardig aantal Rivarossi databestanden:
http://www.lendonsmodelshop.co.uk/index.asp?button=button2&servicesheets=none
zoek op die pagina naar "VIRM (http://www.lendonsmodelshop.co.uk/pdf/Rivarossi%20Service%20Sheets/HR2436%20-%20NS%20VIRM%209405.pdf)"
De Esu decoders zijn misschien niet eenvoudig leverbaar, maar je hebt deze twee nodig:
59029 LokPilot 5 Basic, 21MTC NEM660 voor de motorwagen en voor de dummy kopwagen
59229 LokPilot 5 Fx DCC, 21MTC NEM660,
21MTC-decoders van andere merken kunnen uiteraard ook!
Succes
François
-
Dankjee, aan t trappetje ben ik waarschijnlijk ook al geholpen (y)
-
Diverse modelspoorwinkels verkopen het trap. Ik heb deze pas in Badhoevedorp kunnen krijgen.