Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:48:48
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 16:48:46
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:35:53
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 16:25:36
Omgeving Frankfurt am Main door haes
Vandaag om 15:37:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Digitaliseren Trix V 120 door Ben
Vandaag om 14:35:32
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 09:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: Rivarossi VIRM 9405  (gelezen 54730 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #75 Gepost op: 10 October 2014, 12:59:20 »
Die platen zijn ook historie ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4294
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #76 Gepost op: 10 October 2014, 13:04:22 »
Kan het zijn dat ik toch foto's vind van VIRM met de gewraakte klep ?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #77 Gepost op: 10 October 2014, 13:08:40 »
Klik  ;D

Edit: is wel een IRM, foto onderschrift klopt niet. Is voor het idee ;)
« Laatst bewerkt op: 10 October 2014, 13:11:41 door Joop_L »
Groeten Joop, machinist Lls

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22621
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #78 Gepost op: 10 October 2014, 13:12:24 »
Is dat geen IRM drietje?  ???
Ah ja, dus.  ;D ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #79 Gepost op: 10 October 2014, 13:13:21 »
Kan het zijn dat ik toch foto's vind van VIRM met de gewraakte klep ?

Laat maar zien dan.

Klik  ;D

Dat is overduidelijk een DD-IRM, Joop. Bovendien is het rode de beschermkap die ik beschrijf en niet de plaat ONDER de koppeling waar het hier oorspronkelijk om ging en bij de V-IRM modellen dus afgeknipt / weggesneden zou moeten worden. Die plaat zie je op jouw gelinkte foto ook heel duidelijk zitten en die is daar GRIJS.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #80 Gepost op: 10 October 2014, 13:15:32 »
Dat staat toch ook in de edit Jeroen ;)

Ik was idd even iets wat in de war met de plaat van de SGM.  ??? excuus
Groeten Joop, machinist Lls

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #81 Gepost op: 10 October 2014, 13:24:16 »
Ja, maar voor welk idee is het dan Joop?

Het klopt dat die grote platen onder de koppelingen bij SGM rood waren. Overigens waren dat wel platen met gaatjes erin. DD-IRM had dat dan weer niet.

Leuk om te zien van je gelinkte foto is wel dat het hier om een foto gaat van een DD-IRM in afleverignstoestand. In het begin hadden de stellen namelijk naast de deuren nog 1 sticjer met de klasse aanduiding. later kwamen er twee boven elkaar en kwamen er ook de wel of niet roken symbolen bij. De foto is overigens in Duitsland gemaakt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

guest7823

  • Gast
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #82 Gepost op: 10 October 2014, 13:24:34 »
Volgens mij was de functie van de plaat bij al het materieel dezelfde nl. het wegklappen van de beschermkap. De uitvoering verschilde per materieelsoort of ontbrak volledig.

Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde .......  :-\

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #83 Gepost op: 10 October 2014, 13:25:53 »
Grappig overigens dat in dit topic met geen woord gerept wordt over de koppeling en de gewraakte plaat.  ??? ::) Is toch de zelfde fabrikant  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #84 Gepost op: 10 October 2014, 13:30:31 »
Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde .......  :-\
Plan V/T had afneembare gele hoedjes.
Groeten Joop, machinist Lls

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #85 Gepost op: 10 October 2014, 13:34:07 »
Uit mijn hoofd heeft plan T/V dit nooit gehad, maar de tijd dat ik in dit soort zaken mijn geheugen 100% vertrouwde .......  :-\

Dat klopt. Het is begonnen bij SGM. Maar ICM en DH hadden het dan weer niet, die hadden net als Mat'64 en ouder materieel handmatig afneembare beschermkappen.  Naast SGM, hebben ook SM'90, DM'90 en dus ook de reeds besproken DD-IRM deze platen gehad.

Grappig overigens dat in dit topic met geen woord gerept wordt over de koppeling en de gewraakte plaat.  ??? ::) Is toch de zelfde fabrikant  ;D

Ja dat klopt Joop. het is echter indertijd al rechtstreeks via Overbeek aan Rivarossi gemeld, maar men wilde daar de mal niet voor aanpassen. En dat kan ik mij nog voorstellen ook. het kost geld en bijna niemand kijkt er naar/weet er van. Bovendien is het weghalen een klusje dat iedereen kan doen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #86 Gepost op: 10 October 2014, 13:51:32 »
Als het bekent was en er is over gecommuniceerd, waarom dan toch weer die commentaren?

Maar goed. Laten we het hier maar bij houden. Ik ga weer lekker in lees modus en geniet van de handige snuiters die hier op het forum aanwezig zijn en prachtige dingen laten zien. Kan er veel van leren, doe er ideeën op welke ik in mijn nog te bouwen baantje kan verwerken.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #87 Gepost op: 10 October 2014, 14:18:40 »
Dat is heel simpel.

Toevallig weet Ik er van dat die melding is gedaan bij Overbeek / Rivarossi, omdat ik het namelijk zelf gemeld heb. Ik heb ook op dit forum geen klaaglied opgezet over die plaat, vooral ook niet omdat het zelf heel makkelijk op te lossen is.

Spoorfan merkte het in dit draadje op over die plaat. De kans is 99,99% dat hij niet wist van de melding die in het verleden gedaan is bij Overbeek / Rovarossi. Bovendien schreef Spoorfan in mijn optiek het niet als commentaar naar Rovarossi:

Ook de koppeling moet een kleine aanpassing hebben. De plaat die er nog aan zit moet weg. Hoe is de panto?

Spoorfan

Dit kun je ook bnet zo goed lezen als even zelf aanpassen.

Dat ik wel in dit draadje een beetje verwijtend heb gereageerd naar Overbeek / Rivarossi gaat puur om het niet willen aanpassen van het treinstelnummer terwijl ook dat aan hun een jaar geleden gecomminiceerd is. Nu heeft het treinstel fouten in de bedrukking die met een 9500 nummer helemaal niet aan de orde waren geweest. En dat vind ik niet bepaald klantgericht, want voordat het model in productie ging is een bedrukking nog redelijk simpel aan te passen en is het nu voor degenen die wel een correcte V-IRM willen, erg lastig geworden. Heel veel lastiger dan even een stukje kunststof onder de koppeling wegsnijden.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #88 Gepost op: 10 October 2014, 14:27:36 »
Leuk om te zien van je gelinkte foto is wel dat het hier om een foto gaat van een DD-IRM in afleverignstoestand. In het begin hadden de stellen namelijk naast de deuren nog 1 sticjer met de klasse aanduiding. later kwamen er twee boven elkaar en kwamen er ook de wel of niet roken symbolen bij.
Zijn die dubbele klasse stickers geïntroduceerd met de komst van de ABv6'en, waarbij vanaf de deur gezien boven en onder niet direct dezelfde klas is?
En dan voor de eenduidigheid ook bij de andere deuren maar dubbele stickers toegepast.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #89 Gepost op: 10 October 2014, 15:06:24 »
Ook VIRM had die gewraakte kleppen nog, maar zoals gezegd waren ze vastgezet in weggeklapte stand.

Een paar voorbeeldjes:
In 2006
Nogmaals 2006
en zelfs nog in 2010

En op de betreffende site is ook te zien dat de buffers er, in ieder geval bij een deel van het spul, nog tot 2007 op hebben gezeten.